AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #1 Skrevet 29. januar 2022 Jeg og min eksmann gikk fra hverandre i fjor sommer, nå vil han tilbake. Jeg elsker han fortsatt av hele mitt hjerte,men han var så lite flink til og hjelpe til hjemme, mest opptatt av mobilen og game, vi har 4 barn fra 1-16 år og jeg hadde , største klarte seg selvsagt det meste selv,mens de 3 yngste er bare 1,4 og 6 og jeg følte jeg sto veldig mye alene med de, han orket liksom ikke,men veldig flink pappa ellers, bare at han ikke gadd og gjøre så mye med de. de 3 største er hos far anhver uke,mens minsten er hos far anhver helg og ser han hver dag ellers også, siden han bare er snart 13 mnd. Jeg tenker jo at det er mest praktisk og være sammen ,da begge fortsatt elsker hverandre og han lover og skjerpe seg,men jeg er så usikker, orker ikke slite meg helt ut igjen, var sykemeldt i 6mnd pga jeg var ubrent i 2019, skulle egentlig begynt og jobbe når minste barnet var 8mnd,men da var jeg allerede alene, fikk heldigvis barnehageplass nå i februar da et annet barn skulle over på stor avd i bhg. Hva hadde dere gjort her? Anonymkode: 78b36...5ea
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #2 Skrevet 29. januar 2022 Jeg hadde gitt han en til sjangse. Kanskje han nå når han er alenepappa annenhver uke at han har blitt bedre til å ta i et tak? Anonymkode: d4269...6b7 9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #3 Skrevet 29. januar 2022 Nei!! Er du komt så langt så ikke gjør den tabben at du tar han tilbake og tror at alt skal bli så mye bedre. Du fortjener mer. Anonymkode: 039a0...359 12
Festlig Skrevet 29. januar 2022 #4 Skrevet 29. januar 2022 Først og fremst så må han vise hva han mener er forandret. Tar han ansvar og ordner ut med barna den uken de er hos han uten at du må gå inn og justere ? En ting er soleklart , den gamingen må være100 % historie ! En voksen mann med 4 barn sitter ikke hjemme og gamer når jobben med AS Familien ligger på dine skuldre . Han bør få en lengre prøvetid og de nye forandringene bør være godt innarbeidet før du evt slipper han inn i huset igjen. 15 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #5 Skrevet 29. januar 2022 Ikke la han flytte inn med en gang! La han sove over noen ganger for å vise hva han mener med å forandre seg. Anonymkode: b8515...0cf 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #6 Skrevet 29. januar 2022 Oi oi den der er vanskelig... Total mindfuck for barna om han ender oppmed å flytte ut enda en gang hvert fall... Hvorfor tror du at han har endret seg da? Kanskje han bare ikke gidder å ha ansvaret for tre barn alene annenhver uke og at sex ikke var så lett å få seg andre plasser som han kanskje hadde trodd. Anonymkode: f86c5...73d 10
Mooza Skrevet 29. januar 2022 #7 Skrevet 29. januar 2022 (endret) Hvis dere er glad i hverandre så gi han en sjanse. Han trenger vel ikke å si opp leiligheten sin med en gang.? Prøv noen uker sammen, og se hvordan dette går. Det kan være at flere ting enn bare dette med husarbeid vil dukke opp. Jeg trodde jeg var glad i eks, og prøvde, men oppdaget at nei...dette ble feil Endret 29. januar 2022 av Mooza 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #8 Skrevet 29. januar 2022 Gi han en sjanse , selvsagt Anonymkode: 89f2c...ec9 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #9 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oi oi den der er vanskelig... Total mindfuck for barna om han ender oppmed å flytte ut enda en gang hvert fall... Hvorfor tror du at han har endret seg da? Kanskje han bare ikke gidder å ha ansvaret for tre barn alene annenhver uke og at sex ikke var så lett å få seg andre plasser som han kanskje hadde trodd. Anonymkode: f86c5...73d Hvorfor det? Da vet jo de at de hvertfall har prøvd alt Anonymkode: 89f2c...ec9 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #10 Skrevet 29. januar 2022 Jeg tenker dere kan prøve igjen, men IKKE la han flytte inn igjen med en gang. La det gå laaang tid, hvert fall 6 måneder, kanskje 1 år! La han bevise at han har skjerpet seg først. Han kan sove over og slikt, men ikke la han flytte inn. Anonymkode: 8732c...c45 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #11 Skrevet 29. januar 2022 Festlig skrev (6 minutter siden): Først og fremst så må han vise hva han mener er forandret. Tar han ansvar og ordner ut med barna den uken de er hos han uten at du må gå inn og justere ? En ting er soleklart , den gamingen må være100 % historie ! En voksen mann med 4 barn sitter ikke hjemme og gamer når jobben med AS Familien ligger på dine skuldre . Han bør få en lengre prøvetid og de nye forandringene bør være godt innarbeidet før du evt slipper han inn i huset igjen. Selvsagt kan mam game, det går helt fint det selv med familie Anonymkode: 89f2c...ec9 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #12 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei!! Er du komt så langt så ikke gjør den tabben at du tar han tilbake og tror at alt skal bli så mye bedre. Du fortjener mer. Anonymkode: 039a0...359 Å tenk om det hadde blitt bedre da? Så dumt å ikke ta sjansen å prøve Anonymkode: 89f2c...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #13 Skrevet 29. januar 2022 Min erfaring er at alle løfter blir holdt i noen dager, men så er det rett tilbake til gamle vaner. En person kan ikke endre seg over natten. Å innarbeide ansvar og å bli voksen skjer ikke på noen måneder. Du må tenke over om det fungerer greit slik det er nå, eller om du skal risikere å være tilbake i samme situasjon du var i da dere gikk fra hverandre. Sjansene er dessverre veldig store for at han ikke klarer å holde alle disse løftene. Orker du å dra deg selv og barna gjennom enda et brudd? Hvilke konsekvenser skal han få når han ikke holder løftene sine? Er det du som skal piske ham rundt og sørge for at han gjør det han skal, eller ser han nå alle arbeidsoppgaver i AS Familien selv? Beklager hvis jeg virker pessimistisk. Jeg har bare særdeles liten tro på at en person kan endre store deler av personligheten sin på så kort tid. Anonymkode: dd3cf...4c1 9
Festlig Skrevet 29. januar 2022 #14 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt kan mam game, det går helt fint det selv med familie Anonymkode: 89f2c...ec9 Nei, det kan han faktisk ikke !! Han har bevist at han ikke var voksen for oppgaven med å være 4 barnsfar. Han forsvant jo mens den yngste var omtrent nyfødt ! Jeg har fire barn og vet hvilken jobb det er. Hadde mannen min prioritert gaming ovenfor det å delta i familielivet på lik linje med meg så hadde jeg blitt rasende og bedt han velge. Singel med den knekken økonomien ville få og myyyye mere jobb annenhver uke eller fatte at gaming ikke noe en kan bruke masse tid på når en har en haug med unger Dette gamefolket er ekstremt provoserende pga de har null kontroll på hvor mye tid de bruker på denne «hobbyen». De blir liksom aldri voksne 8
Alice123 Skrevet 29. januar 2022 #15 Skrevet 29. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Å tenk om det hadde blitt bedre da? Så dumt å ikke ta sjansen å prøve Anonymkode: 89f2c...ec9 Om det ikke fungerer så har TS kastet bort enda flere år på eksmannen, både tidsmessig og emosjonellt. For barna vil det oppleves vondt og ustabilt at mor og far går fra hverandre, blir sammen igjen, går fra hverandre igjen. Det er ikke slik at å prøve på nytt er uten risiko, og den risikoen er det TS og barna som tar. I likhet med flere andre i tråden er jeg skeptisk og pessemistisk. Tar han 100% ansvar for barna og deres aktiviteter i sine uker, eller må du følge opp og minne han på turdager på skolen og fotballtreninger? Jeg tror faktisk det er større sjangse for at han er lei av å være alenepappa med alt ansvaret 50% av tiden og fullt ansvar for hus og heim og vil tilbake til det gamle vante hvor han kan sitte i sofaen og fise mens du løper rundt og ordner alt, enn at han har totalt forandret seg. Jeg tenker at om han faktisk har skjerpet seg, så er det for sent. Han har selv kastet bort ekteskapet sitt på gaming og "gidder ikke", og det er for sent å komme rekandes ett år etter bruddet og love bot og bedring. Edit: og jeg vil legge til at du jobbet så alene at du ble SYKEMELDT i et halvt år! Han satt og så på at sin egen kone jobbet seg ihjel uten å gjøre noe, fordi gaming og mobilen var viktigere enn din helse. Hvorfor tror du han har endret seg så radikalt på 7-8 mnd? Endret 29. januar 2022 av Alice123 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #16 Skrevet 29. januar 2022 Hvordan har han forandret seg i mellomtiden? Har han gjort en ordentlig innsats først og fremst for seg selv og ikke for å få innpass hos deg? Jeg gjorde noe jævlig teite greier mens jeg og eksen var sammen. Han dumpa meg og jeg innså at sånn kunne det ikke være så jeg endret meg for meg selv. Uten å skryte til ham eller be ham tilbake. Men han luktet forandringen og så at ting hadde endret seg, og derfor kunne der fungere mellom oss igjen. Jeg gjorde det ikke for ham, men for meg. Anonymkode: 05dce...415 2
Era Vulgaris Skrevet 29. januar 2022 #17 Skrevet 29. januar 2022 Tja, min erfaring er dårlig. Løfter om gull og grønne skoger holdt i omtrent fjorten dager, og så var det tilbake til det gamle. Det kan selvfølgelig gå bedre for dere, men mitt spørsmål blir heller hvorfor han ikke endret seg før det gikk så langt at dere gikk fra hverandre? Regner med han var klar over hva som var problemet da også? 6
Mooza Skrevet 29. januar 2022 #18 Skrevet 29. januar 2022 (endret) Bli enig om dette med gaming. Min nåværende mann, der ble det slutt med eks-samboer fordi han spilte. Da han traff meg, så spilte han aldri mer. Han hadde lovet seg selv at han aldri skulle gjøre det i et forhold igjen, og det har han holdt. Jeg vet at jeg har endret meg. Av og til må det et sjokk til, og man må miste det man har, og leve med konsekvensene før man endrer seg. Jeg vet at det er mulig å endre seg. Jeg vet ikke om det gjelder din eks, TS, En annen ting er at hvis dere er glad i hverandre, så er det nesten greit å få en skikkelig slutt. Jeg var som sagt glad i min eks, men da vi prøvde sammen, så ble det ikke som vi hadde tenkt. Det var noe som hadde forsvunnet mellom oss. Men jeg trengte egentlig den tiden vi prøvde for å skjønne det. Da var det mye enklere å gå videre i livet. Er du glad i noen, så kommer du liksom ikke videre før du kanskje har gitt det en ny sjanse. Dere har fire barn sammen, er glad i hverandre...og hvis han lover bot og bedring, og gjerne kaste spillinga på dynga, så hadde jeg prøvd. Endret 29. januar 2022 av Mooza 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #19 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Selvsagt kan mam game, det går helt fint det selv med familie Anonymkode: 89f2c...ec9 Tipper du er en av dem anonyme mannfolka her inne.. Anonymkode: b8515...0cf
Gjest BethD Skrevet 29. januar 2022 #20 Skrevet 29. januar 2022 Talk is cheap. Han Kan snakke så mye bullshit han bare vil, han får bevise det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå