Lunarstone Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Hei. Har noen blitt smittet med omikron etter kun én dose mrna her? Hvordan var forløpet?
Gjest Dævendøtte Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Lunarstone skrev (3 minutter siden): Hei. Har noen blitt smittet med omikron etter kun én dose mrna her? Hvordan var forløpet? Jeg har en i nær familie som hadde omikron på nyåret. 17 år og gutt. Null symptomer. Merket ingenting. Testet seg fordi en nærkontakt var smittet. Hadde det ikke vært for det, hadde han ikke merket at han hadde hatt omikron på noen som helst måte. Det er fire til i samme husstand, ingen andre ble smittet.
Lunarstone Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2022 Dævendøtte skrev (25 minutter siden): Jeg har en i nær familie som hadde omikron på nyåret. 17 år og gutt. Null symptomer. Merket ingenting. Testet seg fordi en nærkontakt var smittet. Hadde det ikke vært for det, hadde han ikke merket at han hadde hatt omikron på noen som helst måte. Det er fire til i samme husstand, ingen andre ble smittet. Kjekt å høre andres erfaring. 😊 Jeg er ikke langt unna dobbelt så gammel som denne gutten da😅 men ellers frisk og rask. Så jeg håper jo det skal gå bra.
Mamasitas Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 Lunarstone skrev (23 minutter siden): Kjekt å høre andres erfaring. 😊 Jeg er ikke langt unna dobbelt så gammel som denne gutten da😅 men ellers frisk og rask. Så jeg håper jo det skal gå bra. Når tok du første dose? August her.. spent.
Lunarstone Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2022 Mamasitas skrev (6 minutter siden): Når tok du første dose? August her.. spent. Jeg tok i slutten av desember. Spent her også.
Mamasitas Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 Lunarstone skrev (1 minutt siden): Jeg tok i slutten av desember. Spent her også. Du har sikkert bedre beskyttelse da, når det ikke er så lenge siden.
Lunarstone Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2022 Mamasitas skrev (6 minutter siden): Du har sikkert bedre beskyttelse da, når det ikke er så lenge siden. Mulig, men omikron er fortsatt en joker. Av det jeg finner kan det se ut som man kan oppnå ca 50% bedre beskyttelse mot sykehusinnleggelse enn uvaksinerte dersom man har en dose 🤔
Mamasitas Skrevet 28. januar 2022 #8 Skrevet 28. januar 2022 Lunarstone skrev (1 time siden): Mulig, men omikron er fortsatt en joker. Av det jeg finner kan det se ut som man kan oppnå ca 50% bedre beskyttelse mot sykehusinnleggelse enn uvaksinerte dersom man har en dose 🤔 Ja, men virkningen/beskyttelsen avtar etterhvert som tiden går slik jeg forstår?
Lunarstone Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #9 Skrevet 28. januar 2022 Mamasitas skrev (9 minutter siden): Ja, men virkningen/beskyttelsen avtar etterhvert som tiden går slik jeg forstår? Antistoffene synker ihvertfall. Pluss at de ikke matcher med omicron. Men B-cellene kan vare mye lengre. Problemet er at vi vet ikke hvor lenge eller hvor robust, spesielt etter en enkelt dose.
Prelunia Skrevet 29. januar 2022 #10 Skrevet 29. januar 2022 Tok første dose for en uke siden , og fikk korona nå.. Har vondt i hodet, og kjenner det litt I halsen. Hadde kunnet gått på jobb og fungert som vanlig egentlig. Var vanlig forkjølet for en måned siden, og det var mye verre.. 1
Cuddlegirl Skrevet 29. januar 2022 #11 Skrevet 29. januar 2022 Har ikke tatt noen doser og har korona nå er 28 år. Litt vondt i hode bare, og vondt i halsen. 1
Elumi Skrevet 29. januar 2022 #12 Skrevet 29. januar 2022 1 dose 3 måneder før jeg fikk Delta. Lav feber i 2 døgn, omtrent ikke behov for paracet. Hodepine, litt kroppsmerter og sykdomsfølelse. Litt som en kraftig forkjølelse, har vært dårligere av forkjølelser før. 1
meg:) Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er ikke vaksinert og har corona nå, er 44 år og i helt grei form (på mosjonist-nivå og ingen underliggende sykdommer utover migrene): Tirsdag: positiv Onsdag: begynnende muskelverk og feber fra rundt 16.00. Feber gjennom hele natta, kjente "immunsoldatene" virkelig satte inn støtet Torsdag (i dag): Skiftet på sengen etter nattens svettetokter. Litt hodepine som ved dehydrert. Jeg har ikke forkjølelse, sår hals, hodepine, tungpust, utmattet osv. Mitt eneste symptom var feberen, men kan jo komme noe mer. Kjenner jeg er litt sliten etter feber men har satt på vask, rydda og ser på TV. Mulig det kommer noe mer for har jo bare vært syk i 24 timer men foreløpig kjenner jeg meg helt grei. Jeg jobber som lærer og utsatt for mye smitte hele tiden så immunforsvaret er ikke "utrent", og har jobbet med positive flere ganger uten å få det. Jeg ble smittet av egne barn som er tett på meg hjemme. Passer på å få i meg D og K vitamin, da jeg ikke kan ta vaksinen, for å holde immunforsvaret litt i sjakk. 1
Anbefalte innlegg