AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Dere som har en BMI mellom 18,5 -21, hvor mye spiser dere i løpet av en dag? Og hvor aktive er dere? Skriv gjerne høyden også. Jeg har selv en BMI på 23,5 nå. Er på vei ned i vekt etter siste graviditeten. La på meg mye, og hadde BMI på 27 rett etter fødselen. Tenker meg ned til min normalvekt som er BMI mellom 20-21. Er bare veldig nysgjerrig på hva andre som er veldig slanke spiser i løpet av en dag 😊 Anonymkode: 0fc49...16b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Ca 168 cm og veier 49 kg, bmi 17.4. Spiser ca 2200 kcal/dag og er stabil på det. Trener ikke noe særlig, men mye hverdagsaktivitet og går stort sett et par-tre timer om dagen😉 Anonymkode: 126ea...39f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #3 Skrevet 29. januar 2022 Kan ikke svare deg på det du spør om ts, men har samme mål som deg. Har bmi på 23,0 nå, og ligger på 1200 kcal om dagen. Fortsetter jeg slik skal jeg kunne nå målet mitt innen august. Men om det tar litt lengre tid, så gjør det ingenting. Uansett, da først kan jeg vel se hvor mye ekstra min kropp tåler på vedlikehold uten å gå opp. Jeg var på 25 fra etter første svangerskap og til etter siste svangerskap nå. Anonymkode: 13da0...3b4 1
Hr. Aktiv Skrevet 29. januar 2022 #4 Skrevet 29. januar 2022 Vet ikke bmi sikkert mye, men under 10% i fett. Spiser vel rundt 5000 cal. om dagen. Kansje litt mere noen dager. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #5 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ca 168 cm og veier 49 kg, bmi 17.4. Spiser ca 2200 kcal/dag og er stabil på det. Trener ikke noe særlig, men mye hverdagsaktivitet og går stort sett et par-tre timer om dagen😉 Anonymkode: 126ea...39f Så heldig du er med lav bmi og høy forbrenning! Anonymkode: 835ba...6ae
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #6 Skrevet 29. januar 2022 Også har du meg som er 20kg for mye og spiser ca 1600 kcal pr dag og står bom still på vekten. Sånn har det vært i mange år. Anonymkode: d756e...f8e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #7 Skrevet 29. januar 2022 Er 148 cm. 43 kg. BMI 19.6. jeg. spiser 1350 kalorier per dag. Trener noe svømming og lett styrke på matte med egenvekt. Men ikke så mye at det forbrenner nevneverdig antar jeg. Gikk ned 20 kg for 5 år tilbake. Levde da på samme antall kalorier. Etter hvert stabiliserte vekt seg med det inntaket og vært stabil 5 år. Og jepp, jeg er sulten en del ganger og vil gjerne spise mer mat enn kroppen trenger, men enorm bedring i form og helse etter vektnedgang så det motiverer meg til å holde ut. Spiser vanlig mat men må ha fokus på ting som metter for å bli mett på lavt kalorinivå. Anonymkode: 478a7...169 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #8 Skrevet 29. januar 2022 Teller ikke kalorier, men dette er hva jeg spiser på en vanlig hverdag. Synderen her er vel Norwegia. Masse kalorier. Frokost, havregrøt, banan og en liten dæsj smør. Lunsj, 2 knekkebrød med ost, eller 2 skiver hjemmebakt grovbrød med ost, makrell i tomat eller skinke. Middag, div. kylling, laks, torsk, fiskegrateng. Alltid grønnsaker, og oftere fullkornris enn poteter. Gjerne litt saus. Sjeldent kjøttdeigmat. Kvelds, varierer veldig. Alt fra yoghurt til Toro-suppe. I helgene blir det brus, saltsnop, kanskje kake, kaffe latte, vin. Har ofte kun frokost og middag da. God frokost med egg, røykalaks, bacon, baguett.... Anonymkode: 28e52...2fc
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #9 Skrevet 29. januar 2022 Usikker på nøyaktig kcal inntak. Men jeg spiser stort sett "hva jeg vil". Men ikke i store porsjoner. Lever vel stort sett med 16 timers faste, det bare blir sånn. Lunsj: rugsprø, 0,0 % yoghurt og en frukt stort sett. Ev. en salat, eller en omelett, eller speltlomper med egg, salat, skinke. Noen ganger grovbrød. Middag: prøver spise mest mulig ren mat. Dropper ris, poteter, pasta og fet saus. Har oftest enten salat med fetaost til, eller wok grønnsaker med sursøtsaus. Stort sett fisk eller kylling. Spiser aldri blandingsprodukter som pølser, kjøttdeig o.l. "Kveldsmat": kanskje en appelsin, eller litt ost og kjeks. Pga. dårlig matlyst drikker jeg en proteinshake etter trening fordi jeg trener veldig mye, da blandet med melk. Jeg kan også spise en remse med melkesjokolade daglig (altså 3- 4 ruter). I helgene blir det ofte litt smågodt, litt chips og kanskje is. Men i mye mindre grad enn før. Bakverk og kaker har jeg mistet helt lysten på. Anonymkode: c3dd7...a84
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #10 Skrevet 29. januar 2022 Jeg spiser helt normalt og jeg spiser meg alltid mett. MEN: Jeg spiser veldig lite ultraprosessert mat. Forsøker å lage det meste fra bunnen. Det har STOR effekt for meg. Jeg trener ikke. Anonymkode: 0f4b9...385 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #11 Skrevet 29. januar 2022 167/50 Teller ikke kalorier, spiser ca: Frokost: Haveregrøt med melk og med bær i Lunsj: 2 knekkebrød med makrell i tomatsaus eller kalkunpålegg og avokado eller gulost og egg eller fløtemysost Middag: Masse grønnsaker og kylling eller fisk. Bruker kun fullkornsprodukter og veldig lite/ingen prossesert mat Kveldsmat: 2 fullkornsskorper eller rugsprø med pålegg Lager smoothie nå og da, drikker ellers vann Spiser et eple eller banan og ev neve nøtter hver dag Har lørdagsgodt med chips og sjokolade Anonymkode: 2847b...ab0
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #12 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Usikker på nøyaktig kcal inntak. Men jeg spiser stort sett "hva jeg vil". Men ikke i store porsjoner. Lever vel stort sett med 16 timers faste, det bare blir sånn. Lunsj: rugsprø, 0,0 % yoghurt og en frukt stort sett. Ev. en salat, eller en omelett, eller speltlomper med egg, salat, skinke. Noen ganger grovbrød. Middag: prøver spise mest mulig ren mat. Dropper ris, poteter, pasta og fet saus. Har oftest enten salat med fetaost til, eller wok grønnsaker med sursøtsaus. Stort sett fisk eller kylling. Spiser aldri blandingsprodukter som pølser, kjøttdeig o.l. "Kveldsmat": kanskje en appelsin, eller litt ost og kjeks. Pga. dårlig matlyst drikker jeg en proteinshake etter trening fordi jeg trener veldig mye, da blandet med melk. Jeg kan også spise en remse med melkesjokolade daglig (altså 3- 4 ruter). I helgene blir det ofte litt smågodt, litt chips og kanskje is. Men i mye mindre grad enn før. Bakverk og kaker har jeg mistet helt lysten på. Anonymkode: c3dd7...a84 Dette er ikke definisjon på spis ha du vil! Anonymkode: 06fc4...d0b 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #13 Skrevet 29. januar 2022 Jeg har en bmi på 21, stabil her etter å ha gått ned fra 25. Frokost: to knekkebrød med en del pålegg Lunsj: knekkebrød igjen eller brød. Av og til yoghurt med musli. Middag: en god porsjon hva enn vi har. Slutter stort sett å spise etter middag, iblant litt snacks. Jeg er 172, og totalt inaktiv. Hadde jeg vært aktiv hadde jeg spist mer, enten to mellommåltid eller kveldsmat. Anonymkode: a1acf...500
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #14 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Også har du meg som er 20kg for mye og spiser ca 1600 kcal pr dag og står bom still på vekten. Sånn har det vært i mange år. Anonymkode: d756e...f8e Og jeg som spiser 1200 kcal og står bom still, er 95 kilo. Veier opp hver brødkorn og går over 10 000 skritt hver dag. Anonymkode: bbf2b...66e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #15 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og jeg som spiser 1200 kcal og står bom still, er 95 kilo. Veier opp hver brødkorn og går over 10 000 skritt hver dag. Anonymkode: bbf2b...66e Men dette beviser jo at kalorier ikke er alt når det gjelder vektnedgang. Anonymkode: 26e3d...614
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #16 Skrevet 29. januar 2022 Spiser ren mat, frukt og grønnsaker. Ikke så mye kjøtt. Bruker ofte periodefaste. Bruker ingen kunstig søtning. Anonymkode: 66f7b...07b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #17 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ca 168 cm og veier 49 kg, bmi 17.4. Spiser ca 2200 kcal/dag og er stabil på det. Trener ikke noe særlig, men mye hverdagsaktivitet og går stort sett et par-tre timer om dagen😉 Anonymkode: 126ea...39f Det er jo en usunn bmi, burde du ikke spise litt mer? Anonymkode: 50ad0...c39
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #18 Skrevet 29. januar 2022 166 cm, 58 kg. Bmi 21. Frokost: to wasa med egg. Lunsj: omelett, proteinpannekaker, knekkebrød med makrell i tomat, eller en fyldig salat med kylling. Middag: en porsjon av familiens middag, ekstra grønnsaker. Snacks: Gulrøtter, yoplait 00%, proteinpudding, Kveldsmat: hjemmelaget smoothie med bær og gresk yoghurt. Anonymkode: df426...6b9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #19 Skrevet 29. januar 2022 Er 162 høy, 31 år og har en bmi på 20,6, så nærmest 21. Spiser altfor mye sjokolade, og får nok i meg ganske mye sukker her og der. Ønsker å spise sunnere, men faller ofte for fristelsen. Går ca en time hver dag utendørs. Dropper frokost, og spiser middag sent. Ti lunsj er det salat, et egg eller et bakverk. Drikker mye, kaffe, farris, vann, ikke brus. Spiser veldig grei mat, mye salat, fet fisk og ris, men vil ikke si at jeg har et veldig sunt kosthold. Må nok bli mye bedre på det, hater å lage mat. Spiser ikke ofte kjøtt fordi jeg ikke orker å tilberede det. Kan også spise brød med fiskepålegg til middag om jeg ikke orker noe annet. Sover sykt mye, alltid en liten lur når jeg kommer fra jobb, og minst 8 timer søvn på natta i ukedagene. Hadde nok hatt lavere bmi og vært sunnere om jeg hadde følt tiden strakk til med trening, men prioriterer søvn fordi jeg elsker å sove. Før hadde jeg en lavere bmi, så har sikkert fått litt treigere forbrenning med årene. Anonymkode: 9d4c8...9e5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #20 Skrevet 29. januar 2022 158/47kg/42 år Spiser alt jeg vil vanligvis 2 brødskiver til lunch, og en frukt (spiser ikke frokost) (noe godteri litt over kl 14, litt kjeks eller litt twist, drops el.lignende.) middag 1 porsjon, vanlig mat (liker salat og grønnsaker, så ca halve tallerkenen med det) halv laksefilet/kyllingfilet med en stor potet f.eks, eller 2 kjøttkaker og en potet og saus. Har vi hamburger klarer jeg nesten spise hele. Dessert, gjerne is Potetgull eller snacks eller en skive til kvelds Trener jevnlig, Løper 3 ganger i uka og en saltime. Jeg er alt for glad i godteri, men spiser ikke enorme mengder om gangen. En "mummikopp" smågodt kanskje. Anonymkode: 01787...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå