AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Datteren min på 9 år har snakket mange ganger om hvor fin mor hun ene venninnen har (utseendemessig) hun er blogger og bruker mye klær, sminke falske vipper etc og jeg forstår hva hun mener. Heg bryr meg fint lite om hun synes hennes mor er finere enn meg, men synes det er rart at 9 åringer allerede begynner å kategorisere andres utseende og at de legger merke til disse tingene🙈 som om utseende er alt og at det viktigste her i verden er å se bra ut🤷♀️ Anonymkode: 58abe...5c4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Dessverre forekommer ned i barnehage alder. Jobber i barnehage og et par av jentene der er opptatt av fine mammaer, så ja.... Anonymkode: 9005b...072
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 Kanskje snakke med barnet om utseende fokus og prioriteringer i livet ect. Anonymkode: 4f8d0...dcc
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 Min datter går i samme barnehage som datteren til av Norges større bloggere. De er gode venner og de leker en del på fritiden og hver gang jentungen kommer hjem derfra så et det et stort fokus på hvor fin mammaen til x er… hun har så fint hår, så fin sminke, så fine negler, så fine klær, osv, osv. jeg prøver å snu på det og legge fokuset på at hun snill og omtenksom og alltid tar godt vare på min datter når hun er der. Anonymkode: 399b2...927 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min datter går i samme barnehage som datteren til av Norges større bloggere. De er gode venner og de leker en del på fritiden og hver gang jentungen kommer hjem derfra så et det et stort fokus på hvor fin mammaen til x er… hun har så fint hår, så fin sminke, så fine negler, så fine klær, osv, osv. jeg prøver å snu på det og legge fokuset på at hun snill og omtenksom og alltid tar godt vare på min datter når hun er der. Anonymkode: 399b2...927 Hvem da? Fotballfrue. Anonymkode: 04150...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 Det fokuset på utseende har de fått fra et sted. Kan tro at den mora der nok nevner noe om utseende til barnet sitt, som igjen tar det med til vennene sine. 11 åringen min bryr seg utrolig lite om utseende, men har fått uttallige kommentarer fra fremmde og alle som treffer henne om håret sitt. Så hun snakker også om håret sitt, men da i den forstand at alle nevner det for henne. Det har blitt gjort siden hun fikk håret. Å børste håret er ikke så viktig for henne, og jeg maser ikke på henne heller. Nå er de heldige her da, for det er de færreste på trinnet som snakker om utseende. Ingen av de hun er med, snakker om utseende heller. Jeg snakker om egenskaper til folk her i huset. Vi snakker om hvorfor folk gjør som de gjør, vi snakker om at hennes ansvar er å gjøre rett for seg selv først og fremst, at hennes oppgave ikke er å gjøre alle andre fornøyde (det er jo uansett umulig) og at hun ikke er ansvarlig for 'å passe på at stemingen ikke blir dårlig'. Det er mye snakk om livet her. Jeg oppdrar ikke ei 'snill pike'. Anonymkode: 0e846...dec
lillevill Skrevet 29. januar 2022 #7 Skrevet 29. januar 2022 Hadde sagt, synes du? Så hyggelig, det må du fortelle til henne. Da tror jeg hun blir veldig glad. Er det noe å være sur for liksom? at jentungen synes en mamma er fin? Det er jo bare hyggelig. Vis litt storsinn. og så kan du jo spørre om hun har lyst å dra på frisøren sammen. Så kan dere bli fine begge to. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #8 Skrevet 29. januar 2022 Å ikke ha fokus på fysisk attraktivitet er også dårlig for selvbilde. Anonymkode: 04453...a93 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #9 Skrevet 29. januar 2022 jeg elsket å dolle meg som barn men merket kjapt at det ikke var ‘korrekt’. Man skal være så sabla down to earth i Norge. Jeg har gått den motsatte veien og har blitt enda mer down to earth enn selv de som prisgir seg for å være jordnære. Det er feil det og. 🙈 Anonymkode: 602b4...6e2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #10 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvem da? Fotballfrue. Anonymkode: 04150...1c1 Er da ikke noe ekstraordinært med henne. Anonymkode: 1e3a3...deb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå