AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Jeg var kun vikar, men uten å gå for mye inn på sykdommen, så kan jeg si at jeg ble sengeliggende i nesten 2 måneder pga noe ganske alvorlig. Dette gikk utover mange vakter. Før det hadde jeg hatt noe sykedager pga barn som blir sendt hjem pga forkjølelsesymptomer i disse tider og noe selv. Men det ble for mye fravær til slutt synes sjefene, jeg respekterte at de ikke ville bruke meg lengre som vikar. Det et nå en måned siden, jeg er frisk igjen og lei meg for å ikke ha jobb. For noen dager siden tok jeg er sjanse, og sendte en melding til sjefen hvor jeg veldig pent spurte om en ny sjanse siden de hadde sagt at selve jobben jeg gjorde var bra. Jeg skrev jeg savnet dem alle og at jeg trivdes veldig godt der. Jeg fikk aldri noe svar, jeg tok det som et nei da. Så ringte sjefen i dag og jeg ble så glad, jeg trodde kanskje det var et håp. Men nei, sjefen ringte kun ang en nøkkel jeg måtte levere. Jeg følte sjefen kunne sagt noe om den meldingen jeg sendte, og er lei meg. Jeg vil legge til at sjefen liker at vi sender melding da han ofte er litt opptatt. Jeg er lei meg, og søker jobber som bare det. Men uten å kunne bruke disse som referanse, så ser det dårlig ut. De vil felle meg ved å si at jeg har hatt mye fravær. Det er ikke typisk meg, selvom dessverre denne plassen har fått det inntrykket. Jeg ville bare få dette ut, fordi alt rakner rundt meg uten en ordentlig inntekt. Jeg synes livet er vanskelig nå. Anonymkode: 8aad1...2d9
Outlander Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 De har ikke lov å si deg opp på grunn av sykdom! 14
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 For en dritsjef! Der vil du ikke jobbe uansett. God bedring 💐 Anonymkode: 10ca6...103 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 Outlander skrev (Akkurat nå): De har ikke lov å si deg opp på grunn av sykdom! Jeg var aldri fast ansatt. Jeg er på en måte ikke sagt opp, men de sa de ikke ønsket å bruke meg mer som vikar. Da bare gir de meg ikke flere vakter. Så går da vikar kontrakten min ut om ikke så lenge ( den skrives 1 år om gangen ), så da er de liksom helt kvitt meg når den ikke fornyes. Sånn er det dessverre 😕 Anonymkode: 8aad1...2d9 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For en dritsjef! Der vil du ikke jobbe uansett. God bedring 💐 Anonymkode: 10ca6...103 Takk for det ❤ Anonymkode: 8aad1...2d9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 Vet ikke helt hva du forventer av svar. Det er tydelig at arbeidsgiver ikke har noe tillit til deg da de velger å ikke svare på mail og ringer for å få tilbakelevert nøklene. Hvor lenge var du ansatt, hvor ofte var du eller ditt barn syk i denne perioden, hadde du sykemelding når du var syk i de to månedene? Hvorfor skulle arbeidsgiver gi deg en sjanse til, hva er sannsynligheten for at du ikke blir langtudssyk igjen? Anonymkode: 84e02...128 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 Dessverre er stort sykefravær en enorm belastning på små bedrifter, og av erfaring ser jeg at lang sykemelding iftecer gjentagende. Så hadde nok også droppet å fornye vikariatet dit. Kan jo også være at du ikke var så fantastisk flink som du tror. Det siste er at den meldingen du sendte er jo bare pinlig. Skjønner at den aldri ble kommentert. Anonymkode: ce1a0...11c 11
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #8 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke helt hva du forventer av svar. Det er tydelig at arbeidsgiver ikke har noe tillit til deg da de velger å ikke svare på mail og ringer for å få tilbakelevert nøklene. Hvor lenge var du ansatt, hvor ofte var du eller ditt barn syk i denne perioden, hadde du sykemelding når du var syk i de to månedene? Hvorfor skulle arbeidsgiver gi deg en sjanse til, hva er sannsynligheten for at du ikke blir langtudssyk igjen? Anonymkode: 84e02...128 Hva slags svar er dette? Alle kan bli syke, vet du Anonymkode: 10ca6...103 10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #9 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags svar er dette? Alle kan bli syke, vet du Anonymkode: 10ca6...103 Det er så. Men om man er vikar, så er det tydelig at man trenger noen som kan stille opp, ikke noen som er syke "hele tiden". Er gjerne folk som ikke vet hvordan det er å drive firma som ikke forstår hvor vanskelig det kan være med syke ansatte og syke vikarer. Det koster penger! Greit at man har rettigheter, men det hjelper lite om firmaet går konkurs. Anonymkode: 72a9a...f82 17
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #10 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke helt hva du forventer av svar. Det er tydelig at arbeidsgiver ikke har noe tillit til deg da de velger å ikke svare på mail og ringer for å få tilbakelevert nøklene. Hvor lenge var du ansatt, hvor ofte var du eller ditt barn syk i denne perioden, hadde du sykemelding når du var syk i de to månedene? Hvorfor skulle arbeidsgiver gi deg en sjanse til, hva er sannsynligheten for at du ikke blir langtudssyk igjen? Anonymkode: 84e02...128 Jeg kan ikke evt skjønne hvorfor arbeidsgiver ikke har tillit, jeg har ikke gjort noe for at den ikke skal være der. Men de er strenge på nøklene, det er en brikke som man skriver under på å få ut. Jeg har ikke levert den fordi jeg håpet på en ny sjanse skal jeg være ærlig. For jeg har fått høre så mange ganger av flere der at jeg gjør en helt super jobb. Jeg hadde sykemelding for den tiden jeg var syk ja. Har ellers ikke hatt så mye fravær, men alt var så tett oppå hverandre hvis du skjønner. Jeg ville bare lufte tanker her jeg, ingen spesielle svar jeg er ute etter. Jeg respekterer også at sjefen ikke vil gi meg en sjanse til, men det hadde jo vært fint med et svar på det da. Føler meg liten når sjefen ikke en gang gidder å svare på det. Jeg kunne ikke noe for at jeg ble så syk som jeg gjorde. Anonymkode: 8aad1...2d9 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #11 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er så. Men om man er vikar, så er det tydelig at man trenger noen som kan stille opp, ikke noen som er syke "hele tiden". Er gjerne folk som ikke vet hvordan det er å drive firma som ikke forstår hvor vanskelig det kan være med syke ansatte og syke vikarer. Det koster penger! Greit at man har rettigheter, men det hjelper lite om firmaet går konkurs. Anonymkode: 72a9a...f82 Jeg jobbet ikke i et firma, jeg jobbet i kommunen. Anonymkode: 8aad1...2d9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #12 Skrevet 28. januar 2022 Jeg skjønner godt du er skuffet, skikkelig dårlig behandling av leder. Det er normal folkeskikk å svare på en slik mld. Nå kjenner jeg ikke konteksten, men på generelt grunnlag er det mange ledere i kommunen (uten formell lederkompetanse) som dessverre ikke vet hva ok personalbehandling vil si. Anonymkode: 2cd51...10b 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #13 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dessverre er stort sykefravær en enorm belastning på små bedrifter, og av erfaring ser jeg at lang sykemelding iftecer gjentagende. Så hadde nok også droppet å fornye vikariatet dit. Kan jo også være at du ikke var så fantastisk flink som du tror. Det siste er at den meldingen du sendte er jo bare pinlig. Skjønner at den aldri ble kommentert. Anonymkode: ce1a0...11c Hvorfor er den pinlig? Jeg tenkte det var bedre å forsøke, og jeg viser jo da at jeg virkelig ønsker den jobben. Jeg skrev ikke en lang avhandling eller ba på mine knær. Jeg bare spurte på en hyggelig måte om det var en mulighet for å få en ny sjanse, at jeg savnet dem alle sammen ( jeg var godt likt av kollegaer og jeg likte dem ), og at jeg trivdes veldig i jobben. Det er vel ikke pinlig å skrive det vel. Og uansett hvor dumt andre evt mener det er, er det folkeskikk å svare folk da. Et enkelt beklager hadde vært nok for meg. Anonymkode: 8aad1...2d9 19
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #14 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er den pinlig? Jeg tenkte det var bedre å forsøke, og jeg viser jo da at jeg virkelig ønsker den jobben. Jeg skrev ikke en lang avhandling eller ba på mine knær. Jeg bare spurte på en hyggelig måte om det var en mulighet for å få en ny sjanse, at jeg savnet dem alle sammen ( jeg var godt likt av kollegaer og jeg likte dem ), og at jeg trivdes veldig i jobben. Det er vel ikke pinlig å skrive det vel. Og uansett hvor dumt andre evt mener det er, er det folkeskikk å svare folk da. Et enkelt beklager hadde vært nok for meg. Anonymkode: 8aad1...2d9 Fordi meldinger er enkel komunikasjon firbeholdt privatlivet. Vil du oppfattes seriøs burde du sendt mail og bedt om et møte. Anonymkode: ce1a0...11c 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #15 Skrevet 28. januar 2022 Hvis det ikke er snakk om en liten bedrift men en kommunal jobb så tenker jeg det er ekstra ille. Det fraværet ditt, den arbeidsmoral og holdning må være temmelig under par når selv kommunen ikke ønsker å ha deg tilbake. Ikke som ringevikar engang. Anonymkode: 84e02...128 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #16 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi meldinger er enkel komunikasjon firbeholdt privatlivet. Vil du oppfattes seriøs burde du sendt mail og bedt om et møte. Anonymkode: ce1a0...11c Sjefen har sagt at han ønsker det meste på meldinger, uansett hva det er med mindre det er akutt. Derfor sender jeg en melding. Jeg kunne ha gjort det siste du sa der, men igjen så vet jeg at det bare hadde vært stress for sjefen og skulle sette opp et møte med meg. Han har så mye å gjøre sier han at han løper rundt, og da er vel ikke et møte med meg det han har mest lyst på. Og uansett, så gjentar jeg og sier at det er folkeskikk og faktisk svare folk. Anonymkode: 8aad1...2d9 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #17 Skrevet 28. januar 2022 Dette er ikke noens feil. Jeg tror det rett og slett handler om at lederen i kommunen ikke lenger så noe poeng i å ha en vikar som pga eget sykefravær ikke kunne dekke opp for avdelingens sykefravær... Anonymkode: 0408f...8f2 15
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #18 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): For en dritsjef! Der vil du ikke jobbe uansett. God bedring 💐 Anonymkode: 10ca6...103 Leder kunne godt ha respondert på mailen, men utover det så skjønner jeg faktisk godt at bedriften ikke kan forholde seg til vikarer/ringehjelp som ikke kan møte når det trengs, selv hvor urettferdig det kan føles. Hele poenget med folk i slike stillinger er at de kan steppe inn på kort varsel. Er dette i tillegg en jobb hvor tilgangen på arbeidskraft er grei, så er det ikke rart at bedriften velger vekk de med høyt sykefravær. Anonymkode: 310d9...9cc 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #19 Skrevet 28. januar 2022 Kan du ikke høre om de vil være referanse for deg likevel? Det er ikke lov til å spørre om sykefravær når man ringer referanser. Anonymkode: 7607d...bc6 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #20 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det ikke er snakk om en liten bedrift men en kommunal jobb så tenker jeg det er ekstra ille. Det fraværet ditt, den arbeidsmoral og holdning må være temmelig under par når selv kommunen ikke ønsker å ha deg tilbake. Ikke som ringevikar engang. Anonymkode: 84e02...128 Det der var ikke hyggelig sagt, du kjenner jo ikke meg. Jeg er den vikaren som stillte mest opp for jobben før jeg ble syk. Jeg var jo bare ringevikar, men fikk såpass mye vakter at jeg nesten jobbet 100 prosent. Det hadde jeg ikke fått hvis jeg ikke var godt likt. Når jeg kom på jobb var folk glade for å jobbe med meg, og jeg har alltid hatt god arbeidsmoral. Hadde jeg ikke hatt det, så hadde jeg heller tenkt at det var deilig å sitte hjemme og heller motta penger fra nav. Jeg er så langt nede at jeg har vurdert ganske mørke tanker, og det hjelper ikke å sitte å høre at dere mener masse om meg uten å vite noe annet enn det jeg har skrevet. Anonymkode: 8aad1...2d9 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå