Gå til innhold

Noen som har gått fra kjøtt til plantebasert mat som kan dele erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å få inn en god del vegetariske retter i uken og prøver å finne frem til gode middager som mine små barn kan like. 

Men jeg lurer på, er det noen som har gått fra kjøtt middager til vegetarmiddager som har merket forskjell på helsa? Ser en dokumentar på netflix "The game changer" og lurer på om det er så store kroppslige endringer som det virker til når man går over på plantebasert mat? 

Anonymkode: c3403...f83

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ønsker å få inn en god del vegetariske retter i uken og prøver å finne frem til gode middager som mine små barn kan like. 

Men jeg lurer på, er det noen som har gått fra kjøtt middager til vegetarmiddager som har merket forskjell på helsa? Ser en dokumentar på netflix "The game changer" og lurer på om det er så store kroppslige endringer som det virker til når man går over på plantebasert mat? 

Anonymkode: c3403...f83

Sjekk ut vegansk mat -spørsmål og svar, vegansk barneprat,hva slags veganmat lager du i dag og veganske produkter på fb :) 

Vi har spist plantebasert i 15 år og jeg fikk mindre fibro smerter (svin er anbefalt å slutte med om man har revmatiske sykdommer) og samboere ble bedre i huden av å kutte meieriprodukter. Ellers merket vi økt energi og hadde mere å gi på trening. Nå skal det sies at vi ble veganere grunnet etikk,men det fysiske kom som en bonus

Anonymkode: 2a9c9...2f8

• Nyttig 2
Skrevet

Oh yes 😁

Hvor skal jeg begynne? Mye bedre hud - både med tanke på kviser, hudormer, klarhet og farge, bedre psykisk, mye kortere restitusjons tid etter trening, ikke støl, fortere sterk og rask økning i kondisjon, kuttet ut medisiner for lavt stoffskifte, ingen vondter i kroppen, ble kvitt betennelse i tannkjøttet, finere tenner, ikke lengre syk av forkjølelser og andre virus, klarere øyenfarge, ned i vekt, bedre negler, mye mer energi, sov mye kortere men bedre, og mye mer som jeg ikke kommer på i farten. Kroppen healet seg seg uten tvil. 

Dette da med ren plantekost, ingen erstatninger og alt laget fra bunn av. Masse frukt og grønt. 

Anonymkode: e450c...55e

• Liker 1
Skrevet

Merket ingen kroppslig endring nei, foruten at jeg følte meg bedre av etiske hensyn. 

Anonymkode: 3ef83...a53

• Liker 1
Skrevet

Lettere i kroppen

Anonymkode: cb4f2...399

• Liker 1
Skrevet

Merker ingen forskjell, verken på energinivå, søvn, vekt, hud, trening eller målinger via blodprøver. Avhenger sikkert av hva man spiste før omleggingen også, jeg har aldri spist særlig usunt.

The Game Changer er ikke en uavhengig dokumentar, den er laget for å fronte plantebasert kosthold og påvirke seere i den retningen. Det er belegg for at mindre kjøtt og animalske produkter kan være bra for helsen, men denne filmen viser ikke et nyansert, objektivt bilde av forskningen som foreligger.

Anonymkode: 48df7...03f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...