Gå til innhold

Mine første smykker!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg fikk hjelp til å komme i gang med smykkelaging av Allium her inne i går, og etter mye knoting både i butikken og hjemme, så har jeg lagd mitt første smykkesett!! Medaljongen rappa jeg fra et gammelt HM kjede.. :)

post-410-1129912181_thumb.jpg

Endret av Newt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de var kjempeflotte! :-D

Skrevet

Takk!

Det er litt skjevt og ikke akkurat perfekt, men det er veldig gøy å få til et eller annet i alle fall.

Nå skal jeg prøve å lage et i bruntoner..

Skrevet

Så flink du er! :)

Har lyst å lage smykker i julegave til venninner jeg, men har fått for meg at det er ganske dyrt.. Hvor mye koster det å "starte opp"?

Skrevet

I dag har jeg kjøpt tre forskjellige tenger (en avbiter, en til å lage runde løkker med og en til å klemme flatt med. Jeg kjøpte også 15 meter med smykkewire dekket med nylon, 10 par med utstyr til øreringer, "cramps", som holder perlene på plass på vaieren, + perler. Jeg stakk også innom HM hvor jeg kjøpte to lange kjeder bestående av perler, mye billigere enn å kjøpe alt i løsvekt hos perlebutikk.

Totalt har jeg brukt 600,-, og jeg har vel utstyr til å lage 8-10 sett som likner på det jeg har laget.

Skrevet

Hmmm.. Var de tengene dyre? For jeg vet jo ikke helt om jeg kommer til å fortsette med det, eller om det bare blir med disse som skal gis vekk til jul.

Forøvrig veldig smart å handle på HM! :)

Skrevet
I dag har jeg kjøpt tre forskjellige tenger (en avbiter, en til å lage runde løkker med og en til å klemme flatt med. Jeg kjøpte også 15 meter med smykkewire dekket med nylon, 10 par med utstyr til øreringer, "cramps", som holder perlene på plass på vaieren, + perler. Jeg stakk også innom HM hvor jeg kjøpte to lange kjeder bestående av perler, mye billigere enn å kjøpe alt i løsvekt hos perlebutikk.

Totalt har jeg brukt 600,-, og jeg har vel utstyr til å lage 8-10 sett som likner på det jeg har laget.

Det er sikkert billigere med HM kjedene enn med perler fra perlebutikk, men det er garantert ikke samme kvalitet. De fleste ferdige kjeder du kjøper i billigbutikker er plast, ikke glass.

Skrevet

Det er mye mulig, jeg har stort sett kjøpt metallkjeder fra HM, så da vil jeg tro det er samme greia..?

Skrevet

Vet ikke. Nå vet jeg ikke hva kjedene i perlebutikk er laget av heller, for jeg handler sjelden der. Foretrekker nettet; mye billigere.

Skrevet

Hvor på nettet kjøper man perler og slike smykketing da?

Skrevet
Hvor på nettet kjøper man perler og slike smykketing da?

Mulighetene er endeløse. Dette er en grei begynnerside:

http://www.eebeads.com

Ellers bruker jeg mye eBay.

Skrevet (endret)

Kjempeflotte :Nikke:

Endret av monja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...