Gjest Gjest_Annie_* Skrevet 21. oktober 2005 #1 Skrevet 21. oktober 2005 Hva er dine favorittsanger av norske artister? Teksten kan være på norsk eller engelsk, det spiller ingen rolle. Prøver å sette sammen en cd til en kanadisk venninne, og vil passe på at jeg får med meg det viktigste Har et par spesifikke sanger foreløpig...: Thomas Dybdahl - One Day You'll Dance For Me NYC Dum Dum Boys - Stjernesludd Madrugada - Shine Magnet - Lay Lady Lay
Gjest Dalwhinnie Skrevet 21. oktober 2005 #3 Skrevet 21. oktober 2005 Vamp med Månemannen og Lindehålsmaen.
Lady Lovelylocks Skrevet 21. oktober 2005 #5 Skrevet 21. oktober 2005 Bigbang - Long distance man Raga Rockers - Hun er fri Maria Mena - You're the only one Postgirobygget - Idyll
gladidag Skrevet 21. oktober 2005 #6 Skrevet 21. oktober 2005 Du må få med sanger fra Pål Flaata, Jim Stark, Midnight choir, Anne Grete Preuss og Jan Eggum... eller rett og slett bare kjøp VENN cden, der er jo masse bra.
Leeloo Skrevet 21. oktober 2005 #7 Skrevet 21. oktober 2005 Jokke - ingen over, ingen ved siden. Ellers re-oppdager jeg Aha's "Hunting high and low" med jevne mellomrom, nydelig sang, de har egentlig mye bra. Kaizers med "Bris" er en annen favoritt.
Gjest Aloha Skrevet 22. oktober 2005 #8 Skrevet 22. oktober 2005 Midnight Choir - The Ballad of Emma DeLoner (en av mine favoritter) Raga Rockers - Hun er fri Morten Abel - mange fine på de 2 siste albumene.. Savoy - Velvet Big Bang - Girl in Oslo Dette var da noen eksempler!
Tusseline Skrevet 22. oktober 2005 #9 Skrevet 22. oktober 2005 Hellbillies - Den finast eg veit Kaizers - 170
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2005 #10 Skrevet 22. oktober 2005 enig i Kaizers med 170! Iallfall etter å ha hørt den live i forgårs! Fyfaen så genialt :D
smilefjes Skrevet 22. oktober 2005 #11 Skrevet 22. oktober 2005 En av deLillos sine sanger, men vanskelig å velge en absolutt favoritt.. For øyeblikket er kanskje "Fullstendig oppslukt av frykt" "1984" og "Smak av honning" blant favorittene. Norsk musikk på norsk - på sitt beste
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #13 Skrevet 23. oktober 2005 Å, det er jo så mye bra norsk musikk for tida! Artister jeg vil anbefale er: Sondre Lerche Minor Majority Sissy Wish Ane Brun Annie Bertine Zetlitz (anbefaler noe fra de to første platene hennes) Nathalie Nordnes Kings of Convinience Thomas Dybdahl National Bank Karen Jo Fields Jaga Jazzist Big Bang Jim Stärk Mye av Lene Marlin og Morten Abel er heller ikke så verst Og så selvsagt eksportsusesser som A-ha og Röyksopp. Så får du heller vurdere om noe av dette er musikk som vil falle i smak hos din vennine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå