Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på om noen av dere har hatt corona? Begynner å nærme seg her både i familie, på skolen og over alt. Jeg er gravid 6+1 og syns det er kjempe skummelt men begynner å innse at det kommer til å komme ganske snart. 

Erfaringer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 10 og i nærkontakt karantene. Må innrømme at jeg hadde vært langt mer komfortabel med situasjonen om jeg hadde vært trygt inne i 2. trimester, men har inntrykk av at omikron er såpass mildt at friske unge mennesker kommer greit unna med milde symptomer. Er nok ingen av oss som slipper smitte 😕

Anonymkode: 74003...e45

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uke 10 og i nærkontakt karantene. Må innrømme at jeg hadde vært langt mer komfortabel med situasjonen om jeg hadde vært trygt inne i 2. trimester, men har inntrykk av at omikron er såpass mildt at friske unge mennesker kommer greit unna med milde symptomer. Er nok ingen av oss som slipper smitte 😕

Anonymkode: 74003...e45

Off kjenner også jeg hadde vært mer komfortabel om jeg hadde vært godt inne i 2 trimester enn det jeg er med å få det nå :( men innser at det er veldig nære og at det fort kan komme i løpet av uken.. 

Skrevet

Hadde korona i høst, var da i uke 8. ble utrolig dårlig, men nå er jo omikron ganske mild i forhold. Ikke bekymre deg

Anonymkode: 2c9da...9cc

Skrevet

Feber er vel ikke så bra for fosteret? Jeg er i andre trimester nå. Vaksinert med to doser. Dritt periode å være gravid i, når alle bare "Ja, nå skal alle få det"🙄

Anonymkode: 5a3d7...3ad

Skrevet (endret)

Jeg hadde korona i uke 6/7 nå for litt over to mnd siden. Det var nok delta. Gikk helt greit for min del. Ville ikke vært bekymret i det hele tatt, spesielt nå som sjansen er størst for omikron. Nesten bedre å få det nå enn senere.

Endret av Klikker83
Skrevet

Hadde det i uke 8 i romjula (Delta), lav feber i 2 døgn, under 38.5. Sykdomsfølelse men kun behov for 1 paracet. Mistet smak- og luktesans i 2 uker. Nå helt fin igjen. Ville mye heller hatt det i 1. Trimester enn senere, da stor mage kan gi problem med pusten.

Anonymkode: 14e0b...ae1

Skrevet

Man skal ikke drikke alkohol i svangerskapet uavhengig av trimester, corona inneholder såvidt emg bekjent en normal mengde alkohol som vanlig øl kjøpt i butikken gjør.

Anonymkode: 5af97...34e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...