AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Del Skrevet 28. januar 2022 Hei! For en stund tilbake siden sluttet jeg å snuse etter å ha vært avhengig i nesten 10 år. Jeg har minst lagt på meg 10 kg og ikke klart å få motivasjon til å få bort kg før nå. Var altfor snill mot meg selv etter jeg klarte å slutte å snuse. Ble både sjokolade, masse god mat og snacks istede for den snusen.. Huff! 🥴☹️ Så mitt spørsmål er hvor mye gikk dere opp i vekt etter snus/røykeslutt? Gikk dere raskt ned igjen når dere bestemte dere for det? Anonymkode: 38efa...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 28. januar 2022 #2 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg gikk opp 10 kilo da jeg sluttet å røyke. Jeg har i løpet av 2021 gått ned igjen disse kiloene, synes det var vanskeligere nå enn før men vet ikke om det skyldes røykeslutt eller alderen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg har ikke selv gått opp så mangen kg etter røykeslutt, men matlysten blir jo bedre så det er det nok mange som gjør. Hvor gammel er du? Tenker iforhold til forbrenning. Onkelen min veide ganske mye, på et år gikk han ned 18kg, kun ved å gå hjem og til jobb. Ca 3km i greit tempo. Han spiste fortsatt like mye som før, og gjerne også flere sjokoladeplater i uka. Jeg tenker at man ikke skal overtenke det å gå ned i vekt, for da mister man litt motivasjon. Det å trene passer heller ikke for alle, og det er ikke et must å trene masse for å gå ned. 70% av vektnedgang handler om mat. Usunn mat har ofte mest kalorier, og det gjør deg mindre mett i lengden, litt sunnere mat derimot holder energinivået oppe og er mindre kalorier (som regel). Jeg ville gått inn på lifesum appen, skrevet opp absolutt ALT du spiser de neste dagene, for da får du se ca hvor mye kalorier du får i deg om dagen. Viktig at du tar med hver minste lille ting du får i deg, for peanøtter for eksempel har mye kalorier selvom man ikke tenker over det. Når du ser hvor mye du spiser om dagen, så er den enkleste regelen at man skal plusse eller minus 500 kalorier for å gå ned/opp i vekt. Det funker kanskje ikke for alle, men det kan funke for mange. Spiser du ca 2000 kcal dagen så ville jeg spist 1500kcal dagen i en periode, så lenge man får i seg NOK. For man skal absolutt ikke sulte. Magesekken krymper eller utvider seg litt med tiden, så det å gå bittelitt sulten iblandt trenger ikke være noe negativt. Regelmessig og små måltider er også bedre enn 2 store om dagen, da blir energinivået spredt litt utover dagen. Kan hende du har tenkt på alt dette før, men tenkte å gi noen tips til hvordan jeg gikk ned og opp iallefall. Jeg har motsatt problem, jeg sliter veldig med å gå opp og jeg har alltid spist mye og vært veldig undervektig iforhold til BMI. Det eneste som funker her var å øke med 500kcal selvom jeg blr helt stappmett🥵Klarte på 4 mnd å gå opp ca 8kg, og har holdt meg der siden ca. Jeg veide 50kg og var 175cm, noe som er ganske tynt.. og ikke så kult heller 😕 Ikke overtenk det så mye, prøv å spise variert så du ikke blir gal av kun sunn mat, eller kun usunn mat. Et variert kosthold er mer enn nok! Heier på deg! Anonymkode: 2bb17...216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå