Gå til innhold

Kjæresten min kaller barna mine bortskjemte

Anbefalte innlegg

Skrevet

…noe jeg ser at det er LITT i. Har en gutt i puberteten som flyr i taket for ingenting for tiden, og det virker antakelig som om han bestemmer det meste. Jeg stryker ham en del medhårs for tiden, det innrømmer jeg glatt, men jeg er også mer opptatt av å unngå konflikter når kjæresten er hos oss. 

Men enten det er rett eller ei syntes jeg det var sårt at han sa det. Som om han ikke liker ungen eller ikke respekterer meg som forelder. Er jeg for hårsår?

Anonymkode: f039c...384

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Vær veldig obs på dette! Kan ødelegge mer for gutten enn du aner..

Anonymkode: 355e7...978

• Liker 13
Skrevet

Herregud sønnen din må da tåle å høre det! Og det samme gjelder deg. Slutt å sy puter, du gjør bare barna en bjørnetjeneste!

Anonymkode: 1493f...4a3

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet

TS her,

han sier det selvsagt ikke så gutten hører det.

Skrevet

Noen ting er bare vanskelig å høre uavhengig om de er sann eller ikke. (og noen ting er vanskelig å få sagt) påstanden her har eg veldig på følelsen av at du skjønner er sann, og du er egentlig helt enig med kjæresten. Av den grunn så svir det kanskje enda mer. Det er ikke bare han som ser det, men du også. inni deg vet du at bortskjemte barn er ikkje det du ønsker. Derfor tenker eg at du uavhengig av hva din kjære mener, så tar du litt tak i saken selv. Vurder litt rundt hvorfor barna er bortskjemte, og så gjør du noe med de punktene du finner. 

Anonymkode: 065e3...4e4

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen ting er bare vanskelig å høre uavhengig om de er sann eller ikke. (og noen ting er vanskelig å få sagt) påstanden her har eg veldig på følelsen av at du skjønner er sann, og du er egentlig helt enig med kjæresten. Av den grunn så svir det kanskje enda mer. Det er ikke bare han som ser det, men du også. inni deg vet du at bortskjemte barn er ikkje det du ønsker. Derfor tenker eg at du uavhengig av hva din kjære mener, så tar du litt tak i saken selv. Vurder litt rundt hvorfor barna er bortskjemte, og så gjør du noe med de punktene du finner. 

TS her,

Ja, du har rett i det. Jeg kan ikke ta den lange historien, men det er grunner til at det har blitt som det har blitt. Og jeg jobber med det. Men når jeg forsøker å få oss på rett kurs trenger jeg liksom ikke kjipe meldinger fra kjæresten, er vel det jeg føler på. At det han sikkert mener er en ærlig tilbakemelding egentlig bare gir meg dårlig selvtillit, når jeg aller mest trenger å stå trygt som forelder.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

…noe jeg ser at det er LITT i. Har en gutt i puberteten som flyr i taket for ingenting for tiden, og det virker antakelig som om han bestemmer det meste. Jeg stryker ham en del medhårs for tiden, det innrømmer jeg glatt, men jeg er også mer opptatt av å unngå konflikter når kjæresten er hos oss. 

Men enten det er rett eller ei syntes jeg det var sårt at han sa det. Som om han ikke liker ungen eller ikke respekterer meg som forelder. Er jeg for hårsår?

Du kan ikke fortsette sånn, da blir jo guttungen bare verre.

Han trenger grenser!!!

Anonymkode: 650ae...2ed

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Andres barn virker merkelig nok mer bortskjemt. Ikke sikkert han har rett i det, pubertet er en vanskelig periode og det kan være helt rett å gi litt mer slekk.

Skjønner godt du tok deg nær av det. Hadde nok helt ærlig tatt litt avstand til mannen selv, om ikke annet tyder det på dårlige sosiale antenner. 

Anonymkode: 26d12...624

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her,

Ja, du har rett i det. Jeg kan ikke ta den lange historien, men det er grunner til at det har blitt som det har blitt. Og jeg jobber med det. Men når jeg forsøker å få oss på rett kurs trenger jeg liksom ikke kjipe meldinger fra kjæresten, er vel det jeg føler på. At det han sikkert mener er en ærlig tilbakemelding egentlig bare gir meg dårlig selvtillit, når jeg aller mest trenger å stå trygt som forelder.

Ja, det skjønner eg veldig godt. Du trenger en følelse av at dere jobber sammen om dette. Ikkje at han trenger å blande seg så mye i utførelsen av oppdragelsen, men du trenger at dere er på lag. Det som hjelper for oss er å snakke litt løst om tingene. "ja, sønnen min er litt bortskjemt, siden dette og dette har skjedd. Eg ser det samme som du og eg har kjørt meg litt fast. Har du noen ideer til hva som kan hjelpe og hvordan vi bør gripe ann denne situasjonen? Det er en ting eg vil jobbe med og forbedre." Da må du derimot ha en kjæreste du kan si disse tingene til, og som vil støtte deg. Altså ikkje en som sier at dette har du stelt i stand selv, så det får du fikse aleine. Men har du en fin mann, så tenker eg dere kan finne noen punkt som dere kan jobbe litt med. Er viktig at han er litt på, og sier ting som "Ser at du prøver å gjøre det som vi ble enige om, og at det ikkje virket denne gangen. Men eg er stolt av måten du håndterte det på, og holder du oppe det gode arbeidet så er eg sikker på at det virker neste gang." Dere må stole på hverandre, og at den andre støtter uansett resultat. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis kjæresten ikke har barn selv så aner han jo ikke hva du står i.

Anonymkode: aa486...5a2

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at barn ofte fremstår mer bortskjemte enn foreldrene synes. Så når du selv ser det er LITT i det...? 

Anonymkode: dc102...5ff

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis kjæresten ikke har barn selv så aner han jo ikke hva du står i.

Anonymkode: aa486...5a2

Men barna er like lite/ mye bortskjemte uavhengig av det

Anonymkode: 06dec...cca

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

TS her,

Må kjæresten din være sammen med dere, eller kan dere være sammen når sønnen er hos far? Jeg ville begynt der. Kjærester har strengt tatt ikke noe de skal ha sagt. Om det er ting du og sønnen din trenger å jobbe med så har dere sikkert best av å gjøre det uten at du skal gå på tå pga en mann. 

Anonymkode: 08f95...62c

• Liker 2
Skrevet

Du innrømmer det jo selv. Vondt å høre sannheten kanskje

Skrevet

På hvilken måte er han bortskjemt da?

Anonymkode: 280b2...5e5

Skrevet

Jeg skjønner at det er sårt, men kan det være at han ikke mener noe vondt med det, at han bare påpeker fakta?

Jeg sier at min egen datter er bortskjemt. Hun ER det. Ekstremt mange barn/ungdommer her i landet er det.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS her,

Ofte oppdrar man barn for «snilt « i verdens beste mening . Parenting by guilt . Vi syns synd i de for det ene og det andre , og blir ettergivende og over -snill . MEN det vi skal tenke på , er livet som kommer ETTER dullingen vår . Når de skal etablere seg med jobb , venner , kjærester . Da faller et «bortskjemt «  barn lettere gjennom .  Så for fremtidens del skal vi oppdra dem skikkelig , tenker jeg 😂❤️

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tenker man skal være veldig forsiktig med å kommentere hvordan andre oppdrar barna sine. Har man ikke barn selv, så vet man ikke hvordan det kan være. Har man barn selv, så er man ikke verdensmester fordet.

Spør du om hans råd og meninger, så kan han fortelle på en grei måte

Anonymkode: f7a87...643

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Barnet til eksen min var sykt bortskjemt. 
13 år gammel, klarer ikke rydde opp etter seg,lage seg mat, skjære opp middagen,finne seg drikke, finne sine egne skolesaker, komme tidsnok til skolen etc med mindre far hjelper til. Dette kalles ettergivende voksenstil og er alt annet enn hjelpsomt. 
Barn blir inkompetente til hverdagslige ting. Hva skjer når de skal bo for seg selv?

Kommenterte jeg noe av dette ble jeg den slemme. 
Man er dømt til å feile om man ikke er forelderen selv som sier noe på dette. 
Så jeg ville heller bare holdt kjeft om jeg var kjæresten din,for man er dømt uansett. 
Om man prøver å hjelpe er man den onde steforelderen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De er nok bortskjemte hvis han påpeker det. Du ser det ikke, men det gjør han. Slutt å lulle med ungen, oppdra ungen din i steden. 

Anonymkode: 0b6a3...dab

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...