Gå til innhold

Kan du å strikke magic loop?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke vrangbård på ermer til genser, og har prøvd meg både på magic loop og på tre pinner (crasy trio). Uansett hvor godt jeg strammer i overgangene, så blir det litt større glippe mellom omgangene i overgangen på begge sider enn på resten av vrangbården.

Hva er trikset for å få til dette?

Anonymkode: fa8cb...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til spørsmålet i overskriften: nei, jeg kan ikke strikke magic loop. Jeg skjønner jo prinsippet, men synes ikke det er noe problem å gjøre det på den gammeldagse måten.

Jeg strikker med tradisjonelle strømpepinner; fem pinner. Trikset er å forskyve pinnene en maske eller to hver eller annenhver runde (strikk en maske videre før du bytter pinne). Sett merke der omgangen starter slik at du har orden på hvor det er. 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men synes det er litt klønete. Jeg liker bedre å bruke to rundpinner.

Anonymkode: 3066c...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker alt på magic loop. Opplever ikke at jeg får glippe i overgangene, heller tvert imot, jeg får mer glippe ved å bruke settpinner. Vet ikke hva du gjør som gir glippe, så vanskelig å gi råd også. Jeg bare strikker 😅

Anonymkode: 32c30...88b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker med 4 settpinner som regel, og jeg tar ofte to masker fra neste pinne hver gang for at det skal bli jevnt.

Anonymkode: 996cb...1b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, da skal jeg prøve å forskyve hver runde!

Ts

Anonymkode: fa8cb...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker alltid magic loop når jeg strikker noe smått. Får aldri sånn glippe i overgangene, men jeg strammer heller ikke maskene ved overgangene noe særlig. Du kan jo prøve å ikke stramme de så mye, for å se om det går bedre, om du ikke allerede har prøvd. 

Anonymkode: cffec...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kun tydelig overgang dersom jeg strikker magic loop med en rundpinne som er for kort, eller har for stiv vaier. Når vaieren er er for kort eller stiv vil den presse maskene fra hverandre i overgangen der "buen" er.

Anonymkode: e09f0...2dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det når jeg skal strikke små ting. Bare husk å ikke dele raden på samme sted når du strikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også magic loop til alt. Har en pinne på 80 eller 100 cm som jeg bruker uansett om jeg strikker genser, lue eller babytøy. Opplever ikke at det blir noe overgang i det hele tatt, men tror nok, som andre sier her oppe, at man kan slite litt med dette dersom man bruker for kort pinne. Takler ikke settpinner, da blir det alltid ujevnt, i tillegg til at jeg strikker litt løst så pinnene har en tendens til å skli ut av maskene...🥴

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...