AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #1 Skrevet 29. januar 2022 Jeg jobber fulltid i en bedrift jeg trives godt i, men dessverre er lønnen ikke optimal. Jeg sparer så mye jeg kan, og påtar meg ekstra jobbing i helger når det trengs, men likevel får jeg ikke spart så mye som jeg ønsker (til bolig). Jeg lurer da på om det finnes en jobb jeg kan gjøre hjemmefra, typ noen kveld og av og til i helger? Kan ikke ta en «vanlig jobb», da jeg ofte er trøtt etter jobb og i helgene. Samt at jeg prioriterer overtidsarbeid dersom jeg får det. Men jeg kan sitte i sofaen og gjøre enkelt arbeid! Men hva da? Tenker ikke at dette er noe å bli rik på, men alt som kommer inn på sparekonto hjelper. Er spørreundersøkelser bare småkroner, eller vil det utgjøre litt? Har dere andre tips? Anonymkode: cf02f...677
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #2 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber fulltid i en bedrift jeg trives godt i, men dessverre er lønnen ikke optimal. Jeg sparer så mye jeg kan, og påtar meg ekstra jobbing i helger når det trengs, men likevel får jeg ikke spart så mye som jeg ønsker (til bolig). Jeg lurer da på om det finnes en jobb jeg kan gjøre hjemmefra, typ noen kveld og av og til i helger? Kan ikke ta en «vanlig jobb», da jeg ofte er trøtt etter jobb og i helgene. Samt at jeg prioriterer overtidsarbeid dersom jeg får det. Men jeg kan sitte i sofaen og gjøre enkelt arbeid! Men hva da? Tenker ikke at dette er noe å bli rik på, men alt som kommer inn på sparekonto hjelper. Er spørreundersøkelser bare småkroner, eller vil det utgjøre litt? Har dere andre tips? Anonymkode: cf02f...677 Jeg lager mobilapper fra sofaen. Jobber akkurat når jeg har lyst. Anonymkode: 05b99...c87
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #3 Skrevet 29. januar 2022 Spørreundersøkelser får man et par kroner for stykket hos Norstatpanel, ipsos osv. Er medlem på en del norske og greier kanskje en hundrings i mnd tilsammen på fire paneler. Eneste som betaler ut cash er ipsos til PayPal, resten er det gavekort hos. Anonymkode: 86eb8...d65
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #4 Skrevet 29. januar 2022 Kanskje dette er noe? https://chatjobb.com/ Har ingen erfaring med det selv, men så det når jeg googlet litt. Ellers vet jeg ikke heller, har du en hobby som du er flink i? Anonymkode: aaf61...69b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #5 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg lager mobilapper fra sofaen. Jobber akkurat når jeg har lyst. Anonymkode: 05b99...c87 Og dette lever du selvsagt meget godt på. Anonymkode: d8afc...8a8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #6 Skrevet 29. januar 2022 Hvis du innehar kompetanse det er etterspørsel etter i markedet og som kan gjennomføres digitalt/per telefon kan du starte et enk, lage en nettside og ta på deg noen oppdrag. Jeg ser du skriver at du ønsker å spare. All inntekt fra enk beskattes som lønn. Hvis du får en del oppdrag bør du vurdere å stifte et holdingselskap først og deretter et as som eies av holdingselskapet. Du trenger 30 000 i innskudd og kan bruke av de pengene på gebyrene til brønnøysundregistrene (ca 5700 per selskap). Fordelen med dette er at du kan overføre overskuddet fra as-et/driftsselskapet til holdingselskapet uten skatt og investere pengene du da har i holdingselskapet, feks i aksjer og fond. Hvis du tjener 100 kr i enk og betaler 35 % skatt av det kan du investere 65 kr. Hvis du tjener 100 kr i as som overføres til holdingselskapet kan du investere 100 kr. Det er en slags sparebøsse der man slipper «dobbel skatt», du skatter ikke før du evt tar ut overskuddet fra holdingselskapet. Ulempen er at as og holdingselskap er regnskapspliktige uansett omsetning, i enk med lav omsetning holder det å bokføre. Jeg ville brukt enk-et til penger jeg trenger utbetalt i dag og fakturert fra as-et når jeg skal investere pengene (overføre til holding). Du kan også vurdere å ta honorerte oppdrag, da vil oppdragsgiver betale arbeidsgiveravgift og trekke skatt før beløpet utbetales direkte til deg som privatperson. Slike honorarer må verken bokføres eller regnskapsføres, de kommer utenfor evt enk og as. Anonymkode: b9e9c...f97 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 det finnes forskjellige nettsider for å svare på spørreundersøkelser for alt mellom himmel og jord. For eksempel You Gov eller M3 Panel fullt mulig å oppgi tilfeldige opplysninger eller personlig informasjon (i steden for din faktiske opplysninger) på slike nettsider. Så lenge du er konsekvent med å bruke disse opplysningene. Men dette blir uansett mest som ett slags "fritidssyssel" som du selvfølgelig ikke kommer til å bli noen mange-millionær på. Anonymkode: 87079...af1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 Hvis du har kunnskapen som skal til kan du kanskje være privatlærer for ungdommer på ungdomsskole, videregående eller studiet du tok? Tenker da digital privatundervisning via Teams eller Zoom der du hjelper med oppgaver osv. Krever litt mer faste tider da men burde gå greit å kombinere med vanlig jobb. Her er en organisert slik type jobb men vil tro det er mer fleksibelt å bare gjøre det selv privat: https://www.finn.no/job/parttime/ad.html?finnkode=230452950 Anonymkode: 1b227...e55
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 På finn.no kan du forresten søke etter jobber og hake av for "Deltid" og "Kun hjemmekontor" og se om noen av dem er aktuelle Anonymkode: 1b227...e55
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #10 Skrevet 30. januar 2022 https://www.finn.no/job/parttime/ad.html?finnkode=243757227 Anonymkode: 1b227...e55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå