Gå til innhold

Ingrid Helena. Blir det for tungt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis Ingrid Alexandra går så klinger Ingrid Helena like bra. Synes du skal gå for det. Men personlig liker jeg Helena best. 

Anonymkode: 70b8d...97b

Skrevet

Synes det er veldig fint! 

Anonymkode: 911d9...4af

Skrevet

Kjenner både Ingrid Marie, Ingrid Sofie, Ingrid Tonette og så har vi jo Ingrid Alexandra. Synes Ingrid Helena klinger bra og var fint😊

Anonymkode: 92c80...b51

Skrevet

Det er -a-en til slutt i Helena som gjør dette litt tungt for meg. Det er lettere å si Helene enn Helena til slutt. Hvis jeg på død og liv skulle valgt to navn, ville jeg kalt barnet Ingrid Helene istedenfor Ingrid Helena.

Jeg har to fornavn selv. Akkurat like mange stavelser og akkurat samme tonefall og "trykk" som Ingrid Helena. Til daglig er fornavn nr 2 aldri i bruk, og er egentlig mest et irriterende påheng som alltid blir bemerket av kollegaer og andre bekjente i forbindelse med navneopprop og registreringer av ulikt slag: "Åh, heter du det?" 

Anonymkode: f33ea...7cc

• Liker 1
Skrevet

Ikke gå for dobbeltnavn. Det blir ikke brukt. Jeg har dobbeltnavn og får alltid spørsmålet «bruker du begge, eller bare ‘fornavn’?» i tillegg må jeg alltid presisere siste bokstav i mellomnavnet, i forslaget deres vil det ende opp med at folk sier/skriver «Ingrid HelenE» også må hun korrigere, det skal være «Ingrid HelenA» :filer:

Bare tull. Hun får ingen nytte av mellomnavn. Begge er fine, velg ett.

Anonymkode: ed2f4...295

Skrevet

Jeg synes Ingrid Helen er finere og lettere, bare droppe den ene bokstaven :) Eventuelt ha bindestrek

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 17.57):

Er veldig glad i begge navnene og vurderer begge. Vet at Ingrid er fryktelig vanlig men jeg klarer ikke å la det ødelegge sansen for navnet. Min bestemor het også det og jeg ønsker å oppkalle. Tenker også at Ingrid passer greit med et ekstra fornavn for å skille litt i tilfelle hun skulle havne på skole eller bhg med flere andre. Liker Helena veldig godt. Men blir det smør på flesk? 

Anonymkode: 82d76...222

Kjenner en Ingrid Helene. Syns a ending gjør det tyngre, men ikke dumt. Ganske fint. 

Anonymkode: d493e...a18

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 18.05):

Altfor mye :) men utrolig fine begge 2 :) hadde nok tatt et kortere fornavn :)

for eksempel

Ane Helena

Inger Helena

Sara Helena

Ingrid Marie

Ingrid Elise

Helena Marie

Helena Sofie

Ingrid Maren

Ingrid Elise

Ingrid Mari

Anonymkode: dabd5...02d

ingrid maren klang ikke i det hele tatt!

• Liker 2
Skrevet

Utrolig vakkert, men stødig!

Anonymkode: e4674...6a3

Skrevet

Veldig fint👍😊

Anonymkode: 256a3...33b

Skrevet
mjaus skrev (17 timer siden):

ingrid maren klang ikke i det hele tatt!

det synes jeg :)

Anonymkode: dabd5...02d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...