Gå til innhold

«Stesønn» dritsur fordi jeg unner meg takeaway etter jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sønnen min bor normalt sammen, barnet er hos meg 50% og 50% hos barnefar. Nå driver kjæresten og pusser opp hjemme og i den forbindelse er barnet hans og han her. Jeg bor alene hovedsakelig fordi jeg trives best alene og ikke orker å komplisere livet mitt ytterligere. 

Barnet mitt, som er i barnehagealder, er her annenhver uke. De ukene barnet er hos far, slik som denne uka, unner jeg meg litt mer egentid. Jeg har f.eks muligheten til frisørtimer, bokklubb og trening på kveldene. Jeg unner meg også takeaway og Netflix, når barnet ikke er her. Min kjæreste sin sønn, liker dette dårlig. Han vil helst ha TV-en for seg selv, og spiser jeg noe forventer han oppvartning på lik linje. Han er 19 år og bor enda hjemme, bidrar med absolutt ingenting, selvom han er hjemme på heltid og ikke jobber. Greit nok at kjæresten holder på slik, men jeg orker ikke å varte opp den slasken! I dag unner jeg meg en takeaway etter en kort dag på jobb, og nå sitter han og krever det samme. 

Kjenner jeg gruer meg til i morgen, da har jeg venninner på ost og vin her? Jeg orker ikke å ha han i huset når jeg har gjester. Er det ok å be han dra ett annet sted når jeg har gjester? Kjæresten er uansett på jobb i helga. 

Anonymkode: a487b...af9

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel i så fall kjæresten din som får holde han med mat. Be han ringe faren sin. Og TVen er din. Har ikke 19-åringen en mor å dra til? Eller kompiser å besøke en lørdagskveld? 

Anonymkode: 73e18...ac0

• Liker 37
Skrevet

Haha, 19? Skal han ha take away får han bestille det sjøl eller spørre faren sin om penger.

Anonymkode: 34e66...f3b

• Liker 29
Skrevet

19 år! Da er det på tide å sparke han ut av huset.

Anonymkode: 4f1f9...d79

• Liker 9
Skrevet

Du får bare si tydelig at de ukene du ikke har eget barn der så lever du litt annerledes. Han og faren får selv ordne seg mat den uka, hver for seg eller sammen. Ta gjerne samtalen når begge to er der, så de vet at de må ta ansvar. 

Anonymkode: a94c2...18a

• Liker 8
Skrevet

For en umoden drittvalp av en pappagutt... 

Anonymkode: ad88b...7ef

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo be han spørre faren sin. Eller spørre faren selv. Er dårlig gjort å bare bestille til seg selv, uten å la han få mulighet til å høre om faren betaler for han. Jeg hadde syns der var merkelig å kose meg med noe mens han satt ved siden av uten mat. Hadde du vært meg så hadde jeg kjøpt en stor pizza og delt med han. Det er ikke slik du får et godt forhold til din stesønn. 

Hvis du har vist om at de skal bo hos deg før venninnekvelden, så syns jeg det er rart du ikke allerede har avtalt at du må ha huset alene den kvelden. Folk kan ikke lese dine tanker. 

• Liker 38
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner at det er en omstilling for deg dette her. Men du har sagt ja og da er en litt passiv-aggressiv holdning til gjestene dine utrolig barnslig. 
Jeg hadde aldri bestilt mat kun til meg selv uten å tilby gjestene også. Det er bare ufint! Du kan ikke leve et egoliv når du har invitert gjester i hus. Da burde du sagt nei til besøk om det er svært vanskelig for deg å være litt trivelig og gjestmild 

Anonymkode: e2d40...187

Helt enig! Og 19 er ikke så gammelt. Veldig mange går forsatt på vgs når de er 19 år

Anonymkode: 53ce8...680

• Liker 24
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner at det er en omstilling for deg dette her. Men du har sagt ja og da er en litt passiv-aggressiv holdning til gjestene dine utrolig barnslig. 
Jeg hadde aldri bestilt mat kun til meg selv uten å tilby gjestene også. Det er bare ufint! Du kan ikke leve et egoliv når du har invitert gjester i hus. Da burde du sagt nei til besøk om det er svært vanskelig for deg å være litt trivelig og gjestmild 

Støtter denne her. Hva i alle dager ts? Man tar ikke med seg digg mat hjem og sitter og spiser det foran noen uten å dele! Alderen hans er irrelevant, om det var din mor, en nabo, en asylsøker, det hadde vært rart uansett. Er du veldig fattig? Hvis ikke, kjøp en porsjon ekstra, herregud.

Anonymkode: 69a0e...625

• Liker 46
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig! Og 19 er ikke så gammelt. Veldig mange går forsatt på vgs når de er 19 år

Anonymkode: 53ce8...680

Hadde spurt gjestene mine om de også ville ha mat - enten de var 7, 19, 31 eller 79 år 😊 
TS høres litt sær og vanskelig ut, spør du meg 

• Liker 31
Skrevet

Jeg blir flau av å lese innlegget ditt,ts. Er du så usympatisk mot all ungdom i din nærhet eller bare sønnen til kjæresten din?

Anonymkode: e050f...ba7

• Liker 13
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Han er 19 år og bor enda hjemme, bidrar med absolutt ingenting, selvom han er hjemme på heltid og ikke jobber.

Be han om å bidra hjemme med rydding eller andre ting, så bidrar du med take-away.

Man må gi og ta. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er det ok å be han dra ett annet sted når jeg har gjester?

Nei, det er det ikke.

Men du må sette krav til ham, så lenge han bor i ditt hus, gjelder dine regler.

Skrevet
Dævendøtte skrev (1 minutt siden):

Be han om å bidra hjemme med rydding eller andre ting, så bidrar du med take-away.

Man må gi og ta. 

Ber du dine gjester om å rydde og gjøre andre ting for å få mat?? 

• Liker 6
Skrevet

Tittelen på tråden er forresten ganske misvisende. Hvorfor er han "stesønn", ikke stesønn? Og han er vel ikke sur fordi du unner deg take away, han er sur for at du ikke deler. 

Anonymkode: 69a0e...625

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ber du dine gjester om å rydde og gjøre andre ting for å få mat?? 

Ser ikke på bonusbarna mine som gjester. 

Mine bonusbarn får beskjed om å rydde opp etter seg, bidra i hjemmet og de får også take-away. 

Hadde de vært 19 år og noen slasker, hadde de pent måtte lage maten sin selv. Og rydde opp etter seg. 

Skrevet

er det ikke litt spesielt å sitte å trøkke i seg take away uten å tilby han mat?  Det er jo svært usosial oppførsel! 

Det hadde vært helt unaturlig for meg. Da hadde jeg ringt han og spurt om han også vil ha. 

• Liker 17
Skrevet
Dævendøtte skrev (1 minutt siden):

Ser ikke på bonusbarna mine som gjester. 

Mine bonusbarn får beskjed om å rydde opp etter seg, bidra i hjemmet og de får også take-away. 

Hadde de vært 19 år og noen slasker, hadde de pent måtte lage maten sin selv. Og rydde opp etter seg. 

Han bor ikke hos henne. Han er gjest. 
Hadde han bodd der ville jeg vært enig, men det gjør han ikke. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...