Gå til innhold

Vårjakke som ikke klemmer i halsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 1,5 år og tenker å kjøpe inn en vårjakke snart.

"Problemet" vi har hatt med alt av dresser og jakker er jenta vår er god og rund, og har dermed en god dobbelhake. Så kan ikke dra glidelåsen helt opp på ting, fordi det klemmer/blir ubehagelig i halsen.

Noen tips til gode jakker som ikke er i veien for haka/halsen? Pris har ikke så mye å si.

Hun bruker 86 i klær, men kan også ha noe i 80 fortsatt. Bør jeg gå for 86 eller 92 i vårjakke? Redd hun svømmer i 92, men hadde vært greit med ei som passte til sommeren også😅 iallefall om det er ei dyr jakke.

Anonymkode: 5ca84...1e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente er litt eldre nå, men alltid vært lita og slank, jeg har nesten aldri kunnet dra glidelåser helt opp hos henne heller. Særlig på dresser må man ha på en hals og ikke dra helt opp. Synes det meste er trangt i halsen egentlig. Det eneste er tynne dunjakker, de har jeg ofte kunnet dra helt opp. 

Anonymkode: b1a7c...b98

Skrevet

Bruk en hals/buff og en jakke man ikke trenger å dra helt opp.

Størrelsene varierer, men min erfaring er at yttertøy er stort i str. Så ville nok valgt 86.

Jenta mi bruker fortsatt 86 i en dress og jakker i 92/2 år selv om hun er 3 år, ikke spesielt lita, og ellers bruker 98 (og 98/104).

Anonymkode: 0a596...80e

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har ei jente på 1,5 år og tenker å kjøpe inn en vårjakke snart.

"Problemet" vi har hatt med alt av dresser og jakker er jenta vår er god og rund, og har dermed en god dobbelhake. Så kan ikke dra glidelåsen helt opp på ting, fordi det klemmer/blir ubehagelig i halsen.

Noen tips til gode jakker som ikke er i veien for haka/halsen? Pris har ikke så mye å si.

Hun bruker 86 i klær, men kan også ha noe i 80 fortsatt. Bør jeg gå for 86 eller 92 i vårjakke? Redd hun svømmer i 92, men hadde vært greit med ei som passte til sommeren også😅 iallefall om det er ei dyr jakke.

Anonymkode: 5ca84...1e4

ta med ungen og prøv

Anonymkode: 51ce6...3fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...