Gå til innhold

Spare penger på at begge bilene og forsikringene står på én av oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss og bilene blir felleseie. Vil vi spare på å ha begge bilene i feks mitt navn og mitt navn på begge forsikringene, eller blir det hipp som happ? Jeg har hatt bil og forsikring i mange år, men vi trenger en bil til når vi flytter.

Anonymkode: 79546...a50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok billigere å ha forsikringene på en person. Dere bør samtidig lage en hvis-det-blir-slutt-avtale. For den som bilene ikke har stått på kommer dårligere ut mtp framtidige forsikringsinnbetalinger.

Anonymkode: 86ec3...c06

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det blir nok billigere å ha forsikringene på en person. Dere bør samtidig lage en hvis-det-blir-slutt-avtale. For den som bilene ikke har stått på kommer dårligere ut mtp framtidige forsikringsinnbetalinger.

Anonymkode: 86ec3...c06

Ved skilsmisse eller samlivsbrudd kan man som regel dele bonusen. Én part får beholde den opparbeidete bonusen, mens den andre parten får tilbud om en ny forsikringsavtale med samme bonus. Husk å sjekke fristen for når dette tilbudet går ut, da mange selskap har tidsbegrensninger på dette tilbudet.

Anonymkode: d8b30...a68

Skrevet

Man har som utgangspunkt særeie. Så den bilen står på inn i ekteskapet, har den som særeie ut. 

Vi står som eiere 50-50. Forsikring står likevel på mannen da han hadde full bonus. Ved brudd vil jeg jo ha eid en bil i mange år, så vil komme ganske godt ut av det med bonus uansett. Og om man ikke får noe særlig går det vel opp i opp mot det man har spart. Så tross ektepakt var dette et forhold jeg ikke brydde meg med å regulere. 

Anonymkode: b9608...c60

Skrevet

Bil kan stå registrert på begge, som medeier.

Skrevet

Vi fikk det billigere slik.

Anonymkode: 89b9d...582

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...