Gå til innhold

Barnefar vil ta med barna til syden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar (har delt omsorg) har lyst til å ta med barna til syden nå. Hva tenker dere om å la de reise nå midt i en pandemi? Kan legge til at jeg er i risikogruppa og har ikke lyst til at de tar med smitte hjem. Vet jo at det er stor sjanse for å bli smittet på skolen, men synes kanskje ikke en sydentur er så lurt nå. Han vil også ta de ut av skolen utenom ferie, de går i 5. og 8. klasse. 

Anonymkode: 63333...ca8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke synes det var greit. Skulle de bli smittet og syke på tur, kan det bli utfordrende. Og ikke greit å ta de ut av skolen for ferie, når det kun er en av foreldrene som støtter dette.

Anonymkode: 2dba6...2ef

• Liker 4
Gjest MammatilMogN
Skrevet

Takk for svar. Jeg synes jo det er unødvendig å reise på sydentur nå for tiden, og attpåtil ta de ut av skolen. Har jo en som går første året på ungdomsskolen også. 

Skrevet

Problemet blir vel størst for ham, så dyrt karantenehotell blir for alle dem, nye flybilletter  og at han kanskje må bruke alt av ferie han har i år for å bli der.

Syk er syk,om ungene dine smitter deg via skolen her eller feriesmitte er vel same shit? 

Anonymkode: 4eb5c...543

• Liker 11
Skrevet

Hadde vært fullstendig uaktuelt. 

• Liker 2
Gjest MammatilMogN
Skrevet

Akkurat nå er det lite smitte på begge skolene, så vet ikke hvor det er størst sannsynlighet for å bli smittet. 

Skrevet

Han kan ikke ha de første uken etter hjemkomsten fra syden? Da holder de seg jo borte fra deg, for å se om de tester positivt. 

Ellers kommer det jo an på hvordan de er på skolen. Er de skoleflinke, og ligger godt Ann, tenker jeg at det kan være bonus å få ekstra fri! God innsats på skolen er ok å belønne. 

Sliter de, eller henger etter, er det no-go! 

Anonymkode: 20654...2bb

• Liker 6
Skrevet

Hadde vært ok for meg. Det er mer smitte her enn det er i syden (ettersom få reiser nå). Til sammenligning så sitter vi med et stort smitteutbrudd med over 150 smittede elever i barneskolen per akkurat nå. Smitte er uungåelig. 

Anonymkode: 7ad18...0a4

• Liker 7
Skrevet

Det kan jo fort bli mye mer fravær med karantene og sjansen for karantene der nede er høy. Nei dette hadde jeg ikke syntes noe om. 

Anonymkode: 7b19a...7ba

• Liker 2
Skrevet

Hvis vi kun tenker Syden og smitte, så syns jeg ikke det er hårreisende i det hele tatt. Dere ser smittetallene i Norge nå, og på skolene, stort verre er det ikke i utlandet. Det er også veldig godt smittevern på fly og hotell og restauranter i dag mtp avstand, igjen, sammenlignet med skolehverdagen til barna. 

Anonymkode: e2c83...e65

• Liker 5
Skrevet

Du kan jo si at de må være hos far 10 dager etter hjemkomst, og/eller ta negativ test før de får komme hjem til deg igjen? 

Ang fri fra skole så tenker jeg det har mye å si hvordan barna gjør det på skolen og hvor mye en uke fri vil påvirke. I utgangspunktet for vanlige barn tenker jeg at det er uproblematisk å være en uke borte fra skolen men vil tro det er unntak. Det gjør jo at du ikke kan ta dem ut av skolen for ferie da, siden det er maks dager per år man kan gjøre sånt. Men da kan jo du ha det til gode til senere kanskje.

At det moralsk er litt på kanten å reise nå er jo et poeng, kan jo være at spesielt den eldste vil tenke at det er dumt ovenfor venner osv, vet ikke helt unges holdning til slikt om de er litt politi mot hverandre på smittevern eller om de ikke bryr seg? Jeg kjenner ingen ungdommer så vet ikke 😄

Anonymkode: 52569...7e9

• Liker 2
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Problemet blir vel størst for ham, så dyrt karantenehotell blir for alle dem, nye flybilletter  og at han kanskje må bruke alt av ferie han har i år for å bli der.

Syk er syk,om ungene dine smitter deg via skolen her eller feriesmitte er vel same shit? 

Karantenehotell er ikke aktuelt etter utenlandstur da. 

Skrevet

Får en fri fra skolen for å reise på ferie midt i skoleåret ??

Anonymkode: 1b22c...e6b

• Liker 3
Gjest MammatilMogN
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han kan ikke ha de første uken etter hjemkomsten fra syden? Da holder de seg jo borte fra deg, for å se om de tester positivt. 

Ellers kommer det jo an på hvordan de er på skolen. Er de skoleflinke, og ligger godt Ann, tenker jeg at det kan være bonus å få ekstra fri! God innsats på skolen er ok å belønne. 

Sliter de, eller henger etter, er det no-go! 

Anonymkode: 20654...2bb

Han ville faktisk reise med de om 1 uke, da det er min uke. Han har noen dager til gode, og ville bruke de da. Barna mine er skoleflinke, men hun i 5. klasse har allerede vært borte fra skolen i nesten 2 uker dette skoleåret, så synes egentlig at å være borte 1 uke til er litt mye. 

Skrevet

Om det er i skolens ferie hadde jeg sagt god tur! Korona får de uansett før eller siden, og det er nok ikke større risiko for å bli smittet der enn hjemme. 

Må selvsagt ha vanntett plan for evt smitte/karantene både der og ved hjemreise, men ellers ingen problem. Var i Spania i julen, veldig deilig med litt varme i solen!

Anonymkode: f35e1...cdf

• Liker 1
Skrevet
MammatilMogN skrev (1 minutt siden):

Han ville faktisk reise med de om 1 uke, da det er min uke. Han har noen dager til gode, og ville bruke de da. Barna mine er skoleflinke, men hun i 5. klasse har allerede vært borte fra skolen i nesten 2 uker dette skoleåret, så synes egentlig at å være borte 1 uke til er litt mye. 

Dumt med fri, hadde sagt nei av den grunn 😕 Men samtidig så trenger vi vel alle litt lys for tiden. Så om de klarer seg på skolen, og han evt har kapasitet til å gjøre lekser med de der hadde det bært ok.

Anonymkode: f35e1...cdf

• Liker 2
Gjest hellokitty
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det har blitt veldig stengt. Og det er forståelig. Det er jo mye ferie å ta av i løpet av et år. Helt unødvendig å ta ut ungene av skolen for å dra på ferie.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Enig i dette! Spiller ingen rolle hvor smitten skjer! Konsekvensene må far ta på egen kappe hvis han ikke kommer seg hjem igjen til jobb, samt kostnad med ekstra dager, bytte av bosted osv. Så det er jo far det i realiteten blir konsekvenser for. 

Anonymkode: a7d36...d23

Gjest MammatilMogN
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke, trodde det var litt strengere på ungdomsskolen enn på barneskolen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...