AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Noen som har tips til noe man kan gjøre for eller gi til noen som har et lite barn med alvorlig sykdom? Og forslag til bok eller annet til søsken til det syke barnet? Anonymkode: 56d89...d99
vafle Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Til den voksne: Vis at du er der. Våg å ta kontakt. Kanskje de kan ha bruk for en dagbok? 🧐 har du fine bilde av de som du kan forstørre og ramme inn? Gå sammen noen og spandere på de en fotoshoot? Kjenner du familien godt, slik at du har en del bilder du kan samle i en fotobok? Litt tankespinn som kanskje kan ta deg videre 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 Frokostlevering på døra med morgenlevering eller lignende er veldig hyggelig. Anonymkode: 2ab7b...856 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 Mat satte jeg pris på da vi hadde det som tøffest. Blomster hatet jeg å få. Ikke liker jeg det særlig godt og styr med vaser. Anonymkode: 6de23...6b4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Skrevet 28. januar 2022 Det jeg satte veldig stor pris på da sønnen min var alvorlig syk, var mat. Noen kom med nybakte boller, noen med innbakte, grove horn i store mengder, så det kunne fryses. Særlig det siste var utrolig bra. Jeg gikk ned flere kilo den første tiden sønnen min var syk, jeg var i sjokk og mistet helt matlysten og ork til å spise. Så det å ha grove horn som kunne tas opp og varmes i mikro var utrolig bra! Og så var det noen som ga meg gode kremer, hvor tanken var at man blir veldig tørr i huden av å være mye på sykehus. Ellers, om man er nær, ikke vær redd for å ta kontakt. Jeg satte utrolig pris på å bli tatt med ut på tur, når det lot seg gjøre. Eller bare sende en melding og spørre hvordan det går eller bare skrive at du tenker på dem osv. Gaver til søsken, det er veldig fint tenkt. Barna mine fikk en del forskjellige gaver, både han som var syk og søsken. Og det var en vanlig bok, Lego, et spill. Jeg ville bare tenkt som en vanlig gave tilpasset alder, det trenger ikke å være noe spesielt mtp sykdommen. Jeg husker barna mine satte veldig pris på de gavene, det var en ordentlig oppmuntring oppi det hele. Anonymkode: e3971...02c 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 Jeg er faktisk litt enig i det med blomster. Da de første blomstene kom, følte jeg at sønnen min var død allerede, litt sånn man gjør når noen dør. Men jeg syns det var hyggelig også, og koselig med kort til og sånt. Men selv ville jeg nok heller gått for en annen type oppmerksomhet, for å være på den sikre siden. Morgenlevering er også et godt tips. Det fikk vi noen ganger, og det var veldig hyggelig. Anonymkode: e3971...02c 1
Rosa Dartle Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 Åh, så fint tenkt ❤️ Det aller beste du kan gjøre er likevel å tørre å være en god venn. ❤️ Det er så mange som blir så redde for hva de skal si eller gjøre. Vi hadde selv et barn som lå lenge på nyfødtintensiven, med masse komplikasjoner. Vi fikk masse blomster og fine kort, men venner og familie skygget banen med en gang vi snakket om situasjonen vi stod i. Så å ta med litt bakst og gå på besøk og gi litt av tiden din tror jeg er det aller fineste man kan gjøre, og det det er mest behov for. Det vil nok huskes for alltid ❤️ 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #8 Skrevet 29. januar 2022 Takk for gode tips! Anonymkode: 9fb5d...eb3
Gjest BrittEkeberg Skrevet 29. januar 2022 #9 Skrevet 29. januar 2022 Være barnevakt, så foreldrene kan få seg en frikveld.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #10 Skrevet 29. januar 2022 Å ta husarbeidet. Å kjøre de andre barna på aktiviteter/til venner i ukedagene, hente i bhg eller skolen, hjelpe med lekser/barnepass rett etter skole. Anonymkode: 8a8be...57c 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #11 Skrevet 29. januar 2022 Hjelpe med praktiske ting (feks husarbeid, kjøring av unger osv), mat (enten lage noe selv eller bestille levering). Vil iallefall tro at om en er i en slik situasjon at matlaging og dagligdagse ting kan være litt slitsomt innimellom. Anonymkode: c7bc4...646 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå