Gå til innhold

Hva er stikkontakt med forkoblet jordfeilbryter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn som er over speil på badet ofte? 

Anonymkode: 4092b...3a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det sånn som er over speil på badet ofte? 

Nei, de er bare vanlig jordet.

Jeg vet ikke hva det er, men tipper det er noe lignende det de har i USA, altså jordfeilsikring tidlig i kretsen, foran sikring? Hvorfor spør du?

Anonymkode: 4c193...c42

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, de er bare vanlig jordet.

Jeg vet ikke hva det er, men tipper det er noe lignende det de har i USA, altså jordfeilsikring tidlig i kretsen, foran sikring? Hvorfor spør du?

Anonymkode: 4c193...c42

Fordi det står i bruksanvisningen til en dampvasker jeg har kjøpt at man må bruke sånn kontakt hvis produktet skal brukes på badet 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordi det står i bruksanvisningen til en dampvasker jeg har kjøpt at man må bruke sånn kontakt hvis produktet skal brukes på badet 

Forkoblet betyr i praksis for de fleste at kursen man kobler vaskeren til er beskyttet med en jordfeilbryter i sikringsskapet 

Skrevet
skrue skrev (5 minutter siden):

Forkoblet betyr i praksis for de fleste at kursen man kobler vaskeren til er beskyttet med en jordfeilbryter i sikringsskapet 

Hvordan vet man om den er det da? Er det vanlig at stikkontakter er det? Hva er meningen med at man skal måtte bruke en slik type stikkontakt?

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan vet man om den er det da? Er det vanlig at stikkontakter er det? Hva er meningen med at man skal måtte bruke en slik type stikkontakt?

Du må se i sikringsskapet hva slags sikringer som brukes og så sjekke den kontakten du bruker er kontrollert av en slik sikring. Kontakten i veggen er en helt vanlig jordet kontakt. Det må altså være en sikring med jordfeilbryter i sikringsskapet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...