AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #1 Skrevet 29. januar 2022 Dere som har valgt retningen eller kjenner personer som var valgt å ta flere utdanninger samtidig, hvordan har det gått? Det har nylig kommer til min kjennskap at det er mulig å både ta bachelor på BI mens man studerer på universitet eller andre utdanningsinstitusjoner. Hvordan har denne kabalen gått opp? Mine tanker ligger spesifikt på rettsvitenskap på UiB/UiO og økonomi + jus på BI, men andre erfaringer er kjempe fint å få kjennskap i! Anonymkode: a4154...fcf
Majer Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Skal du velge det bør du prioritere hva du skal stå i og hva du vil ha gode karakterer i. Vanskelig å få gode karakterer i rettsvitenskap siden så mange vil bli advokater. Det går an så lenge eksamenene ikke kolliderer. Ville beregnet å bruke 5 år på bachelorgraden og da- evt 4 så du kan imponere på masteroppgaven i rettsvitenskap og dermed vise progresjon. Pass på at det ikke er obligatoriske forelesninger som krasjer.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Du kan også ta forskjellige utdannelser på samme universitet, feks gå både juss og økonomi. Eneste du må passe på er å melde deg opp (eller søke via samordna opptak), og håpe at eksamener ikke krasjer. Anonymkode: d38a9...6b1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Det spørs hva du har kapasitet til. Jeg kjenner flere som har fått til å gjennomføre flere krevende studier parallelt, men dette er personer som tar fag veldig lett. Hvis du føler du har evner og kapasitet til det er det absolutt mulig, med mindre selve eksamensdatoer krasjer. Anonymkode: 1c29b...bb7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 Kan kanskje være risikabelt å studere rettsvitenskap, siden karakterer er så viktige der? Jeg ville i alle fall tatt et år på rettsvitenskap uten noe bi-studium først, for å se hvordan det går med jus mtp arbeidsmengde og karakterer. Hvis du må streve for å få ok karakterer på rettsvitenskap alene, er det kanskje ikke lurt å ta to grader samtidig. Men hvis du er av typen som suser gjennom med A og B uten å jobbe så mye, er det noe annet. Anonymkode: 22441...b89
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #6 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 29.1.2022 den 18.00): Dere som har valgt retningen eller kjenner personer som var valgt å ta flere utdanninger samtidig, hvordan har det gått? Det har nylig kommer til min kjennskap at det er mulig å både ta bachelor på BI mens man studerer på universitet eller andre utdanningsinstitusjoner. Hvordan har denne kabalen gått opp? Mine tanker ligger spesifikt på rettsvitenskap på UiB/UiO og økonomi + jus på BI, men andre erfaringer er kjempe fint å få kjennskap i! Anonymkode: a4154...fcf Velg en utdanning, gjør det skikkelig. Anonymkode: bcc4b...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå