Gå til innhold

Hvem fant på at joggesko m.m. må ha hvite såler?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg er ordentlig undrende/irritert...for de blir så møkkete veldig fort. Jeg vil ha sorte såler! :angry:
Flere som ikke får såler og lyse sko pene igjen? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eiere av idrettshaller, fordi det koster penger og tid å fjerne spor fra mørke såler

Anonymkode: 319ba...a2c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seilerne. Seilbåteiere liker hvite skosåler.

Endret av Mannisinbestealder
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som aldri har jogget utenfor et treningssenter

Anonymkode: a4d2e...8bb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (38 minutter siden):

Jeg er ordentlig undrende/irritert...for de blir så møkkete veldig fort. Jeg vil ha sorte såler! :angry:
Flere som ikke får såler og lyse sko pene igjen? 

Ja, enig! Til og med svarte joggesko har nesten alltid hvite såler. Jeg vil ha svarte joggesko med svarte såler.

Anonymkode: 6dce7...646

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis finnes det fremdeles en god del sorte såler. Men de er i mindretall, ja. Kjedelig for meg som synes hvite såler er både stygt og upraktisk.

Anonymkode: 47fc0...a7f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som aldri har jogget utenfor et treningssenter

Anonymkode: a4d2e...8bb

Amerikanere

Anonymkode: 0dbf6...2df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker hvite såler. Ikke alltid så praktisk, men er enkelt å rengjøre og det skal egentlig ganske mye til for at de blir så skitne at du ikke kan gå med dem. Har joggesko med sorte såler, syns ikke det ser bra ut og går sjelden med de skoene. Det er en grunn til at de fleste joggesko har hvite såler, og det er fordi folk foretrekker det. 

Anonymkode: fbe9f...172

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrittEkeberg

Nesten alle mine sko er svarte, og alle har svarte såler. Bortsett fra noen Pumps og stiletter med beige og rød såle. Har ett par hvite Gucci sneakers, og de har rosa såle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns svarte såler er stygt og hvite ser mye finere ut. Det syns vel flesteparten siden det lages mest av det :)

Anonymkode: 4280b...b15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Syns svarte såler er stygt og hvite ser mye finere ut. Det syns vel flesteparten siden det lages mest av det :)

Synes du virkelig at disse skoene er finere med hvit såle enn svart? Da har vi forskjellig smak altså.

image.png.fa495cf39ac0577e3d74b7d70891e427.png

image.png.25a58fa6346474dc379e9b2ea68894a8.png

Jeg tror ikke det har så mye med hva folk flest liker best, men mer med at svarte såler lager streker på gulv, om det er gymsalgulv, klasseromgulv eller butikkgulv.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Synes du virkelig at disse skoene er finere med hvit såle enn svart? Da har vi forskjellig smak altså.

Jeg tror ikke det har så mye med hva folk flest liker best, men mer med at svarte såler lager streker på gulv, om det er gymsalgulv, klasseromgulv eller butikkgulv.

Nå var det ikke meg du spurte, men ja, syns den med hvit såle er finest. Ville dog aldri valgt kjøpe den skoen, siden jeg syns den var grell, uavhengig av såle.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

image.png.25a58fa6346474dc379e9b2ea68894a8.pngJeg tror ikke det har så mye med hva folk flest liker best, men mer med at svarte såler lager streker på gulv, om det er gymsalgulv, klasseromgulv eller butikkgulv.

Hadde det vært stor etterspørsel etter sneakers med sorte såler, så ville det vært lettere å få tak i, men de fleste, inkludert meg selv, foretrekker hvite såler. Syns det ser stusselig ut med helsvarte joggesko, da syns jeg sorte boots er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, syns det var finest. Men nå var skoen generelt stygg uansett, så ville aldri kjøpt den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten ingen sko med svart såle. Eg har leita i mange år. Det er så stygt med kvit såle.

Anonymkode: a56c3...1c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 30.1.2022 den 13.05):

Enig

Anonymkode: 7cbbe...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.1.2022 den 12.07):

Det er en grunn til at de fleste joggesko har hvite såler, og det er fordi folk foretrekker det. Anonymkode: fbe9f...172

Mennesker er flokkdyr og flertallet "foretrekker" det de andre har + det flertallet har 
 = det moten forteller oss at vi skal kjøpe, for det er riktig.  ;)  Vi lar oss påvirke veldig lett.

Til og med jeg kjenner på det presset, men jeg tar opp kampen for jeg vil ikke ha det som alle andre har. Jeg må finne mitt eget produkt og ha min egen stil. Jeg skal igjen gå på jakt etter sorte sko og sorte såler utover våren, for de hvite skal bort fra min gang. Tror jeg skal lete på nett nå med en gang, for jeg fikk veldig lyst til å kartlegge - igjen - nå. Takk for oppmuntrende bildebidrag. 

Støv og skitt, jord, grønske og asfalt gjør alle sitt med alt som kommer i kontalt med det, så at en slik kontakt blir best som hvit...kan jeg ikke si meg enig i. En hvit sko eller såle er fin og ny når den tas ut av esken første gang, men så tar det ikke mange dagene før det blir et annet inntrykk. Jeg er praktisk anlagt og en kommer unna lengre med uvaskede sko hvis de er mørke. Hvitt avslører alt med en gang. Jeg ønsker meg mere valgfrihet uten at det skal koste fletta av oss. De fancy merkene har moteriktig sko til blodpris og vi kan få det hvis vi betaler for det...og jeg er i en mere økonomisk klasse av menneskeheten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hoka clifton på jobb, og de finnes både med sort og hvit såle. Synes ikke de med sort såle er noe fin, og dessuten setter de merker på det fine kommunale gulvet på jobb. 

A75FDD9F-C247-495D-8E85-8193CA07C6D2.thumb.jpeg.09ff561a7a75b6864ef7d012b16e6021.jpeg9637065E-0660-497B-AEB8-C3A07E9121E9.thumb.jpeg.ccfd2081a058aa03fdefecbaac7613c0.jpeg

Anonymkode: 2d537...78f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...