AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #1 Skrevet 29. januar 2022 Er det sånn som er over speil på badet ofte? Anonymkode: 4092b...3a4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #2 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er det sånn som er over speil på badet ofte? Anonymkode: 4092b...3a4 Nei, de er bare vanlig jordet. Jeg vet ikke hva det er, men tipper det er noe lignende det de har i USA, altså jordfeilsikring tidlig i kretsen, foran sikring? Hvorfor spør du? Anonymkode: 4c193...c42
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #3 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei, de er bare vanlig jordet. Jeg vet ikke hva det er, men tipper det er noe lignende det de har i USA, altså jordfeilsikring tidlig i kretsen, foran sikring? Hvorfor spør du? Anonymkode: 4c193...c42 Fordi det står i bruksanvisningen til en dampvasker jeg har kjøpt at man må bruke sånn kontakt hvis produktet skal brukes på badet Anonymkode: 4092b...3a4
skrue Skrevet 29. januar 2022 #4 Skrevet 29. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Fordi det står i bruksanvisningen til en dampvasker jeg har kjøpt at man må bruke sånn kontakt hvis produktet skal brukes på badet Anonymkode: 4092b...3a4 Forkoblet betyr i praksis for de fleste at kursen man kobler vaskeren til er beskyttet med en jordfeilbryter i sikringsskapet
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #5 Skrevet 29. januar 2022 skrue skrev (5 minutter siden): Forkoblet betyr i praksis for de fleste at kursen man kobler vaskeren til er beskyttet med en jordfeilbryter i sikringsskapet Hvordan vet man om den er det da? Er det vanlig at stikkontakter er det? Hva er meningen med at man skal måtte bruke en slik type stikkontakt? Anonymkode: 4092b...3a4
skrue Skrevet 29. januar 2022 #6 Skrevet 29. januar 2022 56 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan vet man om den er det da? Er det vanlig at stikkontakter er det? Hva er meningen med at man skal måtte bruke en slik type stikkontakt? Anonymkode: 4092b...3a4 Du må se i sikringsskapet hva slags sikringer som brukes og så sjekke den kontakten du bruker er kontrollert av en slik sikring. Kontakten i veggen er en helt vanlig jordet kontakt. Det må altså være en sikring med jordfeilbryter i sikringsskapet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå