AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Det ser ut til at jeg kanskje må på AAP. Jeg vil prøve å komme meg tilbake gradvis men må nok begynne smått. Det jeg lurer på er, hvis jeg greier å jobbe 40% for eksempel. Hva forventer NAV at jeg bruker 60% Arbeidsavklaring til? Jeg trodde tidligere at det handlet om å sjekke i hvilken grad man greier å jobbe hvis man går tilbake i ordinær jobb. Men så har jeg senere forstått det sånn at det holder ikke, man skal delta på diverse aktiviteter de prosentene man har AAP. Men hvordan klarer man å være så aktiv hvis man er såpass dårlig at man må redusere de 60%. Hvis jeg for eksempel skal tilbake til min kontorjobb ti dager og så bli utplassert på et lager i tre dager så blir det jo 100% aktivitet. Redd for å ikke greie dette. Kan dere erfarne forklare meg? Anonymkode: 1b9f9...144
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Hvis du jobber noe og har planer om å forsiktig øke, så kan det være en del av aktivitetsplanen din. Forsiktig øking av jobb er ikke uvanlig. Noen ganger så lar man personen prøve å øke selv med kun nær kontakt med arbeidsgiver og Nav. Andre ganger tar man det igjennom et oppfølgingstiltak som kan bistå. Kommer an på hvor mye tid veileder har til den oppfølgingsdelen. Om man ser at det ikke går så bra som man trodde så er det lurt å koble på et oppfølgingstiltak som kan dokumentere hva som er prøvd, hva som går og hva som ikke går. Mtp videre avklaring. Anonymkode: d9a21...cd3
Taluno Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 Behandling er også aktivitet. Det å prøve seg i jobb, f.eks 40% er en del av aktivitetsplan. Aktivitetsplanen handler ikke om å fylle dagene med 7.5 timer konkret aktivtet/gjøremål. Og når du begynner jobbe litt, så vil de ikke sitte å se på timene du ikke jobber. De skjønner faktisk også at det å komme tilbake i jobb etter lang tids sykdom er beinhardt, pg at hvile og avslapning også er en del av behandlingen og tilfriskning.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #4 Skrevet 29. januar 2022 Taluno skrev (8 timer siden): Behandling er også aktivitet. Det å prøve seg i jobb, f.eks 40% er en del av aktivitetsplan. Aktivitetsplanen handler ikke om å fylle dagene med 7.5 timer konkret aktivtet/gjøremål. Og når du begynner jobbe litt, så vil de ikke sitte å se på timene du ikke jobber. De skjønner faktisk også at det å komme tilbake i jobb etter lang tids sykdom er beinhardt, pg at hvile og avslapning også er en del av behandlingen og tilfriskning. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis du jobber noe og har planer om å forsiktig øke, så kan det være en del av aktivitetsplanen din. Forsiktig øking av jobb er ikke uvanlig. Noen ganger så lar man personen prøve å øke selv med kun nær kontakt med arbeidsgiver og Nav. Andre ganger tar man det igjennom et oppfølgingstiltak som kan bistå. Kommer an på hvor mye tid veileder har til den oppfølgingsdelen. Om man ser at det ikke går så bra som man trodde så er det lurt å koble på et oppfølgingstiltak som kan dokumentere hva som er prøvd, hva som går og hva som ikke går. Mtp videre avklaring. Anonymkode: d9a21...cd3 Jeg har stresset så fælt med dette, og bekymret meg for at jeg skal slites halvt i hjel når den tid kommer. Dette beroliget meg, tusen takk!🙏🏼 Anonymkode: 1b9f9...144
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #5 Skrevet 29. januar 2022 Jeg har hatt AAP siden i høst. På aktivitetsplanen min stod utredning (ferdig i november) og behandling hos fastlege. Så hadde vi møte rett i overgangen sykmelding/AAP med lege, nav og arbeidsgiver. Frem til nå har jeg gjort ingenting utenom, og det er helt ok for Nav. Så skal jeg snart prøve meg litt i jobb igjen (min vanlige jobb), ca 10%. Ingenting utenom. Helt ok for Nav. Så skal keg forhåpentligvis øke jevnt og trutt til jeg er tilbake normalt. Nav sier AAP er den rette ytelsen for meg, men det er lite «arbeidsavklaring» inne i bildet egentlig - all den tid ting for meg ser ut til å gå seg til. Det var bare at jeg trengte litt mer tid enn 1 år på å bli frisk. Anonymkode: 1e3a5...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå