Gå til innhold

Isolert besøke isolert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 12 åring med påvist korona. Og så har vi bestevenninnen med påvist korona på henne og hele familien.

Nå har de invitert min bort for at jentene kan være sammen og jeg synes det er greit? Tror jeg. Elsker er jeg helt på jordet?

De er jo smittet begge to og i god form sånn sett. Vi her hjemme blir jo ikke noe mer utsatt fordi om hun besøker sin smittede venninne?  

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er å bryte isolasjonsplikten. Isolerte skal holde seg hjemme og ikke få besøk.

Skrevet

Barn i isolasjon har lov til å gå ut. Ville absolutt latt dem møtes. 

• Liker 3
Skrevet

Ser ingen problemer med det når det faktisk ikke er noen smittefare. Det er smittefaren som er grunnen til at man skal isolere seg og her finnes den ikke.

• Liker 3
Skrevet

Det hadde jeg sagt ja til. Det får være måte på hvor firkantet man skal tolke reglene. Her øker jo ingen smittefare for noen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lot henne gå bort. Det er rett over veien her, ingen andre ute og hun gikk med munnbind og hansker. Jentene hadde det kjempekoselig og hadde godt av å treffes etter å ha vært isolert i flere dager. 

• Liker 3
Skrevet
Typecast skrev (44 minutter siden):

Jeg lot henne gå bort. Det er rett over veien her, ingen andre ute og hun gikk med munnbind og hansker. Jentene hadde det kjempekoselig og hadde godt av å treffes etter å ha vært isolert i flere dager. 

Flott signal du sender ut til din datter da. Isolasjonsreglene er tydelige, og dere har nettopp brutt dem. 

Skrevet

Registrerer din mening.

Vi har ikke utsatt noen for noe som helst med dette så jeg har ingen problemer med signalet som eventuelt er sendt her. 

Skrevet

Synes det var en god idé 😊 

• Opprett ny...