AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #1 Skrevet 29. januar 2022 Vi var syke i flere runder før jul med ulike forkjølelser, ingen positive på korona. Vi tok datteren ut av bhg en måned rundt jul for å unngå det høre smittetrykket da, men på tirsdag hadde hun første dag i bhg igjen fordi vi skjønner vi ikke kan unngå dette. Barnehagen hennes har smitte i alle avdelinger nå og som forventet ble hun syk denne torsdagen. Mannen og jeg ble syke dagen etter. Det er feber, hodepine, sår hals, tett og rennende nese og vi er skikkelig slitene. MEN, vi testet negativt på hurtigtestene både i går og i dag. Betyr det at vi bare har en vanlig forkjølelse, eller kan hurtigtestene vise negativt selv om vi har sterke symptomer alle sammen? PS. Vi voksne er trippelvaksinerte, også vaksinerte mot influensa i år. Anonymkode: ce204...82d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #2 Skrevet 29. januar 2022 Det kan fortsatt være dere har testet dere for tidlig. Vedvarer symptomene bestiller dere en PCR test på mandag. Anonymkode: 59ed8...bd4 1
Ulrikke Skrevet 29. januar 2022 #3 Skrevet 29. januar 2022 Datteren min (16 riktignok, men) har tosifret antall nærkontakter nå som har testet positivt på korona forrige helg. Samtidig fikk hun symptomer, forkjølelse, veldig slapp og sliten og hodepine. Alle tester, også pcr, var negative. Jeg synes det er rart, 18 av 30 i klassen er smittet, og minst 10 av de 18 har hun vært tett på hver dag. Faren og jeg er trippelvaksinert og ble ikke smittet av henne med hva hun nå hadde (vi holdt ikke avstand). Man må jo nesten tro på testene, men jeg må jo innrømme at jeg lurer på om det stemmer.... I deres tilfelle TS kan det jo hende at dere bare har testet dere for tidlig. Samtidig vet jeg at ei av nærkontaktene til min datter testet negativt på 6 hurtigtester (mor er sykepleier og sjekket at de ble tatt riktig), men positivt på pcr samtidig som hurtigtest var negativ. Så alle scenarioer er vel mulige....
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #4 Skrevet 29. januar 2022 Takk for svar! Er det noen her som har testet negativt med hurtigtest på tross av symptomer? Hvor dere senere testet positiv? TS Anonymkode: ce204...82d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #5 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kan fortsatt være dere har testet dere for tidlig. Vedvarer symptomene bestiller dere en PCR test på mandag. Anonymkode: 59ed8...bd4 Det er sløsing med testkapasitet. Ingen trenger å vite om ts har korona eller ei så lenge hen ikke blir innlagt på sykehus. Trippelvaksinerte skal ikke ta annet enn hurtigtest, og ikke ta for mange av dem. Er den i dag negativ? Ok, vær hjemmet il du er frisk nok til å gå ut. Ikke ta unødig mange tester. Anonymkode: 547c5...e00 2
Ulrikke Skrevet 29. januar 2022 #6 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar! Er det noen her som har testet negativt med hurtigtest på tross av symptomer? Hvor dere senere testet positiv? TS Anonymkode: ce204...82d Ja, det har skjedd mange jeg vet om, og man har vel også lest at det gjelder flere. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #7 Skrevet 29. januar 2022 Ulrikke skrev (2 minutter siden): Datteren min (16 riktignok, men) har tosifret antall nærkontakter nå som har testet positivt på korona forrige helg. Samtidig fikk hun symptomer, forkjølelse, veldig slapp og sliten og hodepine. Alle tester, også pcr, var negative. Jeg synes det er rart, 18 av 30 i klassen er smittet, og minst 10 av de 18 har hun vært tett på hver dag. Faren og jeg er trippelvaksinert og ble ikke smittet av henne med hva hun nå hadde (vi holdt ikke avstand). Man må jo nesten tro på testene, men jeg må jo innrømme at jeg lurer på om det stemmer.... I deres tilfelle TS kan det jo hende at dere bare har testet dere for tidlig. Samtidig vet jeg at ei av nærkontaktene til min datter testet negativt på 6 hurtigtester (mor er sykepleier og sjekket at de ble tatt riktig), men positivt på pcr samtidig som hurtigtest var negativ. Så alle scenarioer er vel mulige.... Takk for svar! Så merkelig at alle tester er negative selv om hun jo da sannsynligvis ble smittet... Overalt hvor jeg leste på nettet sto det at falsk negativ kunne skje om en testet uten symptomer, men at med symptomer skulle de stemme🤔 Men jeg føler veldig på meg at det er covid vi har fått i hus nå, spesielt siden vi allerede har vært igjennom så mange forkjølelser for bare lit siden... TS Anonymkode: ce204...82d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #8 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar! Så merkelig at alle tester er negative selv om hun jo da sannsynligvis ble smittet... Overalt hvor jeg leste på nettet sto det at falsk negativ kunne skje om en testet uten symptomer, men at med symptomer skulle de stemme🤔 Men jeg føler veldig på meg at det er covid vi har fått i hus nå, spesielt siden vi allerede har vært igjennom så mange forkjølelser for bare lit siden... TS Anonymkode: ce204...82d AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er sløsing med testkapasitet. Ingen trenger å vite om ts har korona eller ei så lenge hen ikke blir innlagt på sykehus. Trippelvaksinerte skal ikke ta annet enn hurtigtest, og ikke ta for mange av dem. Er den i dag negativ? Ok, vær hjemmet il du er frisk nok til å gå ut. Ikke ta unødig mange tester. Anonymkode: 547c5...e00 Det har jo faktisk litt å si at en får påvist korona. Da slipper en feks karantene med selvtesting hvis en er nærkontakt senere. Fhi mener en skal ta 11 selvtester hvis en er nærkontakt uten å klare holde avstand, det er nå ganske mange synes jeg. Anonymkode: 2d86c...73b
Hedda-78 Skrevet 29. januar 2022 #9 Skrevet 29. januar 2022 Hurtigtester er veldig lite presise. Selv med symptomer.
Elhaym Skrevet 29. januar 2022 #10 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar! Er det noen her som har testet negativt med hurtigtest på tross av symptomer? Hvor dere senere testet positiv? TS Anonymkode: ce204...82d Hei. Her har 7 av 8 testet positivt på hurtigtest, men kun EN positivt på pcr, og det var den siste som testet positivt på hurtigtest. Nothing makes sense, alle er syke. Jeg er sykest, negativ pcr og trippelvaksinert, negativ hurtig og..
Ulrikke Skrevet 29. januar 2022 #11 Skrevet 29. januar 2022 (endret) Elhaym skrev (8 minutter siden): Hei. Her har 7 av 8 testet positivt på hurtigtest, men kun EN positivt på pcr, og det var den siste som testet positivt på hurtigtest. Nothing makes sense, alle er syke. Jeg er sykest, negativ pcr og trippelvaksinert, negativ hurtig og.. Misforstå meg rett, jeg unner jo ingen å være syke, men det er nesten "godt" å høre at det er flere som ikke får det til å stemme.... Endret 29. januar 2022 av Ulrikke
Elhaym Skrevet 29. januar 2022 #12 Skrevet 29. januar 2022 Ulrikke skrev (9 minutter siden): Misforstå meg rett, jeg unner jo ingen å være syke, men det er nesten "godt" å høre at det er flere som ikke får det til å stemme.... Jeg syns det rareste er at den med positiv pcr har vært isolert siden desember, av andre årsaker. Mens den første hurtigtesten som var positiv hadde hengt med bestisen med korona...
Elhaym Skrevet 29. januar 2022 #13 Skrevet 29. januar 2022 Elhaym skrev (1 minutt siden): Jeg syns det rareste er at den med positiv pcr har vært isolert siden desember, av andre årsaker. Mens den første hurtigtesten som var positiv hadde hengt med bestisen med korona... Og han som testet positivt først var sykest, mens den med positiv pcr er IKKE syk. Blir VELDIG RART
pippi123 Skrevet 29. januar 2022 #14 Skrevet 29. januar 2022 (endret) . Endret 3. februar av pippi123
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #15 Skrevet 29. januar 2022 Ser mange har erfart falsk negativ selvtest, selv med symptomer. De sa jo også på nyhetene her om dagen at om en blir forkjøla nå kan en egentlig ta utgangspunkt i at det er korona. Anonymkode: ce204...82d
Lucythecat Skrevet 2. februar 2022 #16 Skrevet 2. februar 2022 Barna min hadde korona. Jeg tok hjemmetester hver dag som var negative. Tok pcr test 2 dager før jeg var ferdig med karantene. Den var positiv. Tok hurtigtest samme dag og hver dag i 4 dager etterpå. Alle var negative.
Handful Skrevet 2. februar 2022 #17 Skrevet 2. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 1/29/2022 den 11.17): Takk for svar! Er det noen her som har testet negativt med hurtigtest på tross av symptomer? Hvor dere senere testet positiv? TS Anonymkode: ce204...82d Ja. Hele klassen "forsvant" ut en etter en. Barnet mitt hadde 3 - 4 dager med negative tester, før den ble positiv samtidig med en liten forverring av allmenntilstanden. Også senere bekreftet positiv med PCR Edit: Hadde lett hoste ved negative tester Endret 2. februar 2022 av Handful
Anbefalte innlegg