Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En uke tilbake hadde jeg en samtale med samboer om at ikke hadde de samme følelse for han lenger. Dette var noe jeg hadde tenkt på lenge og jeg har gått mange runder med meg selv. Vi har vært sammen lenge og vært sammen i aldere hvor man utvikler seg, tar utdanning, nye jobber etc. 

Han mente jeg gav opp for lett, kan si meg noe enig der.. Allikevel kjenner jeg på at jeg har tatt rett avgjørelse. 

I etterkant av samtalen har han tatt seg sammen, gjør mye husarbeid, lager middag, vasker bilen. Han prøver veldig hardt og har et håp om at jeg skal endre mening. Føler at jeg lar han leve i håpet og jeg klarer ikke ha samme samtale igjen.. Det ble drama og skrik, gråt og han nektet å innse hva jeg sa. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Ønsket ikke noen moralpreker, men trenger tips og råd. Skjønner at jeg må ha en samtale til.. Jeg er ikke født bak en busk.. Men hvordan og lår? Hva skal jeg si og hva skal jeg si for at han ikke skal bli helt knekt. Alt dette kom som et sjokk selvom forholdet har vært dårlig lenge 

Anonymkode: 217e9...dd4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare stå i det. Blir ikke noe lettere om du utsetter det. Var i samme situasjon selv etter et 12 års langt forhold. Ble enig om å forsøke litt mer for  se, men så raskt at det var for sent. Du må bare bestemme deg for å si det, å være sterk. Få deg til å si ordene om at dere må ta en prat, også blir det enklere å få satt i gang en samtale derifra. 

• Liker 3
Skrevet

Glad jeg ikke er sammen med en så "enkel" dame som må føle noe helt spesielt etter å ha sett filmen fra Hollywood i forgårs..  Vær i det minste klar over at du kommer til å sitte med samme følelse etter noen år med neste mann. 

Anonymkode: c3112...667

• Liker 4
Skrevet

Når du har nådd det punktet så blir det ikke bedre uansett hvor hardt han prøver. 

Det er bare å få fullført bruddet. Ikke dvel mer. Du utsetter det uunngåelige, og du taper på det. 

Anonymkode: 598e6...80f

• Liker 4
Skrevet

Det finnes ikke et godt tidspunkt å slå opp med noen på. Har du bestemt det må du bare gjøre det.

• Liker 2
Skrevet

Neste samtale - avklar hvem som flytter ut og hvordan. Ha et forslag selv. Om du kan flytte er det selvfølgelig enklest. Da flytter du bare. Bli ferdig. 

(Jeg slo opp med eksen tre-fire ganger før det gikk inn. Min egen feil så klart. Har det mye bedre med han jeg er gift med i dag!!!)

Anonymkode: 6c13c...6b3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Glad jeg ikke er sammen med en så "enkel" dame som må føle noe helt spesielt etter å ha sett filmen fra Hollywood i forgårs..  Vær i det minste klar over at du kommer til å sitte med samme følelse etter noen år med neste mann. 

Dette ☝🏻

Anonymkode: 6cbbe...4e5

Skrevet

Jeg har vært i en lignende situasjon tidligere. Jeg brukte ca to år på å klare å ta samtalen. Da jeg tok samtalen benektet han det hele, men han flyttet ut på dagen. Han ville prøve igjen og jeg fortalte ganske tydelig at jeg trenger å være alene en stund, for jeg har det ikke noe bra. 
Han fortsatte med sms, snap osv osv og sendte så mange kjærlighetserklæringer og anmodninger om bot og bedring at jeg så svart til slutt. Han nektet for at det var slutt og "dette skal vi klare". Han dro innom meg mens jeg var på jobb og la fra seg noe mat og blomster osv osv, som om det skulle redde hele greia. 

Klarte endelig å få han til å innse at dette ikke var liv laga, jeg var så sliten og ble kvalt av alle smser, snap osv. Han hentet til slutt resten av tingene sine og knivstakk en pilatesball mens han var svart i øynene og stirret på meg. 

Fikk melding et par mnd senere med "savner deg" og jeg svarte tilbake med et bilde av at jeg holdt hånda til noen andre (bare hendene) og da var jeg visst en utro drittkjerring. 

Uansett, det passer aldri med en sånn samtale. Du må bare ta den når du føler deg såpass ovenpå at du klarer å stå i det. Jeg jobbet ekstremt mye i denne perioden så jeg klarte å distrahere meg selv fra situasjonen, pluss at jeg hadde funnet noen venner jeg spilte online spill med og hadde det hyggelig. 
Gjør noe godt for og med deg selv nå, du fortjener det! Du fortjener å ha det bra! ♥️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En uke tilbake hadde jeg en samtale med samboer om at ikke hadde de samme følelse for han lenger. Dette var noe jeg hadde tenkt på lenge og jeg har gått mange runder med meg selv. Vi har vært sammen lenge og vært sammen i aldere hvor man utvikler seg, tar utdanning, nye jobber etc. 

Han mente jeg gav opp for lett, kan si meg noe enig der.. Allikevel kjenner jeg på at jeg har tatt rett avgjørelse. 

I etterkant av samtalen har han tatt seg sammen, gjør mye husarbeid, lager middag, vasker bilen. Han prøver veldig hardt og har et håp om at jeg skal endre mening. Føler at jeg lar han leve i håpet og jeg klarer ikke ha samme samtale igjen.. Det ble drama og skrik, gråt og han nektet å innse hva jeg sa. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Ønsket ikke noen moralpreker, men trenger tips og råd. Skjønner at jeg må ha en samtale til.. Jeg er ikke født bak en busk.. Men hvordan og lår? Hva skal jeg si og hva skal jeg si for at han ikke skal bli helt knekt. Alt dette kom som et sjokk selvom forholdet har vært dårlig lenge 

Anonymkode: 217e9...dd4

Åhhh dette kunne være meg ! Tenkte jeg skulle legge inn en tråd her om dette da det er så himla vanskelig ! 
20 års samboerskap ,barn og hus osv gjør det ikke enklere. Og jeg har hatt denne praten med han flere ganger over 3 års periode . 
ikke lett , men håper dagen kommer snart ♥️
lykke til ! Jeg følger denne tråden 😅

Anonymkode: 13c05...406

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det stemmer, hilsen tidligere notorisk dumper-kvinne

Anonymkode: d2381...805

Skrevet

Du må rett og slett flytte ut.

• Liker 1
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (1 time siden):

Du må rett og slett flytte ut.

Ja bo sammen og si noe slikt ? Da sier man det rett ut som hun gjorde og så flytter man. Forholdet er over. Når noen sier til meg at "jeg har ikke de rette følelsene lenger" da forstår jeg at løpet er kjørt. Så mannen her har jo ikke antenner heller. Når man er kommet til det punktet som en kvinne? Det er ikke noen vei tilbake, det er noe alle menn må forstå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Åhhh dette kunne være meg ! Tenkte jeg skulle legge inn en tråd her om dette da det er så himla vanskelig ! 
20 års samboerskap ,barn og hus osv gjør det ikke enklere. Og jeg har hatt denne praten med han flere ganger over 3 års periode . 
ikke lett , men håper dagen kommer snart ♥️
lykke til ! Jeg følger denne tråden 😅

Anonymkode: 13c05...406

Det har du ikke, for slik prat tar man bare en gang. Altså gjør seg forstått og så aksjonerer ut fra det man har sagt. Det har jo du aldri gjort, for da hadde du ikke bodd sammen med vedkommende. Selvfølgelig er det vanskelig, ta den rette samtalen og gå ut av et langt samliv med alt det praktiske. Dette er ikke noe man "snakker om" . Det er noe man formidler og handler på.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Antiviruset skrev (3 minutter siden):

Når noen sier til meg at "jeg har ikke de rette følelsene lenger" da forstår jeg at løpet er kjørt. Så mannen her har jo ikke antenner heller. Når man er kommet til det punktet som en kvinne? Det er ikke noen vei tilbake, det er noe alle menn må forstå.

Håpet er lysegrønt. Han ønsker tydeligvis å overtale henne til å fortsette forholdet. De er på helt ulikt sted, og her må hun være tydelig og hard. Ikke snakk om følelser, men handling. Selv om han også kunne sagt ok, da flytter jeg ut. 

Endret av Virrevirrevapp
Skrevet

Typisk. Man sier fra og må til slutt mase, og så tar ikke mannen seg sammen før man prøver å gjøre det slutt. Da er det som oftest for sent og man er gått lei og har gitt opp.

Anonymkode: 7c6ce...a93

Skrevet

Brukte du husarbeide, matlaging og bilvask som argumenter for at du hadde mistet følelsene for han?

Har du kommet med tilbakemeldinger tidligere om ting du var misfornøyd med, eller fikk han først vite dette nå når det var for sent?

Visste han ikke før nå at følelsene dine holdt på å ta slutt?

Anonymkode: ba076...476

Skrevet

Du må nok være mer direkte.

Han har nok tolket det du har sagt som at han ikke hjelper til hjemme og ditt og datt som grunnen til at du har mistet følelsene for han. Ergo tenker han at hvis han gjør de tingene, så vil dere få det bedre igjen.

Så du må nok si at ja, det har vært hovedgrunnene til at du begynte å miste følelsene, men nå har det gått så langt for din del at du ikke ønsker å prøve noe videre, og ønsker å avslutte forholdet/samboerskapet. 

Kan jo da være en idè med at du har tenkt litt igjennom veien videre. F.eks eier dere bolig sammen, kan du jo tilby at du flytter ut for en periode, mens dere ordner det praktiske (for å være på tilbudssiden siden det er du som går) og f.eks foreslå at du kan ta kontakt med en megler for en verdivurdering osv osv. 

Da skaper du mer fremdrift.

Anonymkode: 3a5c1...c18

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og avsporinger. 

- Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...