Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere ganger de siste mnd opplevd at min leder har fått fortalt ting som jeg skal ha sagt/avtalt med en kollega. Problemet er bare at det er ting jeg ikke har sagt, og jeg fatter ikke hvorfor vedkommende påstår dette. Et eks; min kollega er sykemeldt og har sagt til leder at hun jobber litt hver dag. Så fikk ikke min leder tak i vedkommende (vi sitter på hjemmekontor) på noen dager. Da har min kollega sagt at jeg mente  det var greit at vedkommende jobbet hele dager, men færre dager. Vi har aldri pratet om dette. Dette er jo noe som skal avklares med vår leder, ikke meg. 

Kan noen si meg hva min kollega mener med dette? 

Heldigvis har jeg en grei leder som tror på meg, men jeg blir jo faktisk usikker selv på hva jeg faktisk har sagt som har blitt til dette svaret i min kollega sine ører. 

Anonymkode: d44d3...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kollegaen din lyver til sjefen din for å prøve å legge skylda over på deg for å redde sitt eget skinn. Det er tydelig her at hun har sagt at hun jobber "litt hver dag" når hun egentlig har skulket jobben, og håpet på at leder ikke legger merke til det på grunn av hjemmekontor. Leder skjønner sikkert det også.

Hadde bare sagt at du absolutt ikke har hørt noe fra henne og at det hun har sagt ikke stemmer. Også lar du heller leder ta seg av saken. 

Anonymkode: 605ab...dea

Skrevet

Hvis dette har skjedd flere ganger, så kan du også ta opp med leder at det er flere ganger kollegaen din har sagt at du har gjort ting som ikke er sant, og at du føler deg ukomfortabel med dette. Gi gjerne noen eksempler på ting hun har sagt. 

Jeg hadde vært forsiktig rundt henne, det er tydelig at hun ikke har noe problemer med å lyve for å få deg i trøbbel fremfor hennes selv. 

Anonymkode: 605ab...dea

Gjest Alterego666
Skrevet

Det er sjefen din som er vedkommendes leder? Da er det hans problem uansett hva han tror du har sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...