Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger sårt tips..

Jeg har fått æren av å være fadder, og skal i barnedåp. Hadde bestilt personlig pledd og en eventyrbok som aldri kommer frem i posten og nå har jeg ikke tid til å vente lenger på bestilling fra nett, Må bare få tak i noe annet så får det bestilte bli senere gaver..Er det noen som har gode råd på ting man kan kjøpe i fysisk butikk? Jeg har veldig lyst å gi noe som er ekstra personlig, og som kan gi mange fine minner. Er en gutt😊

Endret av Rosebakken
Glemt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnebibel og gullkorskjede gir vi når vi er faddere. 

Anonymkode: c18de...48a

Skrevet

Er det jente er et gullhjerte anheng fint. Det kan hun bruke hele livet.

Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Er det jente er et gullhjerte anheng fint. Det kan hun bruke hele livet.

Glemte helt å legge ved, er en gutt😊

Skrevet
Rosebakken skrev (2 minutter siden):

Glemte helt å legge ved, er en gutt😊

Ville bare laget et kort der det står hva gaven er og at den blir levert litt senere på grunn av transport.

• Liker 4
Skrevet

Du kan for eksempel kjøpe et barneservise, de har mange fine kopper og tallerkener/skåler til barn, vi fikk det til vår gutt i sin tid.

Anonymkode: cb3b5...dd0

Skrevet

Bare google "dåpsgave gutt", så får du en hel haug med idéer.

Som fadder kan du jo legge litt "ekstra" i det. Gi en god slump med penger.

Andre tips:

En bok-serie hvor du kan gi en eller to bøker til jul og bursdag fram til det ikke er flere bøker i serien

En stol eller krakk med barnets navn og fødselsdato malt på, sammen med mønster av f.eks. Ole Brumm

Barnemøbler og barnebestikk

Noe fra gullsmed hvor det står f.eks. "Min første tann", første hårlokk, eller lignende. Gullsmeden kan tipse

Tripp trapp stol

Gyngehest

Lammeskinn

Pulk - om det skulle være aktuelt for de voksne

Ullpledd

Saccosekk

...for eksempel :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Barnebibel og gullkorskjede gir vi når vi er faddere. 

Anonymkode: c18de...48a

Du glemmer at 99% av dagens foreldre døper barna kun fordi det er "tradisjon". Og ikke pga av at de er kristne? 

Anonymkode: c3a37...951

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du glemmer at 99% av dagens foreldre døper barna kun fordi det er "tradisjon". Og ikke pga av at de er kristne? 

Anonymkode: c3a37...951

Spiller det noen rolle? Vi er mange som er kristne som døper av den grunn. Lite trolig at vi utgjør kun 1%. Uansett ikke relevant for tråden den kommentaren din

• Liker 1
Skrevet

Vet om en gutt som fikk 17. mai-sløyfe med sølvspenne i dåpen. Han har brukt den hvert år siden, og er vel 10 år nå. Den er veldig fin!

Ellers er servise med gjengen til Thorbjørn Egner fint. Selv har jeg gitt gyngehest i dåp, men da var jeg ikke fadder.

Anonymkode: 295f1...46c

Skrevet

Jeg har gitt bort smykke (hjerte i hvitt gull), og jeg har også gitt bort babypledd i god kvalitet fra Røros Tweed. 

Anonymkode: 7bc2f...11b

Skrevet

Jeg kjøpte medlemskap i boligbyggelaget.

Anonymkode: 0d38e...306

Skrevet

Kjøpte Fjellräven Kånken mini ryggsekk til mitt seneste fadderbarn :) 

Anonymkode: 74921...8a1

Skrevet

Vi satte mest pris på en fantastisk flott innbundet og illustrert eventyrbok :)

Ellers helst bare penger.. Sånne ting fra gullsmeden, typ "min første tann-boks", sparegris (hva skal ungen ha på den, liksom, hvem har kontanter i disse dager..), osv, er bare ting som tar opp plass i skuffer og skap. 

Anonymkode: be3f2...38d

Skrevet

Jeg gir alltid et dåpsfat/dåpsramme med inngravert info (fødselsdato, navn, vekt og lengde og dåpsdato)

Anonymkode: 62faa...ba3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...