Gå til innhold

Hvor kjøpe bolig i Oslo til rundt 13.mill med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker en bolig til rundt 12-15 millioner, hvilke steder er fine og praktiske med barn som vokser opp? Ønsker nærhet til fasiliteter og natur, badevann, samt et godt, rolig og trygt miljø. 

Samt hva bør vi gå for av enebolig, tomannsbolig, rekkehus og leilighet?

Anonymkode: 6ffd6...6a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor jobber dere, det er jo viktig å vite.

Anonymkode: e5c1b...508

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor på Ljan. Synes der er veldig fint her. Nær skog, nydelige badestrender og slalåmbakke. Liten, koselig skole og bare 8 min med toget til Oslo S. Anbefales!

Anonymkode: beeea...de8

• Liker 3
Skrevet

Oslo vest, Bærum øst

Anonymkode: 903e6...b03

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bor på Ljan. Synes der er veldig fint her. Nær skog, nydelige badestrender og slalåmbakke. Liten, koselig skole og bare 8 min med toget til Oslo S. Anbefales!

Østkantens «vestkant» Veldig kort til de dårligste områdene i hele Oslo

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Oslo vest, Bærum øst

Oslo vest er veldig mange steder, hvor tenker du?

Anonymkode: 6ffd6...6a4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Oslo vest, Bærum øst

Ts spør «Hvor kjøpe bolig i Oslo til rundt 13.mill med barn?» og du svarer Bærum øst…

Anonymkode: a148f...250

• Liker 5
Skrevet

Grønland er jo veldig sentralt og nært alt. 

Anonymkode: fd513...7b1

Skrevet

Grønland er jo veldig sentralt og nært alt. 

Anonymkode: fd513...7b1

Eneboliger har vi ikke på Grønland. 

Anonymkode: eea2a...ef4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Enig! Ljan er en skjult perle! Stille, rolig, men kun få minutter til byen. Det blir 4 avganger i timen når follotunellen står ferdig. 

Det at det er nærme Søndre er 0 problem, det er veldig lite kontakt på tvers av bydelene.

Anonymkode: e5c1b...508

• Liker 2
Skrevet

Gå på Finn, still inn på pris i Oslo og type bolig - er også flere ting en kan filtrere på der. Så får du opp litt og kan undersøke nærmere om områdene disse ligger i. 
Noen fler preferanser dukker nok opp etter som du ser... ev så er eliminasjonsmåten også en måte

Skrevet

Grefsen/Kjelsås er veldig fint. Nærhet til marka, kommer deg raskt til byen med kollektiv. Får et rekkehus der innenfor deres budsjett.

Ellers vil jeg også anbefale Bærum øst. Med t-bana tenker du ikke over at du bor over grensa fra Oslo. Fine oppvekstvilkår for barn her.

Anonymkode: 797dc...156

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Grefsen/Kjelsås er veldig fint. Nærhet til marka, kommer deg raskt til byen med kollektiv. Får et rekkehus der innenfor deres budsjett.

Ellers vil jeg også anbefale Bærum øst. Med t-bana tenker du ikke over at du bor over grensa fra Oslo. Fine oppvekstvilkår for barn her.

Men når det gjelder skoleplass får det konsekvenser. Bærum-ungdommer får ikke plass på vgs i Oslo. Heller ikke omvendt..

Anonymkode: a148f...250

• Liker 2
Skrevet

Det er mulig. Men ser ikke det helt store problemet med det. Utvalget av videregående skoler i Bærum er stort, så er ikke et problem med mindre man ønsker en veldig spesiell linje...

Skrevet

Det er mulig. Men ser ikke det helt store problemet med det. Utvalget av videregående skoler i Bærum er stort, så er ikke et problem med mindre man ønsker en veldig spesiell linje...

Mente å sitere svaret ovenfor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...