Leeloo Skrevet 21. oktober 2005 #1 Skrevet 21. oktober 2005 Hater laptoppen min, slettetet langt, fint innlegg Kortversjon; noen som har innredet en full råkjeller, +/- 100 kvm, til leilighet, dvs med kjøkken, bad og soverom etc. i tillegg til stue? Ingenting der fra før, bare lecavegger, minimal rominndeling,delvis støpt gulv, resten sand, opplegg til kloakk eksisterer. Ikke sokkel, mulighet for "store" vinduer med lysgraver samt å grave ut sokkel på en side for egen inngang (ligger på feil side av huset nå, og det er bare et hull i bakken ved ene endeveggen med dør i bunnen). Noen som evt. har bygget stort tilbygg med flere rom. Pris (veldig ca.) 400.000? 600.000? 1.000.000? Tips? Huset står på fjell, godt drenert. Hjelp!!!
Siam Skrevet 23. oktober 2005 #2 Skrevet 23. oktober 2005 Det skulle jeg gjerne likt og visst også! Så jeg dytter den litt opp....
Gjest KATTAstrofe Skrevet 24. oktober 2005 #3 Skrevet 24. oktober 2005 Foreldrene pusset opp sin råkjeller for 10 år siden, og det kom da på et par hundre tusen.
siebaeo Skrevet 24. oktober 2005 #4 Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Det kommer selvfølgelig an på standarden på overflater osv. Om du hadde hatt ferdigstøpt gulv, og rominndelingen (veggene) klar kunne man tenkt seg at det kostet fra 4-7000,- pr m2. (kan selvfølgelig bli mye dyrere også om man velger mye dyre materialer) Men så kommer støping av gulv samt gravingen og de nye vinduene i tillegg. Jeg ville tippet rundt 600.000 tusen for alt. (med vekt på "tippet") Endret 24. oktober 2005 av siebaeo
Gjest vimse Skrevet 24. oktober 2005 #5 Skrevet 24. oktober 2005 Tja, det kommer jo an på... Det blir jo for 50000 her og 50000 der lissom... Kommer an på hvor mye som kan gjøres selv, og hvordan dere har av venner og bekjente som kan bidra med noe, snekker, murer, osv osv Men, skal alt gjøres av innleid hjelp vil jeg tro en 400000 eller noe...Inkl kjøkken og baderomsmøbelement..
Gjest Mrs. Potter Skrevet 25. oktober 2005 #6 Skrevet 25. oktober 2005 Vi betalte ca 360 000 kr,men dette var inkl drenering rundt huset. Og da gjorde vi alt selv.
Leeloo Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2005 Her var det kommet svar gitt , hadde nesten gitt opp. Var jo litt ulike antydninger her, tipper jeg hvertfall må regne med 600 000,- (gang, bod, 1 bad, 3 soverom, stor stue med åpen kjøkken/bar-løsning) Skal jeg ha peis blir det vel enda dyrere. Blir vel noe midt i mellom å gjøre alt selv og å leie inn hjelp til hele prosjektet. Kjentfolk har antydet at jeg må regne med 200 000,- til bad og kjøkken alene, antar de ikke har regnet med innredning da. Ingen bombe at det blir dyrt når rørlegger må inn i bilde.. Har veldig sans for englands ”master bedroom” med eget bad etter å ha bodd der borte, men det blir vel i overkant ekstragavant. Meeen kanskje et walk in closet i det minste…kan vel ikke koste så mye xtra . Hva kan man egentlig regne med å klare selv utover malig, tapetsering og lignende hvis man ikke er alt for kyndig? Er praktisk anlagt, men har jo aldri gjort noe sånt før… Dere som sier dere har gjort alt selv, hva legger dere i "alt", og hvordan visste dere hva/hvordan dere skulle gjøre? Kan man ha gulvvarme som eneste varmekilde eller må man ha noe i tillegg, har hørt at det bli fryktelig golvkaldt om man ikke har varme i gulvet… Koster det mye med befaring fra byggmester el.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå