AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #1 Skrevet 29. januar 2022 Barnet er 2.5 år og bor fast hos meg. Nå skal vi reise sammen med mine foreldre i 2 uker til sommerens Barnet har aldri hatt pass og det må jeg søke om. Problemet er at far til barnet kommer til å nekte meg dette. Klarer han å stikke kjepper i hjula for meg, så gjør han det. Kan han nekte meg å skaffe pass til barnet? Anonymkode: aa10b...402
Chomsky89 Skrevet 29. januar 2022 #2 Skrevet 29. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan han nekte meg å skaffe pass til barnet? ikke hundre prosent sikker pdd. men ikke i 2020 vertfall. Med mindre du ikke er registrert som forelder til barnet. Hender en sjelden gang at forelderen ikke er registrert som foreleder, feks opplevde Johan Golden dette å fikk ikke skaffet pass til sitt barn. Endret 29. januar 2022 av Chomsky89
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #3 Skrevet 29. januar 2022 Barnefar måtte komme å skrive under når lille snupp skulle få pass. Tror de er ganske strenge på det🤷♀️ Anonymkode: fd6bd...322
Chomsky89 Skrevet 29. januar 2022 #4 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnefar måtte komme å skrive under når lille snupp skulle få pass. Tror de er ganske strenge på det🤷♀️ Slik var det ikke i 2020 i flere tilfeller jeg kjenner til, Når var dette?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #5 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Barnefar måtte komme å skrive under når lille snupp skulle få pass. Tror de er ganske strenge på det🤷♀️ Anonymkode: fd6bd...322 Da blir det antakelig ingen tur på pjokken og meg, så lenge far kan nekte å skrive under. Jeg skal høre med politiet på Mandag om hva jeg kan gjøre med dette. Jeg skulle skjønt om jeg var fra feks Somalia og skulle på ferie dit. Nå er jeg etnisk norsk og gar ingen planer om å bosette meg på Tenerife, så føler barnefar bør ha en god grunn for å nekte. Anonymkode: aa10b...402
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #6 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da blir det antakelig ingen tur på pjokken og meg, så lenge far kan nekte å skrive under. Jeg skal høre med politiet på Mandag om hva jeg kan gjøre med dette. Jeg skulle skjønt om jeg var fra feks Somalia og skulle på ferie dit. Nå er jeg etnisk norsk og gar ingen planer om å bosette meg på Tenerife, så føler barnefar bør ha en god grunn for å nekte. Anonymkode: aa10b...402 Det ordner seg. Nekter far og politiet ikke ser at det er en god grunn, får barnet utsett pass uansett. Far vil motta et skriv tror jeg hvor han må redegjøre for hvorfor han nekter. Men begynn prosessen nå, ting tar tid. Anonymkode: 364bb...c54
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #7 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det ordner seg. Nekter far og politiet ikke ser at det er en god grunn, får barnet utsett pass uansett. Far vil motta et skriv tror jeg hvor han må redegjøre for hvorfor han nekter. Men begynn prosessen nå, ting tar tid. Anonymkode: 364bb...c54 Takk, jeg skal få tak i skjems hos politiet allerede til uka. Da skal vi ha rimelig gid tid frem til sommeren 😊 Anonymkode: aa10b...402
Michaelhe Skrevet 29. januar 2022 #8 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barnet er 2.5 år og bor fast hos meg. Nå skal vi reise sammen med mine foreldre i 2 uker til sommerens Barnet har aldri hatt pass og det må jeg søke om. Problemet er at far til barnet kommer til å nekte meg dette. Klarer han å stikke kjepper i hjula for meg, så gjør han det. Kan han nekte meg å skaffe pass til barnet? Anonymkode: aa10b...402 Hvorfor skulle han nekte deg å dra til syden? 2 uker er jo ingenting?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #9 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Barnet er 2.5 år og bor fast hos meg. Nå skal vi reise sammen med mine foreldre i 2 uker til sommerens Barnet har aldri hatt pass og det må jeg søke om. Problemet er at far til barnet kommer til å nekte meg dette. Klarer han å stikke kjepper i hjula for meg, så gjør han det. Kan han nekte meg å skaffe pass til barnet? Anonymkode: aa10b...402 far må skrive under,eneste måten og slippe unna er hvis far er død eller du har vunnet i retten. Jeg fikk til og med problemer med pass til største barnet mitt, som nå er 11, hans far har aldri vert i bilde da han ikke ønsket, og det fortalte jeg,men fikk likevel passet etter og ha maset en del Anonymkode: 2c881...7dd
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #10 Skrevet 31. januar 2022 Michaelhe skrev (På 29.1.2022 den 9.34): Hvorfor skulle han nekte deg å dra til syden? 2 uker er jo ingenting? Enig i at 2 uker er ingenting. Problemet er at far liker å legge kjepper i hjulene for meg og barnet. Så lenge han må skrive under, så føler han enorm makt og nekter å gjøre det. Anonymkode: aa10b...402
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #11 Skrevet 31. januar 2022 Politiet kommer til å gi ham en frist for å skrive under eller eventuelt dokumentere hvorfor han ikke ønsker at barnet skal få pass. Skjer ikke det, eller begrunnelsen er tynn, så får barnet pass allikevel. Det skjedde ei venninne av meg ihvertfall, far hadde ingen god grunn, han bare syntes ikke det var nødvendig, ville ikke at de skulle reise, ville være vanskelig for mor så hun ikke fikk gjort det hun hadde lyst til. Men jeg ville begynt prosessen snart, for ting kan ta litt tid. Anonymkode: c9ce7...87b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå