AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Dette ble langt,men håper noen orker å lese og mene noe😅 Driver å kjører erstatningssak mot kommunen pga for sen inngripen i barndommen (av barnevernet) De visste om at det var grov omsorgssvikt på alle plan,mishandling og overgrep i hjemmet, i alle mine første 6 første leveår. Kommunen var allerede "inn i bildet" 2 år før jeg ble født,med bekymringsmeldinger fra helsestasjon pga mine eldre søsken. Alt er dokumentert fra kommunen sin side og jeg ble ikke "tatt ut av hjemmet" før jeg var 6 (da var foreldrene mine så lei av BV og å bli "overvåket", at de ba BV om å ta meg/oss) Nå har advokaten holdt på i flere år for å få tilsendt dokumenter fra mine mapper og ikke minst bedt om svar fra kommunen om hvordan de stiller seg til spørsmålet om erstatningsansvar. Kommunen bryter loven ved å ikke gi respons,men det virker ikke til å være noe de ansvarlige bryr seg nevneverdig med. Advokaten er nå lei av kommunen sin respektløshet og har derfor spurt om jeg er villig til å la NRK lage reportasje om saken/meg for å legge press på de. Dette er det NRK selv som har tatt initiativ til. Nå er ikke jeg en veldig åpen person,svært få vet noe særlig om meg. Jeg hater(takler ikke) personlig oppmerksomhet på noe plan,at folk uttrykker sympati på mine vegne føles grusomt, at folk ser i min retning pga noe personlig er ubehagelig, hvis noen sier eller gjør noe uforutsett/uplanlagt i hverdagen min skaper det sterk angst i meg,jeg må altså ha full kontroll for å "overleve" ++ Klarte i en alder av 33,etter tiår i behandling, endelig å komme meg i deltidsjobb,som jeg trives i og mestrer,der jeg har kontroll på det aller meste og det føles noenlunde trygt. men..på jobben er det faste kunder som er glad i "slarv" og en "god historie", disse menneskene kjenner så klart ikke til meg på privaten eller historien min, noe jeg antar vil endre seg drastisk ved NRK reportasje.. ANER altså ikke hvordan jeg vil takle å "'møte" alle disse tingene jeg så hardt prøver å unngå (har diagnose på det) for enhver pris,hvis det plutselig blir den "nye normalen"(i hvertfall for en periode)😅 Hvor stor belastninga vil bli og om jeg bryter helt sammen. Sjansen for å tape saken må også taes med i vurderinga her, hva vedgår størrelsen på belastninga samlet sett. Sååå,hva ville dere gjort? Forstår det ikke er noe dere "egentlig" nødvendigvis kan svare på(med mindre dere er/har vært i samme situasjon) Ønsker likevel det blir flertall på "hell yes eller hell no" så jeg kan velge ja eller nei ut i fra det,og ikke behøver ta mitt eget valg😂 Prøver hardt å se på dette som en måte å "utfordre meg selv", og en mulighet til å presse meg ut av komfortsonen min,er jo min historie og jeg burde absolutt "eie den" mer enn jeg gjør nå, men jeg er utrolig usikker. Anonymkode: 24d54...108
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 967b2...676
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 967b2...676 Hvordan endrer jeg den? Anonymkode: 24d54...108
Frida Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvordan endrer jeg den? Anonymkode: 24d54...108 Du kan ikke endre den siden du laget den under anonym bruker. Da må du lage en ny tråd.
Gjest Skrevet 29. januar 2022 #5 Skrevet 29. januar 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå