AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Har noen positive historier å dele? jeg og samboer har over en mill i inkassogjeld, har tatt kontakt med gjeldsrådgiver for hjelp. Det meste her er renter, er det slik at gjeldsrådgiver kan forhandle ned renter? Eller har noen klart det på egen hånd? Anonymkode: 2fb0e...196
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Ingen som har positive historier å dele? Anonymkode: 2fb0e...196
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 Prøver igjen, ingen som har klart å forhandle ned gjeld, ved hjelp av gjeldsrådgiver eller alene? Anonymkode: 2fb0e...196
Traktor Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøver igjen, ingen som har klart å forhandle ned gjeld, ved hjelp av gjeldsrådgiver eller alene? Anonymkode: 2fb0e...196 Slutt å mase! 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Skrevet 28. januar 2022 Dere kan nok søke namsmannen om gjeldsordning. Men det betyr at dere må leve ekstremt nøkternt og betale alt overskudd utenom livsoppholdet inn i gjeldsordningen. De vil nok stoppe rentene imens . Anonymkode: 60e0f...8ba
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 Det er fortsatt dere som skal/bør/må gjøre jobben. En gjeldsrådgiver hjeper med æ få oversikt, og hvor/hvordan hendvende deg videre. Anonymkode: 4655b...0db
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 Jeg har gjort det, men hadde ikke så mye i gjeld. Jeg gjorde egentlig det meste selv, da fikk jeg samtidig innsikt. Så skrev jeg til alle inkassofirmaene om at jeg jobbet med å få oversikt og om de kunne gi meg så lang utsettelse de kunne gi, eller dele opp så mye de kunne. Så jobbet jeg, hele tiden. Satte av alt jeg hadde til overs og levde utrolig sparsommelig. På et par år fikk jeg nedbetalt hele skiten, og fikk kommet i gang med utdanning, som har gitt meg bedre økonomi på sikt. Viktig at man følger opp videre, jeg betalte alt når det da kom ny regning i posten. Nyttet ikke å la posten ligge, ta den inn, åpne den og få regningen inn i en oversikt. Det er sykt kjipt, men dere er to og kan få det til sammen om dere står på! Anonymkode: af57e...f20 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #8 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har noen positive historier å dele? jeg og samboer har over en mill i inkassogjeld, har tatt kontakt med gjeldsrådgiver for hjelp. Det meste her er renter, er det slik at gjeldsrådgiver kan forhandle ned renter? Eller har noen klart det på egen hånd? Anonymkode: 2fb0e...196 Hvordan har dere klart det? Jeg hadde inkasso på et stuebord til 8000 en gang. Løste det med å ta opp et lån og betale hele dritten en gang for alle. Men over en mill??????? Nei så langt kom ikke jeg, jeg stoppet å handle når jeg allerede hadde problem! Anonymkode: 7ecd4...40d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #9 Skrevet 29. januar 2022 1 mill i innkassogjeld? Det var veldig mye gjeld, som i tillegg er gått til inkasso. Selg det som selges kan for å få betalt ned så mye som mulig så fort som mulig. Om dere har verdier vil vel det bli tvangssolgt om ikke lenge uansett. Kjip situasjon 😲 Anonymkode: 8933f...a32
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #10 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det meste her er renter, er det slik at gjeldsrådgiver kan forhandle ned renter? Eller har noen klart det på egen hånd? Gjeldsrådgiver på nav? Ja, gjeldsrådgiver kan prøve å forhandle ned renter, men de fleste inkassoselskapene nekter å gå med på det. Bank Norwegian og Lindorff er de verste, så har du noe der kan du glemme det. Jeg tror at hvis dere ikke eier noe dere kan selge (hus, hytte osv) eller har en rik onkel så er eneste løsning å søke om gjeldsordning. Anonymkode: c5b0c...1e6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #11 Skrevet 29. januar 2022 a) søk om gjeldsordning (leve sparsommelig i fem år, så gjeldsfrie) eller b) søk om deltagelse på Luksusfellen på tv (gode forhandlere, får ofte strøket en del av gjelden) Anonymkode: dcf78...c8c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #12 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Prøver igjen, ingen som har klart å forhandle ned gjeld, ved hjelp av gjeldsrådgiver eller alene? Anonymkode: 2fb0e...196 Først maser du flere ganger og når folk tar seg tid til å svare så gidder du ikke å respondere. Anonymkode: 3692b...587
Traktor Skrevet 29. januar 2022 #13 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hadde inkasso på et stuebord til 8000 en gang. Løste det med å ta opp et lån og betale hele dritten en gang for alle. En gang for alle? Du utsatte jo bare problemet ved å ta opp et nytt lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå