Gå til innhold

Autotune. Hva slags djevelskap er det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har "seriemaraton" med hver gang vi møtes, da jeg ikke har fått fulgt med de to siste lørdagene. Han der Arif har jeg hverken sett eller hørt før. Har bare hørt han synge med autotune, og det er jo helt forferdelig!  Har hørt på aurotune før, men dette var toppen på kransekaka. Er det virkelig fint å høre på? Liker folk virkelig autotune?

Anonymkode: 36b54...161

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sovet under en stein det siste tiåret? 😄

Anonymkode: 5a639...b23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres helt jævlig ut. Og mange av de store rapstjernene Kanye og gjengen rapper jo bare med det. Helt forferdelig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare Cher som brukte autotune bra. 

Anonymkode: b7d1c...530

Jeg syns det hørtes helt grusomt ut jeg. Det skjærer jo i ørene... og sjela.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autotune er laget for at alle skal kunne synge. Sjekk ut årets mgp-låter. Studioinnspillingene er rene og de treffer hver eneste note, mens live høres de ut som et togkrasj. 

Anonymkode: e38db...4b9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bare Cher som brukte autotune bra. 

Anonymkode: b7d1c...530

Og Daft Punk. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har fullstendig tatt livet av moderne musikk, som har mista alt som minner om menneskelig touch og følelser. Det høres ut som AI alt sammen, selv når de prøver å skjule det ved å ikke skru til så hardt. Tilhengere av autotune tror jeg nesten helt sikkert kommer til å ende opp en viss varm plass.

Anonymkode: e4865...02d

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Autotune er noe som har vært brukt i flere tiår i både studioinnspillinger og liveopptredener av artister fra absolutt hele spekteret av sjangere. 
Det er en teknologi som enkelt forklart støtter/tweaker vokalen slik at den holder rett tone. 
Det er noe Arif bruker, Kanye, andre rappere, Cher og nevn hvem du vil av egne favoritter, garantert har brukt i varierende grad på sine album og/eller konserter. 
Så kan man jo såklart mene hva man vil om hvordan det brukes og sånn og sånn, men da bør man i det minste ha et snev av kunnskap om drt….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...