Gå til innhold

Hvilken vogn vil du anbefale meg ut i fra disse kriteriene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kriteriene: 

Mannen er 1.90, så vognen bør ikke være for lav 

Vognen må tåle ulike terreng. Glad i å gå på tur, og muligens kunne jogge med vogn også? Vet ikke om vanlige vogner egner seg?

Kommer til å gå til og bra butikk, så bør kunne tåle litt vekt under. 

Stødig vogn. 

Lett å legge sammen og ikke ta for mye plass i bil. 

Ønsker gjerne en kombivogn. Kanskje inkludert bilstol også.

Er ikke så opptatt av utseende. Trenger ikke være fancy. Mer turvogn enn urban vogn. Må tåle regn og vær godt! 

Anonymkode: 7d531...83a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyjogger city elite :) 

Anonymkode: 8b246...da6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Babyjogger city elite :) 

Anonymkode: 8b246...da6

Støtter denne. Bruker min Babyjogger city elite til alt du nevner. Har hatt den i 6 år, til to barn. Like solid enda.

Anonymkode: ba3ba...2a1

Skrevet

TFK mono! Litt lite tilgjengelig handlekurv bare, og tar mer plass i bil. Men kan ha baby fremovervendt frem til 18 mnd ca, det kan en ikke med babyjogger dessverre.

Anonymkode: a1674...f45

• Liker 1
Skrevet

Min første tanke var også TFK mono. Evt Britax Go Big 2, men den må kanskje kjøpes brukt nå. Kjøper du Britax Babysafe 2 eller 3 bilstol kan den brukes på understellet med adaptere, usikker på hvilke adaptere man trenger til TFK, men i dag har de aller fleste bilstoler av anerkjente merker og vogner av anerkjente merker kompatible adaptere, så det er sjeldent et problem.

Bilstolen bør være i-size og av et anerkjent merke, ut over det kan du velge hvilken bilstol som mulig til baby.

Anonymkode: 3ee8a...79b

Skrevet

Uppababy Vista. Største korgen under som finnes. Deilig demping og gode hjul.

Anonymkode: 931da...94e

• Liker 1
Skrevet

Thule urban glide 2! Suveren!!

Skrevet

Babyjogger city elite er ikke særlig stødig, synes jeg. Syntes den var veldig skranglete. Hadde den og Mountain Buggy urban Jungle, og da likte jeg sistnevnte best. Men du tenker først og fremst turvogn? For da ville jeg sett på Mountain Buggy eller TFK. Hvis du ser mer etter en vogn til baby og kan tenke deg å kjøpe en trehjuling på sikt, ville jeg sett på Uppababy. Har også venninner som er fornøyde med Emmaljunga NXT eller hva den heter, men synes den er litt klumpete selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Uppababy Vista. Største korgen under som finnes. Deilig demping og gode hjul.

Anonymkode: 931da...94e

Vi har UPPAbaby vista V2 og tenkte også på denne som et godt alternativ basert på kriteriene i HI! Fantastisk vogn, stødig og god er den også. Det eneste er at du nok finner andre vogner som oppfyller kriteriene bedre med tanke på jogging osv., ellers veldig enig🤩

Anonymkode: 05ebb...952

• Liker 2
Skrevet

Uppababy er ikke noe turvogn for ulikt underlag, og den er ganske stiv og tung å trille. Ellers en digg vogn til ny og butikkbruk, svær handlekurv under.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med vår britax smile 2 (nå har 3 kommet..). Det eneste er at den ikke er så god å jogge med, men den har det meste andre du ønsker. 

Anonymkode: 0959a...010

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Uppababy er ikke noe turvogn for ulikt underlag, og den er ganske stiv og tung å trille. Ellers en digg vogn til ny og butikkbruk, svær handlekurv under.

Den er absolutt ikke tung å trille! Definitivt lett-trillet og ikke spesielt tung. Stooooor kurv under. Elsker den! Syns ikke dempinga er spesielt god for annet enn brostein og grus, ikke grovere terreng. 

Anonymkode: 1560b...d3c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 18.55):

TFK mono! Litt lite tilgjengelig handlekurv bare, og tar mer plass i bil. Men kan ha baby fremovervendt frem til 18 mnd ca, det kan en ikke med babyjogger dessverre.

Anonymkode: a1674...f45

Signerer denne! En drøm å trille, og passer min store treåring fremdeles ved behov på lange turer!

Anonymkode: 2d0c5...e63

Skrevet

Bugaboo Buffalo eller Emmaljunga NXT90 😍 utrolig gode vogner begge to, men Bugaboo er kanskje hakket lettere å trille enn NXT. 

De fleste vognene som nevnes her kan ikke barnet snus mot deg. Skal vognen brukes fra fødsel ville jeg absolutt anbefale enn som kan snus mot deg. 

Jeg ser at uppababy også nevnes over. Jeg har ikke prøvd denne vognen, men har prøvd andre vogner samme størrelse på hjulene. For meg virker det som at hjulene er for små til at den er god til å trille på alle typer underlag. 

Ellers kan jeg virkelig anbefale deg å kjøpe vogn brukt, da kan du prøve deg litt frem (kjøpe og selge) hvis du ikke finner noe som er akkurat slik du ønsker. Vi har kjøpt og solgt mange på finn etter som behov har endret seg. De fleste vognene har jeg solgt for det samme som jeg kjøpte dem. 

Anonymkode: 16fbb...8d0

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Bugaboo Buffalo eller Emmaljunga NXT90 😍 utrolig gode vogner begge to, men Bugaboo er kanskje hakket lettere å trille enn NXT. 

De fleste vognene som nevnes her kan ikke barnet snus mot deg. Skal vognen brukes fra fødsel ville jeg absolutt anbefale enn som kan snus mot deg. 

Jeg ser at uppababy også nevnes over. Jeg har ikke prøvd denne vognen, men har prøvd andre vogner samme størrelse på hjulene. For meg virker det som at hjulene er for små til at den er god til å trille på alle typer underlag. 

Ellers kan jeg virkelig anbefale deg å kjøpe vogn brukt, da kan du prøve deg litt frem (kjøpe og selge) hvis du ikke finner noe som er akkurat slik du ønsker. Vi har kjøpt og solgt mange på finn etter som behov har endret seg. De fleste vognene har jeg solgt for det samme som jeg kjøpte dem. 

Disse tenker jeg på som typiske byvogner, og Bugaboo er vel i tillegg en av de laveste på markedet. 

Litt av problemet er at de fleste vognene som er gode å trille på terreng osv ikke nødvendigvis er spesielt små sammenlagt. Jeg vet ikke om det fins én vogn som møter alle kriteriene dine og vil vare hele vognpetioden. Jeg tror jeg ville gått for en Britax Smile (eller Go Big om du får tak i en, tror de er ute av produksjon) for nå, og kjøpt en mer typisk terreng/joggevogn senere når det er greit at baby sitter vendt fra deg osv. 

Anonymkode: fae89...700

• Liker 2
Skrevet

Emmalingjunga NXT90 er vi også utrolig fornøyde med!

Anonymkode: ee457...86b

Skrevet

TFK mono sin babybag er en hybrid av bag og sittedel til barnet er ca 18 mnd,  og kan dermed brukes vendt mot forelderen. Bugaboo er på ingen måte en terrengvogn, ikke de nyere Emmaljungaene heller 😅 Fint hvis du skal gå langs vei og godt opparbeidede grusveier, men det stopper der.

Men jeg må signere Britax Go big 2. Den får du kjøpt brukt lett, og den er knall god. Den er ikke så høy i sportsdelen, som gjør handlekurven litt utilgjengelig om ryggen er nede, men den er ellers stor og god for handleposer. Den triller en drøm, men tar litt plass i bil, gode vogner med gode hjul gjør stort sett det. Jeg ville styrt unna Smile for terreng, men den er ellers god å trille og tar mindre plass sammenlagt og er mye høyere i sittedelen.

Kanskje to forskjellige vogner hadde vært lurt? Ei bil/butikkvogn, og ei turvogn.

Skrevet

Jeg synes faktisk britax smile er bra, men vet ikke mtp forskjellig underlag. Vi har ikke hatt noe utfordringer der. 😊

Anonymkode: b6791...c59

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Uppababy kan snus mot foreldrene, og kan nok absolutt sammenlignes med nxt90 og buffalo hva gjelder «terrengegenskaper» (vurderte blant annet også disse vognene da vi skulle ha vogn). Ingen av disse vognene er terrengvogner (hvis dette er det viktigste kriteriet bør du gå for enhjuling med store hjul, noe som ikke er helt forenelig med de andre kriteriene til TS), men alle fungerer jo greit på grusstier og ulikt underlag etter min erfaring.

Det som gjorde at vi valgte Vista V2 var blant annet hvor stødig og robust den er, hvor lett den er å legge sammen sammenlignet med andre vogner, samt hvor bra både jeg og mannen triller den (han 1.90, jeg 162). Vi skal heller kjøpe ren terrengvogn/joggevogn når barnet blir større, og bruker foreløpig bæresele når vi går på skikkelige skogs- og fjellturer :)  

Anonymkode: 05ebb...952

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...