AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Barnet mitt sier at hos far må han rydde opp lekene. Så jeg har sagt at han ikke trenger rydde om han er sliten. Nå vil ikke gutten leke hos far lenger fordi dette er ett tema der. Hva gjør dere? Anonymkode: 72ac0...f4f
NiceOrNothing Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet mitt sier at hos far må han rydde opp lekene. Så jeg har sagt at han ikke trenger rydde om han er sliten. Nå vil ikke gutten leke hos far lenger fordi dette er ett tema der. Hva gjør dere? Anonymkode: 72ac0...f4f Selvfølgelig skal han rydde opp lekene . Begge steder . Gjør hans fremtidige kjæreste en tjeneste , å lær han å rydd 😘 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 Ehh🙈 Far og jeg er enig om grunnleggende barneoppdragelse. Som at man rydder opp etter seg. Er du seriøs? Anonymkode: 262a6...41b 12
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Skrevet 28. januar 2022 Sliten? Lær barnet å ikke dra ut mer leker enn hva han orker å rydde opp. Dette bør vel være en selvfølge i begge hjem Anonymkode: 28de5...966 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 Hvor gammel er barnet? Varsellampene mine hadde blinket om barnet ikke vil leke hos far plutselig, jeg kan garantere at det ikke er fordi han må rydde. Barn klarer somregel ikke styre seg når noe frister, de tenker ikke langsiktig. Anonymkode: 0d039...b5b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 Er det far eller barnet som forteller at barnet ikke vil leke der? Det at far lærer og forventer at barnet rydder etter seg er bare bra. Det blir ikke enklere med årene det med rydding. Gode rutiner tidlig av er bare fint. Du kan heller hjelpe barnet med å rydde når det er slitent. Da bidrar du med at barnet ikke synes far er den kjipe. Anonymkode: 1532a...5f1 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #8 Skrevet 28. januar 2022 4 år gammelt. Det er barnet som sier at han må rydde hos far så derfor vil han ikke leke for da slipper han også å rydde. Anonymkode: 72ac0...f4f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #9 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 4 år gammelt. Det er barnet som sier at han må rydde hos far så derfor vil han ikke leke for da slipper han også å rydde. Anonymkode: 72ac0...f4f Fordi duhar sagt han ikke trenger rydde om han er sliten. Mine barn har hatt 2 hjem fra de var små, de lærte tidlig at det skal være ryddet før barne TV, og også at det var lurt å rydde vekk lekene de lekte med om de skal leke med noe annet, så var det barbie de lekte med og ville leke med lego, så ryddet de vekk barbiene først så ble det ikke så mye når leken var over. De måtte alltid rydde vekk leker før de la seg. Dette gjorde de automatisk hso far, også når de lekte hos venner. idag er de tenåringer, har ryddige rom, slenger ikke fra seg, rydder etter på badet, rommet sitt og kjøkkenet. Aldr måttet mase, og de liker selv ha det ryddig og kommenterer på venner de syntes har litt vel mye kaos Anonymkode: 853d7...399 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #10 Skrevet 28. januar 2022 Ehm.. Negativt å rydde? Det er ikke alltid min gutt gidder å hjelpe til eller rydde, men da gjør i hvert fall jeg det og går fram som en god rollemodell. Andre ganger er han helt med på rydding, men jeg sier aldri: "Stakkars deg. Er du sliten du da. Da slipper du å rydde." Det er viktig å ikke dra frem så mye leker, men ha 2-3 stykker barnet bytter eller roterer på. Da blir det ikke så mye å rydde. Anonymkode: 396a6...b07 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #11 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Barnet mitt sier at hos far må han rydde opp lekene. Så jeg har sagt at han ikke trenger rydde om han er sliten. Nå vil ikke gutten leke hos far lenger fordi dette er ett tema der. Hva gjør dere? Anonymkode: 72ac0...f4f herlighet,enig med far her også Anonymkode: e9df5...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #12 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Barnet mitt sier at hos far må han rydde opp lekene. Så jeg har sagt at han ikke trenger rydde om han er sliten. Nå vil ikke gutten leke hos far lenger fordi dette er ett tema der. Hva gjør dere? Anonymkode: 72ac0...f4f Tuller du? Selvfølgelig skal han lære og rydde etter seg.. Anonymkode: 0be09...46a 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #13 Skrevet 29. januar 2022 Ikke la ham slippe å gjøre grunnleggende ting fordi han er "sliten". Tro meg, det bare utarter, og til slutt er han "sliten" hele tiden for å slippe å gjøre ting. Jeg snakker av erfaring, har en 10-åring og har gjort samme tabben. Anonymkode: 91c5e...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #14 Skrevet 29. januar 2022 🙋♀️ Team Pappa her. Klart guttungen skal rydde. Anonymkode: 452e5...a21 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #15 Skrevet 29. januar 2022 Team pappa som over her 🙋♀️ Greit å være sliten, men rydde må man. Selv om man er barn. Får du heller lære barnet å ikke rote sånn. Dette barnet skal bli voksen en gang. Vil du virkelig gå rundt å rydde hele tiden fordi stakkars han er sliten? Er nok ikke like morsomt når "barnet" er 35 og dumpet atter en gang fordi mor sa det var greit 🤦♀️😅 Anonymkode: a03ad...a31 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #17 Skrevet 29. januar 2022 Neida, det r klart. Men gutten klager over å være sliten etter bare litt lek ute eller feks bitteliten gå tur. Er dette normalt for en så liten og frisk gutt? 😬 Anonymkode: 72ac0...f4f
Mezzosoprena Skrevet 29. januar 2022 #18 Skrevet 29. januar 2022 Wow - heia pappa!! Altså, ærlig talt - "slipper å rydde hvis han er sliten" - det er ikke barneoppdragelse! 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #19 Skrevet 29. januar 2022 Her et det to vidt forskjellige hjem. Pappa kjøper nye leker hele tiden, lar barnet gjøre som det vil, rydder etter barnet og serverer barnet hele tiden. Her er det regler om at man skal rydde det man har lekt med, leker får man i bursdag og jul, evt en sjelden gang utenom. Barnet må sette fra seg på kjøkkenet etter å ha spist. Vi har faste regler og rutiner. Brudd på regler fører til konsekvenser. Så dette fører til at annet bare vil være hos pappa. Dette gjelder også en 4 åring. 4 åringen sier etter barnehagen at det bare vil til pappa for der er det flere leker. Jeg har forsøkt å snakke med faren om dette, men ingen hell. Så slik er det bare. Anonymkode: 6aa6a...045
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #20 Skrevet 29. januar 2022 NiceOrNothing skrev (21 timer siden): Selvfølgelig skal han rydde opp lekene . Begge steder . Gjør hans fremtidige kjæreste en tjeneste , å lær han å rydd 😘 Ikke bare for evt kjærestes skyld… men for hans egen skyld!!! Må være vondt å være voksen og hjelpesløs ☹️ Det ønsker ikke jeg for mine barn! Anonymkode: 56931...f72 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå