Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minste mann på 3 mnd er blitt snørette har ikke feber heldigvis men virker ikke helt fornøyd. Noen  som har noen råd for og gjøre det best mulig for han ??

Er så ferlt når de små ikke har det helt greit  .  

Hilsen bekymret  mamma. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drypp morsmelk eller saltvann i nesen. Bygg opp hodeenden av sengen med noen bøker eller planker. Mye kos og bæring med hodet høyt. Følg med på allmenntilstanden, matlyst og feber. Med så små så kan de fort bli dehydrert. Det er ikke nødvendig å ringe legevakt pga snørr, men om nevnte ting oppstår så tar de det seriøst på legevakten. God bedring til den lille! 

Anonymkode: 4e990...e34

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Drypp morsmelk eller saltvann i nesen. Bygg opp hodeenden av sengen med noen bøker eller planker. Mye kos og bæring med hodet høyt. Følg med på allmenntilstanden, matlyst og feber. Med så små så kan de fort bli dehydrert. Det er ikke nødvendig å ringe legevakt pga snørr, men om nevnte ting oppstår så tar de det seriøst på legevakten. God bedring til den lille! 

Anonymkode: 4e990...e34

Hvorfor skal man droppe saltvann i nesen? Trodde det var det som var anbefalt å bruke?

Anonymkode: 5c879...4f7

Skrevet

Takk for svar.  Man blir litt "tullete" når de små ikke har det bra. Nå sover han vært fall  litt .Noen som har tips til og bygge opp når  vi samsover??

Skrevet

Det finnes snørrsuger å få kjøpt på apotek, det var hjelpsomt første året.

Anonymkode: 60f1c...480

Skrevet
Ærlighet skrev (30 minutter siden):

Minste mann på 3 mnd er blitt snørette har ikke feber heldigvis men virker ikke helt fornøyd. Noen  som har noen råd for og gjøre det best mulig for han ??

Er så ferlt når de små ikke har det helt greit  .  

Hilsen bekymret  mamma. 

Prøvd om saltvannsdråper hjelper.  Eller morsmelk! Sistnevnte funka veldig fint her de første månedene. Nesesuger er til god hjelp! Hvis ingenting hjelper finnes vel rhinox nesedråper også til de aller minste. Men er usikker på om det går fra 6 mnd muligens… men den er en lifesaver den også. Hør på apoteket. 

ellers, sove liggende oppover på brystet, kjølig rom, masse masse nærhet og trøst og beroligende ord. Husker fortsatt panikkgråten til minstemor her da hun sånn 2-3 mnd gammel fikk sin første forkjølelse og ikke fikk puste med nesa. Jeg sang og hysjet og beroliget om at det ikke er farlig (selv om hun ikke forsto 😛). Kan jo bare tenke meg den første gangen… jeg trodde jo hun var døden nær eller noe med den gråten på natta helt til jeg fikk sinnet meg og fant ut at hun tross alt bare var snørrete og tett plutselig. Men det var ikke «bare bare» for henne der og da det nei.

Og det går som oftest over helt fint. Noen søvnløse netter, men det tåler de det også. Bare følg med på pusten osv om hun virker veldig tett og strever med pusten, er det eks RS kan det blir behov for hjelp. Men er nok av forkjølelser å ta av også,en kjekt å vite at man bør følge med på de minste.

Anonymkode: 1d1a9...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...