AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #1 Skrevet 29. januar 2022 Jeg har flyttet for meg selv for ikke så lenge siden, så jeg vet jeg fremstår dum nå men det er bare det at jeg ikke er vandt til å lage mat selv. Jeg gjør det selvfølgelig nå. Men, jeg søkte på nett og jeg forstår ikke oppskriftene som står der, synes det er komplisert å forstå slik det er skrevet der. Kan noen gi meg oppskrift på hvordan jeg tilbereder maten, fra start til slutt, kort og enkelt forklart? (plis ikke så mange vanskelige ord takk). Og ja, jeg skal ha dette til lunsj senere fordi jeg har lyst 🥰 Anonymkode: 00f38...4b9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #2 Skrevet 29. januar 2022 Jeg mener ikke pitabrød som man lager selv, jeg mener det som er ferdig fra butikk. Ts Anonymkode: 00f38...4b9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #3 Skrevet 29. januar 2022 Du kan fylle de ferdigkjøpte pitabrødene med alt du har lyst på Du kan kjøpe et par kyllingfileter som du skjærer opp selv (jeg legger dem i pannen og skjærer opp i små biter mens de steker), og så kjøper du tomater som du kutter opp og all den salat du har lyst på. Du kan også kjøpe ferdigstekt kylling som er ment å bruke direkte i salatblanding eller i for eksempel pitabrød. Bruk den dressingen du synes er best, og gjerne strimlet ost! Anonymkode: 7e7cd...d75 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #4 Skrevet 29. januar 2022 Sett ovnen på 200 grader, vanlig varmluft. Når ovnen er varm (en lampe slukker) sett inn brødene på en rist midt i ovnen. Stek i 5 minutter, sett på alarm. Sjekk om de er ferdig ved å åpne døren og se om de er blitt lys gulbrune på deler av toppen. Hvis ikke, stek to minutter til. Ta ut rista, husk grytekluter, sett rista oppå ovnen, ikke på benken fordi rista er varm. La pitabrødene ligge et par minutter til er blitt litt kjøligere. Sjekk om de er kjølige nok til å ta i ved å stikke fingeren fort borti. Hvis de ikke er kjølige nok, vent litt til. Når de er kjølige nok til å ta i, ta dem av risten (pass deg for risten, den kan fortsatt være varm). Så skjærer du en flik av hver pita, noen ganger er det en stiplet linje. Da kommer du til hullet inni og kan fylle den med det du vil. Jeg bruker salat, løk, agurk, tomat og enten leverpostei eller kylling. Du kan kjøpe ferdig stekt og oppdelt salatkylling i butikken som er fin å bruke. Lykke til! Anonymkode: b6565...1dc 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #5 Skrevet 29. januar 2022 - du kan også bare enkelt varme pitabrødene så vidt i en stekepanne. Anonymkode: 7e7cd...d75 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #6 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): selv (jeg legger dem i pannen og skjærer opp i små biter mens de steker), og TS, merk at dette kan du ikke gjøre hvis du har Teflonpanne, for da ødelegges belegget. Da må du skjære det opp på en fjøl først. Anonymkode: b6565...1dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #7 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS, merk at dette kan du ikke gjøre hvis du har Teflonpanne, for da ødelegges belegget. Da må du skjære det opp på en fjøl først. Anonymkode: b6565...1dc Det har du rett i, men hun kan bruke plastredskaper som er beregnet for Teflonpanne. Etter hvert som kyllingfileten stekes, går det greit å løsne små stykker av den selv om man ikke akkurat bruker kniv. Anonymkode: 7e7cd...d75 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #8 Skrevet 29. januar 2022 Hva vil du ha oppskrift på? Hvordan du steker pitabrød fra butikken? Eller hvordan du lager fyll til dem? Anonymkode: a564e...f95 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #9 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så skjærer du en flik av hver pita, noen ganger er det en stiplet linje. Du må nok bruke mindre vanskelige ord. Anonymkode: a564e...f95 1
Gjest Adobyen Skrevet 29. januar 2022 #10 Skrevet 29. januar 2022 Jeg synes det er supert at du vil begynne å lage mat. Det er mange fine nettsider som forklarer godt og viser med både bilder og film. Jeg synes at denne er veldig fin, og anbefaler deg å titte innom https://www.matstart.no
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #11 Skrevet 30. januar 2022 Takk for alle svar ❤️ Hva med kjøttdeigen? Tusen takk 😍Ts Anonymkode: 00f38...4b9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #12 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for alle svar ❤️ Hva med kjøttdeigen? Tusen takk 😍Ts Anonymkode: 00f38...4b9 Du sier jo ingenting i hovedinnlegget om hva du vil ha som fyll? Kjøttdeig og? Anonymkode: fe759...70e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #13 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du sier jo ingenting i hovedinnlegget om hva du vil ha som fyll? Kjøttdeig og? Anonymkode: fe759...70e Kjøttdeig og pizzafyll i kjøttdeiegen, det er alt. som jeg lurer på hvordan gjøres. resten vet jeg selv ❤️ts Anonymkode: 00f38...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå