Gå til innhold

Hvor gamle bør barna være før vi kan låse soveromsdøren vår da vi legger oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 barn, der yngste er 8 og innimellom står opp igjen etter hun har lagt seg på kvelden. Siden vi aldri vet når dette skjer, legger det en stor demper på sexlivet vårt! Det er så frustrerende, men ingen av oss har lyst til å bli overrasket midt i akten... 

Er det innafor å låse soveromsdøren vår, og så evt låse den opp igjen da vi skal legge oss til å sove (i tilfelle nødssituasjoner som Brann, sykdom osv)? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg. Så lenge den låses opp igjen, ser jeg ikke problemet. Låser døren på dagtid også vi..

Anonymkode: cf7d7...ec9

• Liker 23
Skrevet

Hva skjer når hun møter en låst dør da? Fortsetter dere bare akten?

Anonymkode: 5fa63...22a

• Liker 8
Skrevet

Aldri

Anonymkode: 7509d...a7b

• Liker 9
Skrevet

Husker godt en gang jeg våknet på kvelden/natta og ville inn til mamma og pappa. Men der var døren låst! Da var jeg gammel nok til å forstå hva de sikkert drev med og gikk aldri inn til dem om natta igjen.

Anonymkode: 26565...e9e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt innafor det vel, så lenge den alltid låses opp igjen før dere sovner :) 

Anonymkode: a274f...5a0

• Liker 10
Skrevet

Lær barna at når man møter en lukket dør, så banker man alltid på før man går inn. Det gjør jeg alltid når jeg skal inn på rommet deres. Synes ikke noe om at barna møter en låst dør. Men det er meg da.

Anonymkode: 5248d...6eb

• Liker 25
Skrevet

Aldri!

Anonymkode: b939f...e91

• Liker 3
Skrevet

Kan dere ikke heller ha sex på badet, vaskerommet, i garasjen, i bilen, på hjemmekontoret osv., sånn at barnet har mulighet til å komme inn til dere om natten for å få trøst hvis det våkner av mareritt eller blir syk iløpet av natten? 

Anonymkode: 0c140...64c

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt. Låser alltid, låser opp etterpå - før vi sover. Vår søvngjenger er 4 år. 
men jeg tenker det er mindre traumatiserende (for alle parter😂) om mini møter låst dør, enn om man faktisk får åpnet midt i akten..

Anonymkode: 5e94c...c59

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva skjer når hun møter en låst dør da? Fortsetter dere bare akten?

Anonymkode: 5fa63...22a

Selvfølgelig ikke, men vi får avsluttet uten at hun ser oss. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt. Låser alltid, låser opp etterpå - før vi sover. Vår søvngjenger er 4 år. 
men jeg tenker det er mindre traumatiserende (for alle parter😂) om mini møter låst dør, enn om man faktisk får åpnet midt i akten..

Anonymkode: 5e94c...c59

Nettopp! 

• Liker 8
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Husker godt en gang jeg våknet på kvelden/natta og ville inn til mamma og pappa. Men der var døren låst! Da var jeg gammel nok til å forstå hva de sikkert drev med og gikk aldri inn til dem om natta igjen.

Anonymkode: 26565...e9e

Men hadde det vært noe bedre om døren hadde vært ulåst og du hadde sett hva de drev med, enn om du bare skjønte det? Eller skal man ikke ha sex når man har barn?

Vi har låst døren siden barnet vårt begynte å gå ut av sengen, dvs da han sluttet med sprinkelseng. Låser opp igjen når vi skal sove, ville aldri hatt den låst hele natten, selv om han nå er 11 år. Om han kommer og tar i døra avbryter vi umiddelbart og åpner for ham, men da rekker vi i alle fall å sørge for at han slipper å se noe sannsynligvis ikke ønsker å se.

Anonymkode: 4a65b...342

• Liker 17
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Helt greit å låse døra mens dere har dere, men ville låst opp om barnet banket på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan dere ikke heller ha sex på badet, vaskerommet, i garasjen, i bilen, på hjemmekontoret osv., sånn at barnet har mulighet til å komme inn til dere om natten for å få trøst hvis det våkner av mareritt eller blir syk iløpet av natten? 

Anonymkode: 0c140...64c

Barnet vil fortsatt ha mulighet til å komme for trøst, men uten å bli traumatisert av et syn hun mest sannsynlig helst vil slippe.!

• Liker 9
Skrevet

Vi låser aldri dør… - vi lukker den ikke engang 😂😂 Neida, i dusjen, på badet ellers eller når barna akkurat har sovnet er safe her hos oss. 

Anonymkode: ff0ce...3b5

• Liker 2
Skrevet

Så lenge man låser opp døra før man legger seg så tenker jeg det er greit. Regner jo med at barna har lært å banke på men når de er trøtt så ser jeg får meg at de kanskje går rett inn og da tenker jeg det er bedre døra er låst enn at de kommer inn å ser far tar mor bakfra. :P Man legger jo merke til at barna prøver å komme inn og da vil jo ethvert oppegående menneske avslutte å sjekke hva barnet ville. 

• Liker 4
Skrevet
Athena79 skrev (Akkurat nå):

Helt greit å låse døra mens dere har dere, men ville låst opp om barnet banket på.

Absolutt 

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden):

Så lenge man låser opp døra før man legger seg så tenker jeg det er greit. Regner jo med at barna har lært å banke på men når de er trøtt så ser jeg får meg at de kanskje går rett inn og da tenker jeg det er bedre døra er låst enn at de kommer inn å ser far tar mor bakfra. :P Man legger jo merke til at barna prøver å komme inn og da vil jo ethvert oppegående menneske avslutte å sjekke hva barnet ville. 

My thoughts exactly 😄

Skrevet

Den gang da, hver gang når. 

Anonymkode: 86f13...c47

• Liker 2
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...