Gå til innhold

Hvor kjøpe bolig i Oslo til rundt 13.mill med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker en bolig til rundt 12-15 millioner, hvilke steder er fine og praktiske med barn som vokser opp? Ønsker nærhet til fasiliteter og natur, badevann, samt et godt, rolig og trygt miljø. 

Samt hva bør vi gå for av enebolig, tomannsbolig, rekkehus og leilighet?

Anonymkode: f9c32...ae0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal bruke så mye på bolig er det rart at du må hjelp til hva slags type bolig og hvor. Har du ikke tenkt igjennom noe av dette før?

Hvor mange personer og ev behov og ønsker blir jo ganske styrende.

Anonymkode: 489f9...5ea

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvis du skal bruke så mye på bolig er det rart at du må hjelp til hva slags type bolig og hvor. Har du ikke tenkt igjennom noe av dette før?

Hvor mange personer og ev behov og ønsker blir jo ganske styrende.

Anonymkode: 489f9...5ea

Selvfølgelig har jeg tenkt gjennom det, ønsker bare innspill og erfaringer fra andre. Ingen vet alt om alle steder i Oslo uten å faktisk ha bodd der en periode selv. Er det så vanskelig å forstå?

• Liker 6
Skrevet

Anbefaler Furuset😂 du får mye for penga

Anonymkode: 3b5ba...87d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Anbefaler Furuset😂 du får mye for penga

Anonymkode: 3b5ba...87d

Det var ikke et kriterie jeg nevnte, se heller hva jeg ser etter. 

Skrevet

Jeg bor på Hellerud og vil si området tikker alle boksene dine. Men det er mange områder i Oslo som tikker boksene dine. Bare her jeg bor er det enormt stort område med rekkehus og eneboliger. Man kan dra bortover mot Østensjøvannet, osv

MEN. Noe jeg anbefaler er f.eks å bosette seg relativt nær en tbanestasjon. Ikke så nært at man får støy, men så nært at man kan gå til tbanen. 

Anonymkode: 04299...aa0

• Liker 6
Skrevet

Du kan få noen eneboliger og mange tomannsboliger på Nordstrand/Bekkelaget til den prisen. Det samme med Høyenhall, Godlia. Du kan ikke få en stor enebolig( 250 kvadratmeter) med sol hele dagen, men noe som er mer enn bra nok likevel.

Anonymkode: 0d7e8...234

• Liker 4
Skrevet

Jeg bor på Ljan og synest det er kjempefint. Nær skog, nydelige badestrender og slalåmbakke. Koselig, liten skole og toget til Oslo S tar 8 min

Anonymkode: b5b88...e88

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bor på Hellerud og vil si området tikker alle boksene dine. Men det er mange områder i Oslo som tikker boksene dine. Bare her jeg bor er det enormt stort område med rekkehus og eneboliger. Man kan dra bortover mot Østensjøvannet, osv

MEN. Noe jeg anbefaler er f.eks å bosette seg relativt nær en tbanestasjon. Ikke så nært at man får støy, men så nært at man kan gå til tbanen. 

En annen fordel med Hellerud(tilknyttet tveita tbane-stasjon) er at det ikke er så langt til sentrum. 

Skrevet

8 Flotte boliger med moderne arkitektur! - Takterrasse - Garasje - Utleiemulighet - Marka som nærmeste nabo! Kun 3 igjen! | FINN.no

Jeg vet ikke om de hører til Grorud eller Ammerud skole. De jeg kjenner som har barn på Ammerud skole er trives godt. 

Du har Lillomarka utenfor døra, Steinbruvannet og badedammen rett ved. Det er nytt skianlegg som "nærmeste nabo".

Anonymkode: 86892...d0f

• Liker 2
Skrevet

Sjekk ut Tonsenhagen. Kjempefint sted med marka, badevann, skole og barnehager i nærheten. 31 bussen går hele tiden og tar det til Oslo s på 15 min.

Anonymkode: c2aad...18c

• Liker 4
Skrevet

Hva med Sognsvann? Alle faktorene du nevner over, og forbinnelse med banen til sentrum. Tåsen er også veldig fint, samme med Kjelsås. Da er du jo ikke midt i smørøyet, men hus er vanskeligere å finne i sentrum.
Det er også utrolig flotte boliger på St.Hanshaugen. Bor selv der, dog i leilighet. Elsker området, bor gjerne her evig!

Lykke til med kjøp. 

Anonymkode: e7074...9f5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med Sognsvann? Alle faktorene du nevner over, og forbinnelse med banen til sentrum. Tåsen er også veldig fint, samme med Kjelsås. Da er du jo ikke midt i smørøyet, men hus er vanskeligere å finne i sentrum.
Det er også utrolig flotte boliger på St.Hanshaugen. Bor selv der, dog i leilighet. Elsker området, bor gjerne her evig!

Lykke til med kjøp. 

Anonymkode: e7074...9f5

Det er nok vanskelig å finne hus på Tåsen til 13 millioner. Da er det nok ofte leiligheter/rekkehus.

Kjelsås er nok mer realistisk.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan få noen eneboliger og mange tomannsboliger på Nordstrand/Bekkelaget til den prisen. Det samme med Høyenhall, Godlia. Du kan ikke få en stor enebolig( 250 kvadratmeter) med sol hele dagen, men noe som er mer enn bra nok likevel.

Jeg ønsker ikke sol, helst skygge, det passer oss bedre og er mer behagelig.

Kan forresten være leilighet også med ønsker rundt 150 kvm.

Skrevet

Du får rekkehus, kanskje hus, på Grefsen/Kjelsås. Mye av området er deilig solfylt, men det er også noen dumper og bakevjer med mindre sol, i alle fall om vinteren. Fint for barn, nær natur, og gode skoler.

Anonymkode: bf5bc...890

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ønsker ikke sol, helst skygge, det passer oss bedre og er mer behagelig.

Kan forresten være leilighet også med ønsker rundt 150 kvm.

Da er det enklere. Alle områder har noen litt skyggefulle deler. Og disse stedene kan være bra nok spør du meg. 

Skrevet

For å være helt ærlig så hadde vi et budsjett på 25 mill, endte opp med å kjøpe rekkehus på holmlia, 5 soverom, 2 bad og havutsikt ved gamle linja. Naboene våres er hyggelige i tillegg til Audun Lysbakken. Hvervenbukta er bare et par minutter unna og mangfoldet er helt topp, kunne ikke vært bedre. Resten av pengene lever vi bare livet med. Felleskapet er bedre enn noen sinne. Har bodd flere steder i Oslo, men Holmlia er favoritten min, liker ikke å være så isolert heller i en stor villa langt fra hverandre. Syns Holmlia er undervurdert.

Anonymkode: ee768...7bc

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville sett på Hellerud, Godlia, Oppsal. 

Anonymkode: 5f813...c85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...