Gå til innhold

Vaksine 9-åring som vil ha vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frisk og rask unge, ingen nærkontakter eller familie i risiko,  barnet har vært redd for å få korona siden pandemien kom...

Ville du gitt barnet vaksine?

Anonymkode: 941f5...b4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kan alle barn få det nå da? Trodde bare det var dem med alvorlig, underliggende sykdom…

Anonymkode: 6796b...902

• Liker 1
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Hvorfor i all verden skulle hun ta vaksine? Hun er 9 år og bør ikke få bestemme dette selv. Då må du heller trygge henne på at å få korona vil gå veldig bra. Min 10-åring har korona nå, og det er milde symptomer. 

Anonymkode: 85516...474

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Hvorfor i all verden skulle hun ta vaksine? Hun er 9 år og bør ikke få bestemme dette selv. Då må du heller trygge henne på at å få korona vil gå veldig bra. Min 10-åring har korona nå, og det er milde symptomer. 

Vi har sagt gjennom hele pandemien at barn blir lite syke,  og  i kjenner flere barn som har fått korona og de var veldig lite syke. 

I vår kommune kan alle barn få mellom 5 -11 år få en barnedose av vaksinen fra begynnelsen av februar. Forldre må selv bestille time og godkjenne. Vi voksne har snakket sammen tidligere om hva  vi gjør om de åpner for at alle kan få vaksine, men har så langt ikke klart å lande pp noe sikkert. Derfor zpm her inne. Barnet har et ønske om vaksine, men vet veldig godt at det er vi som tar den endelige avgjørelsen i saken. 

Skrevet

Min tiåring, frisk og rask og ikke spesielt bekymret av seg, vil også gjerne ha vaksine når hun får tilbud. Som deg er jeg veldig i tenkeboksen mtp nytteverdien av vaksine sett opp mot risikoen for bivirkninger - også eventuelle langsiktige. Jeg vet rett og slett ikke hva som blir best.

Anonymkode: f9d70...186

Skrevet (endret)

Nja, min var veldig opptatt av at han ønsket vaksine før det ble aktuelt. Så pratet vi om det og nå har han vel egentlig funnet ut at han vil vente og se hvordan ting utvikler seg. Barn blir sjeldent alvorlig syke av covid og de sier vel helst at de ikke er nødvendig å vaksinere friske barn som ikke er i risikogruppen. Vi vet jo ennå ikke konsekvensene av å vaksinere små barn i utvikling heller. Dessuten alle barna rundt oss som har hatt korona nå har hatt ingen symptomer eller bare litt snufsete og sår hals så er ikke umulig at han allerede har hatt det og... 

Så jeg ville utsatt det så lenge barnet ikke har noen gode grunner selv, vet en venninne skal vaksinere en av sine små fordi er livredd korona og tror hun dør uten vaksine, det er blitt helt ekstremt hun har fått helt sykdomsangst etter disse to årene med testing og avstand i skolen. Så hadde jeg hatt et barn som var livredd for å bli syk så hadde hen nok fått vaksinen, men så lenge de er friske så ser jeg ikke helt vitsen med å vaksinere. Dessuten så for de jo bedre "immunitet" av å blir syke enn hva de får av vaksinen sier vaksineforskeren.

https://www.nettavisen.no/nyheter/vaksineforsker-barn-bedre-beskyttet-etter-en-koronainfeksjon/s/12-95-3424237549

Endret av FrøkenMånestråle
Irriterende skrivefeil :P
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Frisk og rask unge, ingen nærkontakter eller familie i risiko,  barnet har vært redd for å få korona siden pandemien kom...

Ville du gitt barnet vaksine?

Anonymkode: 941f5...b4d

min har fått også 9 år, men her er mange i risiko + en oldeforeldre og en besteforeldre kan ikke vaksinere seg pga sykdom,men dette bestemt hn helt selv

Anonymkode: 85e79...d62

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

min har fått også 9 år, men her er mange i risiko + en oldeforeldre og en besteforeldre kan ikke vaksinere seg pga sykdom,men dette bestemt hn helt selv

Bivirkninger?

• Liker 1
Skrevet
Mozart73 skrev (1 minutt siden):

Bivirkninger?

ingen, litt øm i armen bare, hn spilte likevel kamp dagen etter :)

Skrevet

Min 13 åring fikk vaksine. 2 doser. Ingen bivirkning. Overhode ingen. 

Anonymkode: d77b5...19c

• Liker 1
Skrevet

Hvilke bivirkninger er du rett for egentlig?

Anonymkode: 1dd19...1fc

Skrevet

Denne vaksinen har liten nytteverdi for yngre, friske, barn. Å vaksinere barn for å skulle beskytte voksne og gamle er hårreisede!

Anonymkode: cef0b...791

• Liker 3
Skrevet
Omarandhana skrev (34 minutter siden):

Ja jeg (tror) barn fra 5 år og oppover nå kan få dose med prifzer. 

De kan få ja, men de anbefaler ikke vaksine til friske barn. 

Skrevet

Utrolig mange tråder om 9-åringer de siste ukene. Hvorfor lager du så mange tråder? Deprimert, døende, trist, synd på, og nå vaksine. Kutt ut. 

Anonymkode: 18d6b...35a

Skrevet
Mozart73 skrev (5 timer siden):

Vi har sagt gjennom hele pandemien at barn blir lite syke,  og  i kjenner flere barn som har fått korona og de var veldig lite syke. 

I vår kommune kan alle barn få mellom 5 -11 år få en barnedose av vaksinen fra begynnelsen av februar. Forldre må selv bestille time og godkjenne. Vi voksne har snakket sammen tidligere om hva  vi gjør om de åpner for at alle kan få vaksine, men har så langt ikke klart å lande pp noe sikkert. Derfor zpm her inne. Barnet har et ønske om vaksine, men vet veldig godt at det er vi som tar den endelige avgjørelsen i saken. 

Det er først og fremst tenkt barn med underliggende sykdom. Det er ikke en anbefaling eller oppfordring til barn flest i den aldersgruppen. Selv hadde jeg ikke gjort det med mine. 

Anonymkode: 0fb09...193

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utrolig mange tråder om 9-åringer de siste ukene. Hvorfor lager du så mange tråder? Deprimert, døende, trist, synd på, og nå vaksine. Kutt ut. 

Anonymkode: 18d6b...35a

Jeg har da ikke laget så mange tråder? Døende? Trist? Deprimert? Høres ikke ut som noen 9-åringer jeg kjenner !

• Opprett ny...