Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var vanskelig å formulere overskriften kort og presist 😅 Føler meg helt lost på dette, er vanligvis gjennomsnittlig god i matte. Får skylde på gravidhormoner eller noe. 

Vi har to barn fra før, ett av hver kjønn. Nr 3 som er på vei skal vi ikke vite kjønn på. I nærmiljøet er det ca 6 gutter og 1 jente. 3 som ikke vet kjønn. 

Er det større sjans for at vi får en jente når det er så mange gutter i kullet, eller er det 50/50 uansett? 🙊

Anonymkode: 95f06...f5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det var vanskelig å formulere overskriften kort og presist 😅 Føler meg helt lost på dette, er vanligvis gjennomsnittlig god i matte. Får skylde på gravidhormoner eller noe. 

Vi har to barn fra før, ett av hver kjønn. Nr 3 som er på vei skal vi ikke vite kjønn på. I nærmiljøet er det ca 6 gutter og 1 jente. 3 som ikke vet kjønn. 

Er det større sjans for at vi får en jente når det er så mange gutter i kullet, eller er det 50/50 uansett? 🙊

Det er alltid størst sjans for gutt

Anonymkode: 2a2dc...7f5

Skrevet

Overskrifta ble jo enda dårligere når jeg skriver "samme" to ganger 😳 mener jo "når mange i samme kull er samme kjønn" 

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er alltid størst sjans for gutt

Anonymkode: 2a2dc...7f5

Det er minimal forskjell på de prosentene har jeg lest. 😊

Ts

Skrevet

"Kullet" er jo 100% av alle barn som fødes uansett, og sjansene er 51,ett-eller-annet for gutt, og ca 49% sjanse for jente. 

Hvis du tenker Norge i løpet av et år som ett kull, fødes det ca 53 000 barn i året. 1 til 6 i ditt nærmiljøer ikke statistisk signifikant :)

Anonymkode: 12dfb...e2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

"Kullet" er jo 100% av alle barn som fødes uansett, og sjansene er 51,ett-eller-annet for gutt, og ca 49% sjanse for jente. 

Hvis du tenker Norge i løpet av et år som ett kull, fødes det ca 53 000 barn i året. 1 til 6 i ditt nærmiljøer ikke statistisk signifikant :)

Anonymkode: 12dfb...e2e

Takk! Ts 😊

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det ha noen som helst innvirking på din graviditet hvordan kjønnsfordelingen i nabolaget er?

• Liker 14
Skrevet

50% sjanse ja.

Anonymkode: da862...7b6

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (6 minutter siden):

Hvorfor i all verden skulle det ha noen som helst innvirking på din graviditet hvordan kjønnsfordelingen i nabolaget er?

Hyggelig at du skal være spydig når jeg stille spørsmålet på en måte som  tydelig viser at jeg føler meg rimelig teit som stiller det 😊 Det er slike svar som gir kvinneguiden dårlig rykte.

Ikke ofte jeg har "turt" å stille spørsmål, fordi jeg tenker jeg får frekke svar. Var riktig tenkt av meg det hvertfall! God helg til deg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, at det blir mange av samme kjønn i et nabolag handler bare om tilfeldigheter :) Det er lett å tenke f.eks. at nå er det så mange jenter rundt oss at nå må det komme en gutt, men det fungerer ikke sånn i praksis. Man starter på nytt på i hvert svangerskap med ca. 50/50 (med bittelitt større sjanse for gutt). På samme måte som at det er ikke lavere sjanse for å trille en 6'er i Ludo selv om alle før deg i en runde har fått 6'ere. Ja, det kjennes gjerne sånn, men det er psykologisk, og det er feil.  

Anonymkode: 94f8a...918

Skrevet

Kjønnet bestemmes av mannen din  og dermed om han produserer mange sædceller dom jenter eller gutter. Derfor har noen familier kun sønner  som igjen får kun sønner. 

Anonymkode: 895fa...6fa

Skrevet

På hvilken måte tenker du at kjønnet til naboenes barn skal kunne påvirke kjønnet på ditt barn? 

Anonymkode: cdef1...ff5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte tenker du at kjønnet til naboenes barn skal kunne påvirke kjønnet på ditt barn? 

Anonymkode: cdef1...ff5

Hun har vel pult rundt i nabolaget da...😂 

Anonymkode: 8c089...c54

• Liker 1
Skrevet

Vi var 6 stykker på jobb som fikk 5 gutter, den eneste som fikk jente hadde vært sykmeldt så vi konkluderte med at det måtte være noe i vannet på jobben😂 men nei, er ikke større sjangs for å få gutt fordi nabolaget ditt har mange guttebarn for tiden :) 

Anonymkode: 6550f...179

Skrevet

🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: d8464...12a

Skrevet

Er det så viktig for deg å få jente om du har en av hver? Tipper du har to gutter og ønsker jente. 

Anonymkode: d8464...12a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...