Gå til innhold

La oss undersøke testmetode

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ble nysgjerrig da jeg leste at noen mener det trengs prøve fra hals for å bedre kunne fastslå omikronsmitte. 

Testet positivt her om dagen med vanlig hurtigtest i nesa. Nå prøvde jeg samme type test igjen, men med slim fra halsen. Denne ble også positiv, men streken er en del svakere og den kom ikke frem før etter ca. et halvt minutt. 

Første test tatt i nesen her om dagen hadde umiddelbart synlig og tydelig T strek. 

Tester en gang til nå for å sjekke om forskjellen skyldes at det er mindre smitte i kroppen, eller valg av "teststed"...

Hvilke resultater får dere andre? 

Resultat her: T strek kom raskere til syne ved prøve tatt i nese, kontra hals. Streken er tydeligere enn i første test. Tyder på at neseprøven inneholdt mer virus enn den tatt i halsen? 

MULIG FEIL: Det kan være differansen mellom visningen på de to testene kommer av ulike testsett. Hadde dessverre ikke tilgjengelig to tester av samme type. Det kan ha vært en vesentlig faktor, så det er litt fail. 

Har bestillt tester basert på spyttprøver istedenfor neseslim fordi jeg må teste familiemedlem som hater q tips i nesa. For hvem gjør ikke det... 

16434176531035647968362480968100.jpg

Endret av Poision-Ivy
Nytt resultat
  • Opprett ny...