Gå til innhold

Lavkarbo? Spiser bare karbo😅

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gå ned i vekt, og har nettopp fått interesse for å lære om lavkarbo. Problemet er at jeg allerede er sær på mat. Jeg spiser kun kylling/fisk, samt meieriprodukter, minus egg. Veldig sær på pålegg, så det går i ost eller diverse søtpålegg. Noen ganger grøt, av ymse slag.

En vanlig dag består av halvgrovt brød til frokost, middag av kylling/fisk, pasta/poteter, og mye grønnsaker. Spiser generelt mye karbo, så om jeg skulle startet med lavkarbo, vet jeg ikke hvor jeg skal begynne, fordi jeg er ikke flink til å bruke ukjente råvarer eller variere veldig mye. Heller ikke spesielt glad i å lage mat, så det er en del fokus på å lage rask, men ok sunn mat.

Om jeg skal teste ut lavkarbo: Hva består en normal frokost av? Lunsj på jobb? Middag? Alt jeg liker, er jo karbohydrater🤷‍♀️ Litt grunnleggende starthjelp, takk.

Anonymkode: 3cef8...bd3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk dietdoctor.com for tips og oppskrifter 👍

Anonymkode: 1f34f...998

• Liker 1
Skrevet

Mitt råd er egentlig å ikke endre diett totalt. Større sjanse for å lykkes om du gjør endringer i de vanene du allerede har. Jeg har gått masse ned i vekt ved å spise nesten bare karbo og protein (for det er slike matvarer jeg liker best). Bare mindre porsjoner og vært obs på kaloriinnhold. Feks er potet bedre enn pasta og ris. Kan noe stekes i ovnen er det bedre enn med fett i panne. Slutte med godteri og chips såklart. Knekkebrød er bedre enn brød. Ikke drikke noe med kalorier. Osv.

Anonymkode: cc92e...56d

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vil du gjøre en så drastisk endring når du allerede er litt kresen? Du kan fint gå ned i vekt med moderat karbo og høykarbo også. Jeg spiser mye brød, pasta, bønner, linser, frukt, grønnsaker, ris og potet og går ned jevnt. Med karbo får man mer volum per kalori enn med fett også. Alt handler om porsjonsstørrelse. 

Anonymkode: c68b0...02f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor vil du gjøre en så drastisk endring når du allerede er litt kresen? Du kan fint gå ned i vekt med moderat karbo og høykarbo også. Jeg spiser mye brød, pasta, bønner, linser, frukt, grønnsaker, ris og potet og går ned jevnt. Med karbo får man mer volum per kalori enn med fett også. Alt handler om porsjonsstørrelse. 

Anonymkode: c68b0...02f

Jeg spiser nok litt store porsjoner, og er ikke veldig fysisk aktiv, så sliter med å gå ned. Tenker at jeg må finne noe sunnere å evt spise mye av.

TS

Anonymkode: 3cef8...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...