Gå til innhold

Endelig 🥺❤️🙏🏼

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter 15 mnd prøving og mye skuffelse satt den endelig!! Jeg er gravid 🥰🥰 jeg tok en el-test i går bare på gøy og fikk «fast smilefjes» og mistanken begynte å komme. Så i dag tok jeg en graviditetstest og den er positiv 😲🥰

Hadde begynt å miste troa. Var på fertilitetsseksjonen på sykehuset før jul og skulle i gang med IVF straks. Og så gikk det likevel ❤️
…nå er jeg så glad og så redd for spontanabort! Er det noe jeg kan gjør fir å unngå at det skjer? Bør jeg trappe ned på trening feks? 

Anonymkode: 8339b...0bc

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Etter 15 mnd prøving og mye skuffelse satt den endelig!! Jeg er gravid 🥰🥰 jeg tok en el-test i går bare på gøy og fikk «fast smilefjes» og mistanken begynte å komme. Så i dag tok jeg en graviditetstest og den er positiv 😲🥰

Hadde begynt å miste troa. Var på fertilitetsseksjonen på sykehuset før jul og skulle i gang med IVF straks. Og så gikk det likevel ❤️
…nå er jeg så glad og så redd for spontanabort! Er det noe jeg kan gjør fir å unngå at det skjer? Bør jeg trappe ned på trening feks? 

Anonymkode: 8339b...0bc

Det er ingenting du kan gjøre for å unngå dette, annet enn å unngå alkohol og sigaretter som kan skade fosteret. 

Treningen din er -kjempeviktig- for deg og barnet ditt, så så lenge du fremdeles er i form bør du opprettholde treningen din og holde deg sterk. Det vil både du og babyen nyte godt av i svangerskapet, under fødsel OG videre i livet. 

Lykke til og gratulerer!! ❤️

Anonymkode: f67fe...95e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter! Jeg blir helt rørt ❤️ Gratulerer så mye!! ❤️ 

Skjønner du har mange spørsmål!! Anbefaler deg å lese litt på nettet (bruk gode kilder, typ helsenorge osv) og Finn ut litt om hva du må gjøre. 

Du trenger ikke trappe ned på trening! Trening er viktig. Men jeg tenker det kan være lurt å lytte til kroppen! Ta det med ro om du trenger det eller bytt intervallene med en rolig løpetur/rask gåtur. Du bør være forsiktig om du driver med trening med stor risiko for skade og fall. 

lykke til og gratulerer ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!🎉 Som brukeren over sier er det ikke noe man kan påvirke.

Anonymkode: 834be...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, TS❤️ Som de andre er inne på: Trening er kjempeviktig for kroppen din (og psyken) og bare bra for barnet i magen. Hold på det så lenge du kan😊 Jeg er nå straks høygravid og har trent «tung» styrketrening gjennom hele graviditeten, noe jeg tror kan ha bidratt til at jeg ikke har hatt noe særlig til plager. Lykke til🤞🏻❤️

Anonymkode: 84822...0d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre din del, unngå koffein og ingefær. Ingefær er påvist å føre til spontanabort hos mus. 

Anonymkode: 3fd42...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, så herlig! Det er absolutt størst sjanse for at det går bra, og for hver dag som går nå blir sjansen større.

Og jeg istemmer at det ikke er noe du kan påvirke selv. Jeg kuttet ut koffein selv, men det var mest fordi det føltes best psykisk for meg å gjøre noe da jeg endelig ble gravid med IVF etter å ha prøvd lenge. Redusere koffeininntaket skal en uansett. Folat tar du antageligvis, fortsett med det. Og det er også anbefalt å ta jod. Aktivitet er bare bra :)  

Anonymkode: 31d4a...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så fantastisk! ❤️❤️

Krysser fingrene for at den sitter og at graviditeten blir fin❤️❤️

Anonymkode: 5ab64...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...