Gå til innhold

Noen som har erfaring med opplegget til Mari Krogshus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker veldig bra :) noen som har prøvd som vil fortelle litt? Har dere klart å holde på opplegget? Har dere gått ned de kiloene dere ønsket?

Anonymkode: 22324...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har prøvd flere av kursene og lover meg hver gang at jeg ikke skal bruke penger på kursene hennes igjen. Men så blir jeg fristet av de overtalende tilbudene som dukker opp🙈 

kort fortalt så faller jeg ut etter en stund. Synes  mange av oppskriftene er rett og slett fæle. Familien liker ikke maten og det er my styr for meg som skal lage maten at resten ikke liker det. 
Og det brukes mandelmel i alt, alt smaker mandler🙈 

Noen synes at det er helt topp opplegg, men jeg opplever det nesten som en sånn halleluja-stemning og på hvert kurs har de funnet det eneste som kan hjelpe en kvinne ned i vekt 😅

Anonymkode: 14c14...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri brukt penger på et kurs laget av en med bachelor(!) i ernæring. 

Anonymkode: 7cd8e...17b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 14.50):

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 07e16...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du like mye ovenfra-og-ned-holdninger til folk du møter ellers i samfunnet som baaaare har en bachelorgrad?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danseskjørt skrev (13 timer siden):

Har du like mye ovenfra-og-ned-holdninger til folk du møter ellers i samfunnet som baaaare har en bachelorgrad?

Har ingen nedlatende holdning til folk som har en bachelorgrad dersom de faktisk jobber med ting denne bachelor-graden kvalifiserer til. Det gjør ikke denne dama.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor ikke?

Det er et veldig lavt nivå mtp hvor mye kunnskap og kompleksitet som ligger i ernæringsfaget. Så dersom jeg skulle brukt så mye penger på veiledning og kurs, ville jeg gått til noen med mer faglig tyngde. Er som å la en tannhelsesekretær rotfylle tannen din. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er et veldig lavt nivå mtp hvor mye kunnskap og kompleksitet som ligger i ernæringsfaget. Så dersom jeg skulle brukt så mye penger på veiledning og kurs, ville jeg gått til noen med mer faglig tyngde. Er som å la en tannhelsesekretær rotfylle tannen din. 

Nå hjelper disse kursene veldig mange med å nå sine mål og føle seg bedre i hode og kropp, så da tenker jeg at hun vet hva hun driver med og at det er verdt de få kronene det koster 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå hjelper disse kursene veldig mange med å nå sine mål og føle seg bedre i hode og kropp, så da tenker jeg at hun vet hva hun driver med og at det er verdt de få kronene det koster 

Det første svaret ts har fått sier veldig mye om disse kursene. Føyer seg inn i rekken av folk som utnytter de som er i en sårbar/desperat situasjon. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte en kursserie kalt "Fatburn Fix" i fjor vår/sommer, og det fungerte utmerket for min del🙂 Gikk ned 9 kg på 2 mnd og har holdt vekta uten problemer etter det. 

Dette er et kurs basert på en kombinasjon av lavkarbo og periodisk faste. Ikke noe hokuspokus, men velkjente metoder for vektnedgang. Ikke er opplegg som passer for alle, men for meg viste det seg å være en veldig "riktig" måte å spise på. Fikk mindre overgangsalderplager, bedre søvnkvalitet, superstabilt blodsukker og jevnt over mer energi, så jeg er fornøyd🙂 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt som passer alle. Jeg har forsøkt ett av disse kursene, men som vanlig så klarte jeg ikke å følge helt i mål. 

Jeg fikk derimot hjelp av ei dame som hjalp meg med den mentale delen av det å følge en diett. Hun har utdanning i psykologi da. Og for meg er det som natt og dag. Er ved trivselsvekta og trives med måten jeg ønsker å spise på. Også måten jeg ser på meg selv på er 1000 ganger bedre. Vi er skrudd sammen forskjellig og har ulikt utbytte av forskjellige opplegg. :) 

Anonymkode: b55ce...1de

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ikke alt som passer alle. Jeg har forsøkt ett av disse kursene, men som vanlig så klarte jeg ikke å følge helt i mål. 

Jeg fikk derimot hjelp av ei dame som hjalp meg med den mentale delen av det å følge en diett. Hun har utdanning i psykologi da. Og for meg er det som natt og dag. Er ved trivselsvekta og trives med måten jeg ønsker å spise på. Også måten jeg ser på meg selv på er 1000 ganger bedre. Vi er skrudd sammen forskjellig og har ulikt utbytte av forskjellige opplegg. :) 

Interessant. Hva gikk det opplegget ut på?

Anonymkode: fc3e4...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følger ikke oppleggene hennes den generelle anbefalingen utdanningen lærer deg heller da. De aller fleste kurs lages av folk med null ernæringskompetanse, men er basert på trend med synsing. 

Når det er sagt så burde folk kutte ut sånne kurs og dietter og heller følge de anbefalte rådene, de hadde kommet mye lengre med det. 

Anonymkode: 107c0...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg meldte meg på... men så da at det er lavkarbo, noe jeg ikke er interessert i å gå på. Opptil 8 egg om dagen og, kan ikke det pga høyt LDL kolesterol. Kunne kanskje erstattet dem med noe annet, men. Fikk pengene tilbake.  

Anonymkode: 7d445...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilken dame? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frister å prøve dette. Men er det riktig at man skal spise enorme mengder egg? Sånn 4 til 8 egg hver dag? Har høyt kolesterol, så det tør jeg rett og slett ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fredelig skrev (8 timer siden):

Det frister å prøve dette. Men er det riktig at man skal spise enorme mengder egg? Sånn 4 til 8 egg hver dag? Har høyt kolesterol, så det tør jeg rett og slett ikke...

Jeg spiser svært sjelden egg, så nei, du trenger ikke det. Kan fint byttes ut med andre proteinkilder 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 8.43):

Interessant. Hva gikk det opplegget ut på?

Anonymkode: fc3e4...86f

Du får ikke en diett, men blir utfordret til å sette opp maten din selv. Slik at det passet hverdagen min, og hva jeg vet jeg trives med etter årevis med å teste forskjellige dietter. Så hjelper hun deg med å takle/tenke anderledes rundt sult og sug og følge den planen (og evt justere underveis). For eksempel så følte jeg på ett intenst sug når jeg kom hjem fra jobb tidligere, da sprakk jeg ofte. Men nå vet jeg at jeg enkelt kan håndtere den følelsen og bare vente til middag. Ironien er at når du ikke lar sulten stresse deg så forsvinner den nesten umiddelbart. Sånn jeg opplever det ihvertfall.

AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 15.33):

Hvilken dame? :) 

Ingrid Romsaas...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 19.13):

Det første svaret ts har fått sier veldig mye om disse kursene. Føyer seg inn i rekken av folk som utnytter de som er i en sårbar/desperat situasjon. 

Dette er så spikeren på hodet, og de håver inn penger på det. Samma opplegget som hun Sadie med hypopressiv trening. Hun Mari til og med reklamerer i en video for Sadies opplegg. Tror de vi forbrukere er dumme? 

Anonymkode: 176cb...dde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 11.03):

Nå følger ikke oppleggene hennes den generelle anbefalingen utdanningen lærer deg heller da. De aller fleste kurs lages av folk med null ernæringskompetanse, men er basert på trend med synsing. 

Når det er sagt så burde folk kutte ut sånne kurs og dietter og heller følge de anbefalte rådene, de hadde kommet mye lengre med det. 

Anonymkode: 107c0...01b

Lavkarbo er da  i såfall en ca 50 år gammel "trend"😉 Og en temmelig veldokumentert "synsing.....".

Når det gjelder de nasjonale kostholdsrådene, så passer de nok helt fint for mennesker som ikke er overvektige eller har vanskelig for å vedlikeholde en sunn vekt. 

Anonymkode: 04c2a...9d7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...