AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Babyen min har blitt veldig mobil siste tiden, han er vanvittig aktiv og kryper frem og tilbake konstant. Elsker å sitte. Men så er det dette med fall, han har falt tre ganger i dag, og det har vært mens jeg har hentet noe. Ingen skade skjedd og jeg passer selvsagt på når han kan falle mot skarpe kanter. Dette var midt på gulvet. Uansett det jeg lurer på er dette, skal man sitte konstant bak dem og ta i mot dem hvis de faller? Gjør dere det, viker ikke fra deres side? Leste et sted at det anbefales hjelm i blant på helsestasjonen. Bruker dere dette? Og hvor kjøpte dere det? Kanskje jeg spør dumt og jeg sitter nå bak han konstant. Men gjør dere andre det også? Anonymkode: cb23a...55e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Det var en kort periode jeg satt i nærheten og skyvde puter bakom for å ta av for fallet. Det var vel bare noen få uker mens hun holdt på å reise seg opp ved bordet. Ellers så sies det jo at de tåler veldig godt å falle fra egen høyde. Jeg har aldri hatt tenkt at vi burde ha hjelm, men vår var ganske rolig av seg. Er faktisk litt overraska over at helsestasjonen anbefaler det? Anonymkode: 18c8f...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 Jeg har tenkt på det å falle fra egen høyde som en del av læringsprosessen, og stod ikke bak og tok imot. Jeg satt på kantsikring på de skarpe hjørnene på stuebordet vårt da de begynte å reise seg. Særlig det ene barnet mitt hadde mye blåmerker og kuler i perioder, det andre var en mer forsiktig type. Det er veldig stor forskjell der også. Jeg kjenner et barn som brukte hjelm en liten periode, men da var det pga. en sykdom som gjorde at det kunne være reelt farlig for henne å dunke hode. Det konkluderte også barnelegen etter hvert med at det var mer hemmende for den motoriske utviklingen med den hjelmen (pga. tyngde/endret tyngdepunkt) enn det var en trygghet, så de sluttet å bruke den. Er virkelig anbefalt fra helsestasjonen, eller har du lest et sted at noen skriver at det er noen som har anbefalt det på helsestasjonen. Om det siste er tilfelle, kan det i så fall gjelde et av de få barna som har en medisinsk årsak til å unngå slag mot hodet? Jeg har vanskelig for å tro at helsestasjonen vil anbefale det for friske barn. Anonymkode: bd12d...1ae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå