Gå til innhold

Angrer på kjøp av brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om bestilling av brudekjole er bindende slik at innbetalt depositum går tapt dersom man angrer på kjolen som man har lagt inn en bestilling på? håper på svar fra noen av dere. Er litt fortvilet siden jeg angrer på kjøpet/ bestillingen. Jeg bestilte brudekjolen forrige uke, men fikk beskjed fra butikken at jeg ikke ville få depositumet mitt tilbake hvis jeg angret. :grine::grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken kjole har du kjøpt, og hvilken er det du vil ha nå?

Hvis du finner en annen i samme butikk, bør ikke det gå utover depositumet. Hvis du går til en annen forhandler, er det derimot tapt - mest sannsynlig..

Skrevet

kjolen er fra rembo styling, den er fin, men synes ikke den er 100% meg likevel. har sett noen kjoler fra vera wang i usa som jeg kunne tenkt meg, vet selvsagt ikke. :sur::sur:

Skrevet

Du taper nok pengen ja, det er jo derfor de tar depositum.

Skrevet

Gjelder ikke angrerettsloven på brudekjoler? Leveringstiden er jo 3-4 mndr. og det var bare en uke siden jeg bestilte

Skrevet

Siden det har gått så kort tid siden du kjøpte/bestilte kjolen ville jeg spurt likevel. Kanskje de ikke har bestilt den ennå, og da bør jo det ikke være noe problem. Ellers kan du jo sjekke opp om du har 14 dagers angrefrist? Skulle jo tro at du også har det ved kjøp av brudekjole?

Skrevet

Man har ikke lovfestet angrerett på ting kjøpt over disk - altså i butikk. Man har kun angrerett på fjernsalg. DVS netthandel, bokklubber o.l.

• Liker 1
Skrevet
Gjelder ikke angrerettsloven på brudekjoler? Leveringstiden er jo 3-4 mndr. og det var bare en uke siden jeg bestilte

Angrerettloven gjelder ikke ved kjøp i vanlig butikk, kun ved kjøp på nettet og på postordre.

Når det gjelder brudesalonger har du derfor ikke krav på noe som helst.

Skrevet

Du må nok deponere på kjolen om du skal få tilbake pengene. Det er kun når selger oppsøker deg at det er såkalt "angrerett". Du har ikke noe rett til å få tilbake depositum. Men som det står ovenfor kan det tenkes det går bra hvis du kjøper noe annent i samme butikk.

Skrevet

Jeg må vel bare innse at det er stor sjanse for at pengene kan gå tapt, men jeg fikk snakket med brudesalongen og dersom de kan kansellere bestillingen hos leverandøren, så vil jeg kanskje kunne få tilbake depositumet. Takk for svarene! Har derimot et annet spm til dere: Er det noen som har opplevd å angre på kjolen som dere har kjøpt?

Skrevet

Vet ikke om du har sjekket prisene på Vera Wang, men her i England begynner de på ca 25,000kr... dersom du legger til tapt depositum på Rembo-kjolen kan det jo hende svaret gir seg selv :overrasket:

Skrevet
Er det noen som har opplevd å angre på kjolen som dere har kjøpt?

Ja. Jeg angret skikkelig. Jeg angrer ennå. Kjolen var fin, den. Men det var ikke den jeg skulle ha. Det hører med til historien at jeg i utgangspunktet bestilte en annen kjole som etter fire måneders ventetid kom feilsydd fra England. Så jeg var ganske fortvila og valgte en annen før jeg fikk tenkt meg skikkelig om. Innmari trist.

Skrevet

Nå var jeg kjempe heldig at de i brudebutikken var veldig forståelsesfulle! De fikk kansellert bestillingen hos Rembo Styling i Belgia slik at jeg nå får tilbake hele depositumsbeløpet! Jeg var kjempe heldig denne gangen siden det hadde bare gått en uke siden jeg betalte, men det blik nok en lærepenge nå når jeg skal se etter nye kjoler.

Når det gjelder drømmen om Vera Wang kjole, så har jeg funnet en butikk i USA som selger "sample" kjoler fra Vera Wang og andre berømte amerikanske designere, får se hva de har å tilby :-) De sender opptil 4 kjoler som man kan prøve og de tar kun depositum for den dyreste kjolen. Dersom man velger å returnere alle kjolene, vil man få pengene tilbake, minus fraktutgifter selvsagt :-) Siden finnes på: www.bridecouture.com

Gjest lilletroll
Skrevet
Er det noen som har opplevd å angre på kjolen som dere har kjøpt?

Jeg giftet meg for over tre år siden, men jeg angret VELDIG på kjolekjøpet mitt. Grunnen til at jeg gjorde en bommert var rett og slett at jeg ikke gjorde god nok research....fant DRØMMEKJOLEN, men den var bare til salgs for 13-14000 der jeg prøvde den, og det hadde jeg ikke råd til. Fant i ettertid ut at jeg kunne få kjøpt kjolen et annet sted i landet for ca 7000, men da hadde jeg allerede kjøpt en annen. Brukte LANG tid på å angre, og faktisk på å prøve å selge den for så å kjøpe ny, men lyktes ikke. Når det kom til stykket gjorde jeg en liten forandring på kjolen, og på dagen var jeg strålende fornøyd med kjolen, og alt var bare perfekt :)

Mitt tips er derfor : Ta deg god tid, og undersøk priser og muligheter nøye!!

Skrevet

Jeg angrer ikke enda, men er livredd for å gjøre det, fordi jeg kjøpte den første kjolen jeg prøvde! Men den var på salg, og jeg var så redd for å ikke finne en like fin en annen gang.. Har ikke ubegrenset penger, så da var 5000 kr en bra pris. Håper jeg ikke finner en finere, best å la være å se mer.. Uansett, jeg tenker at det går an å selge kjolen om jeg virkelig angrer, kjolen er jo splitter ny, så krise er det vel ikke uansett..

Du var heldig med depositumet ditt da! Min kjole henger allerede i skapet!

Skrevet

Fikk beskjed i fra Bride Couture i dag at kjolene er sendt til meg slik at jeg kan prøve dem på :-) Gleder meg kjempe masse! Kan nesten ikke vente! Jeg har fått sporingsnr. slik at jeg kan følge med hvor kjolene befinner seg til enhver tid :-) Jeg håper inderlig at alle kjolene er i god stand og at de passer! Det er den store drømmen å gå til alters i en Vera Wang kreasjon uten at jeg ruinerer økonomien :klappe::ler:;)

Skrevet
Fikk beskjed i fra Bride Couture i dag at kjolene er sendt til meg slik at jeg kan prøve dem på :-) Gleder meg kjempe masse! Kan nesten ikke vente! Jeg har fått sporingsnr. slik at jeg kan følge med hvor kjolene befinner seg til enhver tid :-) Jeg håper inderlig at alle kjolene er i god stand og at de passer! Det er den store drømmen å gå til alters i en Vera Wang kreasjon uten at jeg ruinerer økonomien  :klappe:  :ler:  ;)

Så bra! Men det blir jo ganske dyrt å få tilsendt 3 kjoler med tanke på toll og moms ved innførsel, blir det ikke? I tillegg må du vel sende tilbake de 2 kjolene du ikke skal ha? Koster jo også noen hundrelapper det også?

Men lykke til likevell! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...