Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før du følte deg helt frisk etter korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært syk siden søndag. Formen er mye bedre enn de første dagene, da var det sår hals, feber, hodepine, vondt i kroppen, oppkast, etc. Har ikke vondt noe sted lenger, bare tett i nesa og hoster litt, og har ikke fått tilbake smak/lukt enda. Men har så lite energi! Blir veldig fort sliten, både i hodet og i kroppen, og må hvile bare jeg har gått opp kjellertrappa eller satt på en klesvask. Hvor lang tid har det tatt for andre før dere følte at dere var helt tilbake til normalen etter korona? Vet ikke om jeg orker fulle dager på jobb til uka om det fortsetter sånn. Jobber i barnehage så får ikke tatt hjemmekontor heller 😅

Endret av Zokutine
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette varierer mye fra person til person. Ble selv smittet i forbindelse med julefeiring med slekta. For min del var det kun snakk om symptomer som en middels forkjølelse som tok like lang tid som en vanlig forkjølelse å komme igjennom. For meg varer en forkjølelse to uker fra jeg kjenner sår hals til nesen er i orden igjen.

Takker vaksinene for at det gikk så glatt for min del.  Jeg hadde nok ignorert hele greia hadde jeg ikke fått beskjed fra dem jeg hadde møtt om at det var påvist en infeksjon blant flere.

• Liker 3
Skrevet
Zokutine skrev (1 time siden):

Jeg har vært syk siden søndag. Formen er mye bedre enn de første dagene, da var det sår hals, feber, hodepine, vondt i kroppen, oppkast, etc. Har ikke vondt noe sted lenger, bare tett i nesa og hoster litt, og har ikke fått tilbake smak/lukt enda. Men har så lite energi! Blir veldig fort sliten, både i hodet og i kroppen, og må hvile bare jeg har gått opp kjellertrappa eller satt på en klesvask. Hvor lang tid har det tatt for andre før dere følte at dere var helt tilbake til normalen etter korona? Vet ikke om jeg orker fulle dager på jobb til uka om det fortsetter sånn. Jobber i barnehage så får ikke tatt hjemmekontor heller 😅

Anbefaler deg ikke å presse deg tilbake til jobb. Lytt til kroppens signaler. Det er bedre at du tar noen ekstra dager nå, enn at du risikerer å bli langvarig syk. 

Jeg dro tilbake på jobb etter 14 dager. Var fremdeles preget av sykdom, men det er vanlig å hangle litt i etterkant, så jeg tenkte det gikk helt fint. Det gikk ikke mange dagene før jeg var totalt utslått. Nå ett år senere er jeg fremdeles syk. Nå sier jeg ikke at du har tegn på å utvikle long covid, men det er viktig å kjenne på signalene til kroppen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Selv om jeg ikke hadde rukket å bli vaksinert hadde jeg et mildt sykdomsforløp og var syk i noen dager før jeg ble helt frisk. Var kanskje tre dager med bittelitt feber, tett nese og slapp før jeg følte meg helt fin igjen. :)

God bedring!

• Liker 1
Skrevet

Jeg var borte i 10 dager fra jobb og det var ikke én dag for lengde. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ble syk med covid 19, mandag for snart to uker siden. Ikke veldig dårlig, men ganske forkjøla. Forrige uke var jeg 100% sykemeldt og hadde planer om å dra på jobb på mandag. Men jeg er fremdeles vanvittig sliten. Blir helt utmattet av den minste ting, som å være litt ute med barna eller gå til butikken. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre. 

Endret av Lizard
  • Liker 2
Skrevet
Bendie skrev (6 timer siden):

Anbefaler deg ikke å presse deg tilbake til jobb. Lytt til kroppens signaler. Det er bedre at du tar noen ekstra dager nå, enn at du risikerer å bli langvarig syk. 

Jeg dro tilbake på jobb etter 14 dager. Var fremdeles preget av sykdom, men det er vanlig å hangle litt i etterkant, så jeg tenkte det gikk helt fint. Det gikk ikke mange dagene før jeg var totalt utslått. Nå ett år senere er jeg fremdeles syk. Nå sier jeg ikke at du har tegn på å utvikle long covid, men det er viktig å kjenne på signalene til kroppen. 

Så leit å høre at du fremdeles er syk! Håper det snur for deg snart 😊 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Upenis skrev (47 minutter siden):

Endret av Lizard
Skrevet

Ene barnet testet positivt søndag, det andre tirsdag. Jeg begynte kjenne muskelverk og sår hals tirsdag kveld/ onsdag morgen. Testet først positivt på torsdag.  Har som deg HI siden onsdag hatt hodepine, vondt i kroppen og nå pottetett med forkjølelse. Har både tre doser Pfizer og influensavaksine innabords så faktisk litt overrasket over at jeg er såpass slått ut. Veldig sjelden syk til vanlig, så veldig uvant. 

Er ute av isolasjon tirsdag el onsdag, litt etter som når jeg tenker symptomene startet. Jobber som pedagog på barneskole så må jo være pigg nok til å holde ut en dag på jobb i alle fall. 

God bedring til deg HI, ta den tiden du trenger. Vi pedagoger går ofte på jobb litt for tidlig pga samvittighet til kollegaer og barn. 

Skrevet

Jeg fikk symptomer på mandag, lå hele dagen og natten med feber, hodepine og muskelsmerter. Etter det har det mest vært lett hoste, pottetett nese, tap av smak/luktesans og generelt sliten. Men i dag fikk jeg plutselig vondt i halsen. Ordentlig sår. Skjønner ingenting, trodde jeg skulle bli bedre nå, ikke få nye symptomer.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble syk på en lørdag. Var tilbake på jobb fredagen etter(dette var tiden med 5 dagers isolasjon). Burde nok ventet et par dager ekstra med tanke på pusten som fremdeles var tung. I ettertid har jeg vært sliten og er helt tapet for energi. Men jeg er gravid også, så ikke lett å vite hva som er hva...

Skrevet
Zokutine skrev (21 timer siden):

Uvaksinert her. Tok ca 14 dager til sammen før jeg var normal igjen. Om jeg var mer sliten etter 14 dagene vet jeg ikke i og med at jeg har kronisk utmattelse, så var liksom der hvor jeg følte meg tålig greit igjen. 

Skrevet

Jeg ble aldri frisk pga long covid 😔 Angrer på at jeg var vaksinemotstander 🥳

Skrevet

Ble smittet i høst. Som en lett forkjølelse et par dager, og var egentlig i helt grei form.

• Opprett ny...