Gå til innhold

Hva se med 8-9årig gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv ser han mest YouTube. Liker å se mesternes mester og lignende, men kunne tenkt meg å introdusere han for mer historie eller filmer som viser mer av hvordan verden er. Har dere noen forslag som ikke er alt for skumle?

Anonymkode: 2fcf7...dea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt. Er du ute etter historiske filmer til en 8åring?

Anonymkode: f647c...245

Skrevet

Kan han engelsk?

Skrevet

Samurai Cop?

Lasse og Geir?

Anonymkode: 68c0a...6b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2022 den 20.31):

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt. Er du ute etter historiske filmer til en 8åring?

Beklager, gjorde meg vel ikke helt forstått der skjønner jeg.

Jeg tenker mer på Titanic eller andre virkelighets filmer. Eller filmer som er for voksne med fungerer for barn/ungdom pga godt innhold, gode verdier og lærdom. 

Han er ikke så glad i sci-fi og slikt som han ikke kan relatere seg til. Det må kunne ha foregått på ordentlig. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2022 den 20.32):

Kan han engelsk?

Han kan engelsk, men liker ikke Harry Potter. Ts

Skrevet
Athena79 skrev (På 29.1.2022 den 20.34):

Harry Potter?  

😂

Skrevet

Apollo 13

Sound of music

Peabody and Sherman

Brødrene Løvehjerte

Beethoven

De jeg kom på i farta. Ikke alle er basert å virkelige hendelser, men realistiske eller historiske. Vanskelig til så unge barn. Ellers er serien "Det var en gang et menneske virkelig å anbefale.

"Liten Ida" er også en god film, men den tror jeg ikke en på 8-9 år forstår så veldig mye av. Aldersgrensa er 11, men et tips til senere 😊

• Liker 1
Skrevet

La vita e Bella - Livet er herlig. 

Amadeus 

Braveheart 

Boy in the striped pyjamas 

Anonymkode: 3b6d6...4d5

Skrevet

Min niåring elsker filmer om krigen! Han sluker alt som er basert på sanne historier eller kunne vært det.

Hvis din sønn ikke har sett Flukten over grensen, ville jeg satt den på lista.

Etter dette ville sønnen min se mer, så vi har sett Kongens nei, og Ni liv (eller hva den nå het, den nye versjonen... den 12. mann?). Og Max Manus etterpå.

Han gamer en god del, og har blitt relativt flink i engelsk, og leser tekst raskt, så vi kan også se engelske filmer med norsk tekst.

Nå har han dilla på Alcatraz. Vi har sett på google maps/street view etter å ha sett Flukten fra Alkatraz (den gamle med clintern), og vi så The Rock. Når det blir grusomme scener (var noen av dem i The Rock), holder jeg over øynene hans, vi sitter sammen i sofaen og jeg vet hvor scenene kommer. :) Han er interessert i flere filmer om flukt fra fengsler. Tenkte å sjekke ut Papillon (som jeg så som ung selv, husker ikke hvor voldelig den var, må finne ut det først) og The Shawshank redemption/Frihetens regn)

Titanic er fin for en niåring, i allefall.

Gladiatoren er veldig fin og spennende, men det var endel scener der jeg måtte be ham snu seg bort :)

Det er bare å gi næring til denne interessen, det er flott å like historie!

Den nye Karate Kid er kanskje ikke så historisk, men det er en veldig fin film for barn i den alderen.

Anonymkode: b99ef...8d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for mange gode tips! Ts

Skrevet
On 2/3/2022 at 10:08 AM, AnonymBruker said:

Min niåring elsker filmer om krigen! Han sluker alt som er basert på sanne historier eller kunne vært det.

Hvis din sønn ikke har sett Flukten over grensen, ville jeg satt den på lista.

Etter dette ville sønnen min se mer, så vi har sett Kongens nei, og Ni liv (eller hva den nå het, den nye versjonen... den 12. mann?). Og Max Manus etterpå.

Han gamer en god del, og har blitt relativt flink i engelsk, og leser tekst raskt, så vi kan også se engelske filmer med norsk tekst.

Nå har han dilla på Alcatraz. Vi har sett på google maps/street view etter å ha sett Flukten fra Alkatraz (den gamle med clintern), og vi så The Rock. Når det blir grusomme scener (var noen av dem i The Rock), holder jeg over øynene hans, vi sitter sammen i sofaen og jeg vet hvor scenene kommer. :) Han er interessert i flere filmer om flukt fra fengsler. Tenkte å sjekke ut Papillon (som jeg så som ung selv, husker ikke hvor voldelig den var, må finne ut det først) og The Shawshank redemption/Frihetens regn)

Titanic er fin for en niåring, i allefall.

Gladiatoren er veldig fin og spennende, men det var endel scener der jeg måtte be ham snu seg bort :)

Det er bare å gi næring til denne interessen, det er flott å like historie!

Den nye Karate Kid er kanskje ikke så historisk, men det er en veldig fin film for barn i den alderen.

Anonymkode: b99ef...8d1

Anbefaler da også The Green Mile

Anonymkode: 46caf...aa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...